Vad har hänt med Sverige??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
För min del så kan man låsa in dom och slänga nyckeln. Möjligtvis sätta dom på ett arbetsläger och tälja dalahästar som vi säljer till tyska turister. Men det är ju bara min åsikt.

Jojo, för min del borde vissa brott straffas mycket mer än andra. Men det du citerade var ju en fråga som skulle vara kopplad till systemet att man ska få ett år för varje medlem i gänget som är med och misshandlar. Ville bara visa att det blir oproportionerliga straff med ett sånt system

[QUOTE]
Bortsett från att svenne låter så jävla fult, så är det egentligen inget fel att säga det, precis som att säga neger eller turk. Det är när man lägger till "jäva/el" som det inte blir okej t.ex snutjävel, svennejävel, jävla neger, osv.
[/QUOTE]
Beror även på vilken relation man har till personen, men annars rätt bra tanke där.

Mina polare får kalla mig, ibland riktigt grova, saker medan andra inte ens får kalla mig för tex utlänning. Det varierar väldigt mycket och vad som gör det OK att kalla/bli kallad saker är relationen man har.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
CSM: kolla här nu, såna som är fega och hänger i stora gäng o leker förorts gangsta och ger sig på ensamma människor, de ska bort, bakom lås och bom, sen kan man för allt jag bryr mej slänga bort nyckeln till deras celler, det samma gäller pedofiler och våldtäkts män, pedofiler och våldtäkts män som mördar sina offer, ja de kan man släppa ut på försvarets artilleri skjutfält...

Jo, förstår att du inte bryr dig om dessa människor som begår såna brott, det gör inte jag heller.

Men om du ger dig in i en debatt måste du ha argument och exempel som går att förankra i verkligheten, eller åtminstone sälja dem för möjliga. Det var här ditt exempel inte fungerade, den var för absurd helt enkelt.

[QUOTE]
sen det dära med att utvisa, dubbla medborgarskap, det finns en del som har det, Dawit Isaac till exempel;)
[/QUOTE]Jag har också dubbla medborgarskap, så visst hade det funkat här.
Men alla har inte det och det är dem vi diskuterade här (trodde jag) då du inte nämnde dubbla medborgarskap förrän nu.
[QUOTE]
det dära med långa straff gäller naturligtvis inte bara invandrare;)
[/QUOTE]Nej nej, var heller inget jag trodde du påstod.

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden för jag måste springa, försvarar inte idioterna men värt att tillägga är att hon kallade dem svartskallar enligt egen utsaga.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otec88
Har inte läst hela tråden för jag måste springa, försvarar inte idioterna men värt att tillägga är att hon kallade dem svartskallar enligt egen utsaga.

Om vi ska vara politiskt korrekta så skulle något sådant faktiskt innebära att ingen olaglig misshandel har begåtts, eftersom kvinnan började.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otec88
Har inte läst hela tråden för jag måste springa, försvarar inte idioterna men värt att tillägga är att hon kallade dem svartskallar enligt egen utsaga.

Spelar ingen roll, man ska inte slåss så länge det inte är i självförsvar.

Sen tror jag det var fler ord än bara "svartskallar"...

Permalänk
Medlem

Ja, vad har egentligen hänt med Sverige? Det var rätt många år sedan någon senast kallade mig finnjävel på fullaste allvar.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Spelar ingen roll, man ska inte slåss så länge det inte är i självförsvar.

Sen tror jag det var fler ord än bara "svartskallar"...

Asen borde hängas, missförstå mig inte på mitt tidigare inlägg. Påpekar bara hur aftonbladet utelämnar information för att få artikeln åt det håll de vill den skall leda.

Random-person,

Såg en intervju med henne på tv, de kallade henne svenne hora och hon kontrade med svartskalle. Låter väldigt sannolikt för ofta att två tjejer skulle kasta ur sig något sådant mot dem annars. Totalt berättigat enligt mig. De orden skall dock aldrig behöva användas.

EDIT: Insåg nu att du kanske var smått sarkastisk i din text...

