Microsoft Bluetrack utmanar lasertekniken

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Bluetrack utmanar lasertekniken

Microsoft har utvecklat en ny musteknik som hävdas vara så revolutionerande att datorindustrin kan vinka adjö till dagens lasermöss.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

min vanliga mx 518 går bra på mitt skrivbord som är nån typ av trä :). fattar inte folk som har 2000 dpi eller jag kan inte hantera musen när den rör sig så fort :S ;).

Permalänk
Medlem

Härligt, inte för att vanliga möss är dåliga men jag gillar inte röda dioder när allt annat jag har är blått skärm, högtalarcenter etc

P.S rätt coolt med USB stickan på undersidan, la inte märke till det först.

Permalänk
Medlem

Rätt coolt ändå. Blått e snyggt:D

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem

Hoppas dom blir bra bara:)

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

Låter najs... hoppas dom slänger in tekniken i spelmöss:) Dock fungerar min deathadder alldeles utmärkt^^

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
fattar inte folk som har 2000 dpi eller jag kan inte hantera musen när den rör sig så fort :S ;).

Den behöver väl inte nödvändigtvis röra sig fortare bara för att känsligheten ökar?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
min vanliga mx 518 går bra på mitt skrivbord som är nån typ av trä :). fattar inte folk som har 2000 dpi eller jag kan inte hantera musen när den rör sig så fort :S ;).

Ja, håller med. Min Logictech G9 mus ska klara 3200 dpi som mest, men det går åt h-e för snabbt som sagt.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Ja, håller med. Min Logictech G9 mus ska klara 3200 dpi som mest, men det går åt h-e för snabbt som sagt.

Sänk hastigheten i windows så leder det till högre precision istället för hastighet, eller har jag fel?

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem

Min logitech mus funkar mer än väl, ligger väll på 1000 dpi typ.

Och jag tänker inte köpa "Micro$oft - Monopolmu$ (Fungerar bara med Window$ Vi$taTM)"

Aldrig!.....

ALDRIG!

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Gött, hoppas MS släpper en version av intellimouse explorer 3.0 med den tekniken, då är den ett givet köp. Bästa musen någonsin imo.

För övrigt vore det skönt o slippa släpa på musmattor hit o dit när man ska iväg på t.ex lan osv om nu tekniken funkar direkt på svårare underlag.

Permalänk
Medlem

Synd för dom att jag precis köpte en underbar mx518 Det där låter dyrt btw...

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunt3r
Gött, hoppas MS släpper en version av intellimouse explorer 3.0 med den tekniken, då är den ett givet köp. Bästa musen någonsin imo.

För övrigt vore det skönt o slippa släpa på musmattor hit o dit när man ska iväg på t.ex lan osv om nu tekniken funkar direkt på svårare underlag.

Skönt att slippa släpa på musmattor osv? Oj, dagens kommentar! Inga problem att bära dator och skärm, men musmattan, den är tung den

Håller med föregående, min MX518 har heller aldrig haft problem att läsa av något material. Och jag skulle heller aldrig köpa en mus från Microsoft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Min logitech mus funkar mer än väl, ligger väll på 1000 dpi typ.

Och jag tänker inte köpa "Micro$oft - Monopolmu$ (Fungerar bara med Window$ Vi$taTM)"

Aldrig!.....

ALDRIG!

Okej, då vet vi. Det var väldigt trevligt att vi fick tadel av denna givande kommentar.

Verkar lovande, som någon annan sa så kommer det ju matcha lite bättre med blått ljus. Om de skulle släppa en Habu-mus med den tekniken så skulle jag inte banga på köpa den

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Och jag skulle heller aldrig köpa en mus från Microsoft

Av någon särskild anledning eller bara av trångsynthet? Microsofts hårdvara har ofta hög kvalitet.

Permalänk
Avstängd

Längtar tills mössen klarar av även glas/spegel-underlag.

Är väl enda problemytan idag? Reflekterande ytor?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Näe tacka vet jag riktig mus med färglös laser, inget färgat ljus tjafs.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5

Varför då!? Vill du ha din dator ståendes på en spegel?

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk

lansera gamer versionen imorron

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OzOoN-Loks
lansera gamer versionen imorron

Jag håller med! You tell them OzOoN !

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
Synd för dom att jag precis köpte en underbar mx518 Det där låter dyrt btw...

Säljs MX-serien fortfarande? Köpte en G5 för snart 2 år sedan, trodde det var efterföljaren MX-500 serien. Själv lär jag fortsätta använda logitech. Har haft MX500 och min mamma har 510 eller 513 eller vad den heter (jag som valde den hehe) och nu min G5. Alltid gillat ergonomin och prestandan hos logitech.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Av någon särskild anledning eller bara av trångsynthet? Microsofts hårdvara har ofta hög kvalitet.

Behöver du fråga?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
Okej, då vet vi. Det var väldigt trevligt att vi fick tadel av denna givande kommentar.

Verkar lovande, som någon annan sa så kommer det ju matcha lite bättre med blått ljus.

Låt mig då vara en retsticka: på vilket sätt är färgmatchningen en mer givande fråga?

Mer intressant än själva tekniken tycker jag Mark DePues kommentar är:

Citat:

You'll see people taking their notebooks to more areas of the house.

Undras till vilka skumma ställen i huset han tar sin bärbara dator? Jag får direkt en association till Hitchcocks Psyco; hur Norman testar Microsofts nya revolutionerande musteknik på död intorkad hud och gamla dammiga kläder.

Permalänk
Medlem

Påtal om dpi? Vart ställer man in det?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joltic
Varför då!? Vill du ha din dator ståendes på en spegel?

Mitt datorbord är tillverkat i rostfritt och glas. =D Och jag skulle vilja slippa ha musmattan.

Visserligen så skulle jag kunna byta till en skiva av frostat glas och så är problemet borta. xD

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5

De har funnits väldigt länge
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/Mouse-mech...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Låt mig då vara en retsticka: på vilket sätt är färgmatchningen en mer givande fråga?

Skulle kunna tänka mig att det mesta är mer givande än att i princip säga "Jag tänker inte köpa microsoftprodukter för det suger"

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Näe tacka vet jag riktig mus med färglös laser, inget färgat ljus tjafs.

Egentligen gillar jag inte när folk drygar sig men ibland måste man, en mänsklig svaghet. Kan du vara snäll och berätta för mig hur en "ofärgad" laser skulle fungera? Eller om någon annan insatt kan vara snäll och göra det.

Nej, jag är glad att man snart kan välja ytterligare en färg på ljuset från sin lasermus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arion
Sänk hastigheten i windows så leder det till högre precision istället för hastighet, eller har jag fel?

Helt rätt beror även på annat också, men tekniskt japp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Skönt att slippa släpa på musmattor osv? Oj, dagens kommentar! Inga problem att bära dator och skärm, men musmattan, den är tung den

Håller med föregående, min MX518 har heller aldrig haft problem att läsa av något material. Och jag skulle heller aldrig köpa en mus från Microsoft

Haha ja för fan me musmatta o metallic väska till den väger den typ lika mycket som min bärbara nästan. Tunga grejor det

Sedan är det väl inte vikten mest, utan snarare att man slipper ännu en pryl att släpa på, det är alltid skönt med mindre prylar tycker jag.