HP glänser med 24 timmars batteritid

Trädvy Permalänk
Dalek
Registrerad
Dec 1999

HP glänser med 24 timmars batteritid

En ny serie bärbara datorer från HP som går under namnet EliteBook sägs klara av en batteritid på över 24 timmar. Detta innebär att datorn kan användas i tre arbetsdagar utan någon som helst tillgång till ett el-uttag.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2006

bara batteriet lär kostaen hel del.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2006

ja grattis att det börjar bli riktigt bra batteritider på dem bärbara.
Men tråkigt att Hp lyckades med det...

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
kalmar
Registrerad
Dec 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rackarungen
bara batteriet lär kostaen hel del.

Hela datorn lär kosta en hel del.

Knowledge is not achieved until shared.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Okt 2007

har den 1500000mah på 12.9v?

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Dec 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody

Skippa fanboy-kommentarer tack..

Detta är bra på alla vis, för nu när HP lagt en stämpel på en imponerande batteritid kommer alla andra snart hänga på. Och då finns det en uppsjö av datorer med bra batteritider att välja bland.

System: i5 6600K @ 4.5Ghz, 16GB RAM, GTX 1080 TI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
plats
Registrerad
Maj 2006

Bra! Synd att man bara behöver ett gigantiskt extern batteri .. :/

Nätverksnörd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody

Inget fel på HPs business notebooks. Grymt bra byggkvalité.
Och nu blir det ännu bättre. Får hoppas det går mot längre batteritid i alla laptops på marknaden

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ajame
Skippa fanboy-kommentarer tack..

Detta är bra på alla vis, för nu när HP lagt en stämpel på en imponerande batteritid kommer alla andra snart hänga på. Och då finns det en uppsjö av datorer med bra batteritider att välja bland.

jag säger vad jag vill då jag har haft riktigt mycket problem med HP:s bärbara.

Men du har rätt nu när ett företag har börjat att komma upp i höga batteritider så kommer dem andra haka på....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2004

Lär bli dyrt men bra att batteritiderna äntligen börjar bli längre. Känns som de varit på ca 2-3h sen början av nittiotalet för varje framsteg inom batterier negeras av att datorerna drar mer och mer.

Dreamcast is forever. Shenmue lives!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2007

HP gör snygga datorer, men jag kommer inte köpa något från dem då min HP laptop krånglar som fa. När jag startar datorn kommer inte alltid ikonerna upp, jag tror det är så att explorer inte startar helt enkelt. Trots att den har blivit inlämnad många gånger fungerar det inte, och om jag har satt datorn i viloläge under lunch startar den inte när jag kommer tillbaka senare. Illa. Aldrig med HP.

Juste, laddarnas kvalitet suger även, många laddare i klassen gick sönder.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2003

Synd att dom inte satsade på Atom eller någon snålare cpu samt DDR3. Hade ifs blivit lite dyrare men säkert någon timme mer i batteritid.

- i5 8600K@4.8ghz - 16gb DDR4@3000mhz - MSI Armor RTX 2070 +300/600mhz - Jonsbo VR2 - AOC Agon AG271QG - Bitfenix Whisper M 450w -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osynliga Universitetet
Registrerad
Dec 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Synd att dom inte satsade på Atom eller någon snålare cpu samt DDR3. Hade ifs blivit lite dyrare men säkert någon timme mer i batteritid.

Behövs det verkligen mer batteritid?

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2003

Som Hoff sa. HP´s business modeller är riktigt bra. Jag får ut närmre 8 timmar på min 2510p med wifi, bluetooth avslaget och skärmstyrkan på low. Detta med ett 6-cells batteri.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2006

hp fuff

Skitsnack säger jag bara.

Jag har redan det där extra bateriet i min HP dator sen ett år tillbaka och det ger inte så där fantasiskt mycket mer drivt tid, tyvärr..

HP överdriver såklart som dom gör med alla sina produkter.. min Dator var sakt att den skulle hålla i 10-12h men jag kan max köra i 3-4h med extra batteriet.

Visst kör jag inte SSD ännu.. men lär ju prova det när Intel släpper sin värsting.. kanske kan käna några h till men räkna inte med en revolution bara för att dom säger det!!

Kan även nämna att när jag använder min dator så är det inget idle arbetande, utan jag räknar med full drivkraft som spel, film, surfande och multitsking i almänhet. Långt ifrån vad HP säkert testar sina system med.

Jag äger en bussines model av nw8440 (2år gammal)

Intel 2600K@4.7GHz | LG 55EG920V | Silverstone Raven RV02 | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb 3-way SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer H5360 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2005

Knepigt att alla klagar så mycket på HP, jag använder en HP 8510p i jobbet som fungerar galant.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2003

Imponerande batteritid, men smakar de så kostar de.

You stink. Bender's great. Deal with it

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jan 2004

Re: hp fuff

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dealerovski

Jag har redan det där extra bateriet i min HP dator sen ett år tillbaka och det ger inte så där fantasiskt mycket mer drivt tid, tyvärr..

