Svart skärm under installation av dreamlinux

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falsterbo
Registrerad
Sep 2003

Svart skärm under installation av dreamlinux

Hej allesammans

Nu är det så att jag försöker få in Dreamlinux men får det inte att fungera.

Har använt mig utav 2 olika datorer + att jag har mixat graffe och hårddiskar och olika dvd brännare utan att lyckas.

Det som händer är att efter att den börjar läsa in xorg.org? kan det vara så den hette? iallafall så slocknar bara skärmen och datorn bara står och idlar och ingenting händer
hårdvaran jag har försökt med är nr1 e6300 + msi 975x + ocz gold 2*1gb pc6400 nr2 pentium m730? 1.6ghz iallafall + ett mycket populärt asus mobo s479 + twinmos 2*512mb samt 2 olika graffen x1900xt och x800pro samt maxtor 80gb sata som jag formaterade i windows precis innan jag försökte mig på installationen, samt en helt ny maxtor 200gb sata.

brände ut oset från dreamlinux download hemsida
http://www.dreamlinux.com.br/download.html

ända skillnaden jag har sätt hittills var att installationsprogrammet inte gnällde över att den nya hddn var inte var ntfs då den äldre disken är formaterad med det filsystemet.

Är väldigt tacksam för hjälp då jag är sjukligt trött att sitta med win 2k

Tack på förhand

dothan 730 . asus p4gd1. 2*512 twinmoss speed premium pc3500 bh-5 . hiper 580w . ati x800pro . 2tb+ . sb audigy 2 zs . nec 3500a . antec p160

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001

Låter som nå krångel med graffe kortet, dreamlinux är baserat på debian har jag för mig, kolla in debians sidor. Annars kan du alltid kolla in ubuntu det funkar nog utmärkt på din dator.

Manjaro 17 <3, Windows 10pro (för spel). Asus Strix Z270H GAMING// Intel i7 7700k@4700Mhz// MSI GTX 1070 Gaming X 8G// Corsair VENGEANCE LPX 16GB.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Mar 2006

Hm, prova att tryck ctrl+alt+f1 och se om du kommer ut i en terminal. Isåfall så ska det inte vara något problem att lösa. Tror det enklaste är att köra kommandot:

sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

Det bör fungera.