HP överdriver såklart som dom gör med alla sina produkter.. min Dator var sakt att den skulle hålla i 10-12h men jag kan max köra i 3-4h med extra batteriet.

Visst kör jag inte SSD ännu.. men lär ju prova det när Intel släpper sin värsting.. kanske kan käna några h till men räkna inte med en revolution bara för att dom säger det!!

Kan även nämna att när jag använder min dator så är det inget idle arbetande, utan jag räknar med full drivkraft som spel, film, surfande och multitsking i almänhet. Långt ifrån vad HP säkert testar sina system med.

Även om de har lovat en batteritid på 10-12h som du skrev, finns det alltid några krav på hur man ska göra för att uppnå denna tid. Skärmbelysningen (eller vad det kallas) ska skruvas ner, osv... Så läs specifikationerna för "maximal batteritid" eller ta kontakt med hp.
Även batterierna har olika kvalitet och hållbarhet.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Aug 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen

Detta är ingen netbook och är inte till för att bara surfa på. Då räcker inte Atom till. Och, räcker inte 24 timmars batteri för dig?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Solen
Registrerad
Apr 2002

Vänta bara för snart kommer Apple med 48 timmars batteritid med sin iWagon...DELL har också en strömsparande teknik där man mot en liten kostnad avlägsnar skärmen och man räknar med att merparten av DELL kunderna kommer nappa på erbjudandet.

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Bohus
Registrerad
Mar 2008

NICE! det var på tiden!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2007

Citat:

Grattis de kom väl idag?

Man ska kramas inte slåss!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danjeel
Detta är ingen netbook och är inte till för att bara surfa på. Då räcker inte Atom till. Och, räcker inte 24 timmars batteri för dig?

Asus EEE räcker att surfa och göra en del annat på och det är en trött Celeron, Atomen klarar lätt ett par program om man ska sitta och skriva eller är det tänkt att folk ska sitta och producera musik, spela spel eller något annat krävande i 10timmar+?

- i5 8600K@4.8ghz - 16gb DDR4@3000mhz - MSI Armor RTX 2070 +300/600mhz - Jonsbo VR2 - AOC Agon AG271QG - Bitfenix Whisper M 450w -

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Dec 2003

Kom igen när ett internt batteri håller 24 timmar.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2005

Citat:

Skitsnack säger jag bara.......
....Jag äger en bussines model av nw8440 (2år gammal)

Vad är det för diagnos du fått och äter du lithium mot det -- eller skojar du bara?

Move.L #BEEF, $4 -- Värkar är något kvinnor har innan de föder barn, visst verkar det konstigt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Citat:

Få se nu, du har en större dator = större skärm som kräver mer ström, dessutom är den inte LED så mer ström på det.

Du har en mekanisk hårddisk och inte SSD, det tar mer ström

Din Dator har äldre och mer strömkrävande komponenter.

Och sist men inte minst så påstår du på fullt allvar att du förväntar dig 10-12 timmars batteritid I LOAD?

....

Mjo

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

Med sådan energi måste vi börja skriva "explosionsrisk" med stora bokstäver på datorn.

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KES0
Knepigt att alla klagar så mycket på HP, jag använder en HP 8510p i jobbet som fungerar galant.

Sådan jag har hemma=) Mycket nöjd både med dess prestanda samt byggkvalité.

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2006

Sure, jag är en thinkpad fanboy, men jag tycker att det är dåligt utav alla tillverkare just nu med batteritiden.

Jag inhandlade en ny-begagnad t43 som är något år gammal, den sitter jag utan problem med i 3-4 timmar i sträck och då har den inte ens största batteriet som fanns till den! Polaren kör en media-HP laptop som har med extra batteriet som man f.ö. orkar bär med sig har 13 timmar och ni tycker att det är en nyhet att den här har 24 timmar? jag skulle också kunna dra dit 75 celler och få feting lång batteritid men till vad för nytta? Jag vill som många andra ha en bärbar dator och inte en släpbar...

/fjortisbarn

ursäkta namnet, kommer att göras om!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjortis_barn
Sure, jag är en thinkpad fanboy, men jag tycker att det är dåligt utav alla tillverkare just nu med batteritiden.

Jag inhandlade en ny-begagnad t43 som är något år gammal, den sitter jag utan problem med i 3-4 timmar i sträck och då har den inte ens största batteriet som fanns till den! Polaren kör en media-HP laptop som har med extra batteriet som man f.ö. orkar bär med sig har 13 timmar och ni tycker att det är en nyhet att den här har 24 timmar? jag skulle också kunna dra dit 75 celler och få feting lång batteritid men till vad för nytta? Jag vill som många andra ha en bärbar dator och inte en släpbar...

/fjortisbarn

Så vad var meningen med ditt inlägg, att klaga på nyheten och skryta om hur cool du och din polare är som har sååå långa batteritider?

Mjo