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk

Otec88, jag var inte särskilt sarkastisk, jag säger bara att om man skulle vara politiskt korrekt så skulle man tycka så, till viss del.

Synd att du vill mörda människor (jag hittar ingen sarkasm i det du skriver). Är det inte du som är värre, när du vill mörda någon eftersom den personen sparkade på någon?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
http://www.riksdagen.se/templates/R_PageExtended____6074.aspx

Det strider mot lagen att begränsa folks frihet att förflytta sig som de vill. Och ska man enbart tillämpa det gentemot invandrare så är dett ytterligare lagbott.

Nej, det är mot lagen att begränsa MEDBORGARNA. Asylsökande är inte medborgare. Invandrare som ännu inte är medborgare är..., inte medborgare.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Nej, det är mot lagen att begränsa MEDBORGARNA. Asylsökande är inte medborgare. Invandrare som ännu inte är medborgare är..., inte medborgare.

sen så finns lagar för att kringgå lagar, dvs undantagsfall, lagen om nödvärn ger en till exempel tillåtelse att begå misshandel, men som sagt då är det undantagsfall det rör sig om;)

FRA har en lag som ger dom rätt att register föra folks åsikter, vilket är ett brott mot PUL men inte för FRA;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Nej, det är mot lagen att begränsa MEDBORGARNA. Asylsökande är inte medborgare. Invandrare som ännu inte är medborgare är..., inte medborgare.

Spelar ingen roll egentligen eftersom vi inte varit så anala av oss hittills i diskussionen att vi delat gruppen invandrare i alla dess underformer något mer nämnvärt och därför har de flesta av oss utgått från att "invandrarna" är medborgare. Att tex ta tillbaka medborgarskapet från invandrare som begår brott förutsätter ju att denne har medborgarskap, vilket inte sas innan.

Vidare så får asylsökanden oftast bo på vissa ställen tills vidare för att sen om och när de får medborgarskap få flytta som de vill, så en form av begränsning finns redan i hanteringen av asylsökanden.

Men säger man att man ska förhindra invandrare från att bosätta sig på vissa områden så är det knappast enbart asylsökanden som åsyftas och då funkar inte det då det bryter mot lagen då många invandrare är medborgare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Om vi ska vara politiskt korrekta så skulle något sådant faktiskt innebära att ingen olaglig misshandel har begåtts, eftersom kvinnan började.

Det handlar om att välja rätt kamp/fight och våga offra sin heder och våga göra reträtt om man märker det går åt skogen.
Alltså är man ensam mot 20pers så är det kört för de flesta att vinna ett ordgräl eller fysisk slagsmål. Gör man motstånd istället för att fly så blir det bara värre, vad som har framkommit i medierna har kvinnan sagt något tillbaka och då är det ändå baserat på hennes version. -Så hon sa knappast mindre.
Och är man stor i käften mot 20pers så ger det absolut inte dem rätt att misshandla en, men lite ens fel är det att man själv ger sig in i det.

Själv råkade vi i min bostad nyligen ut för ett 10tal knivbeväpnade ungdomar som slog/skar sönder saker, ringde/sparkade på våra dörrar i runt 20min, tömde brandsläckare i våra postfack etc. Ingen av alla som bodde i bostaden öppnade dörren, för varför skulle just man offra sig? Istället satt vi alla som några kycklingar i våra lägenheter och hoppas på att någon annan var så dum så den öppnade eller väntade på att de skulle försöka bryta sig in för då jävlar
Och det var nu i efterhand helt rätt, för inget vad jag hade gjort annars hade gynnat mig. Det enda jag förlorade nu var min heder, vara rädd för några småungar mitt i jaktsäsongen och allt, men vafan det kan jag leva med. Sakerna som de förstörde var dessutom andras och hyresvärdens.

Men många kvinnor idag tror att de på något sätt är fridlysta från våld bara för att de är kvinnor och därmed kan göra vad de vill. Jag har själv råkat för sådana kvinnor, som har sjunkit lägre än glocalnet utan man överhuvudtaget har gjort dem något . Nu inte sagt att den aktuella tjejen var en sådan, men om hon var en sådan så förklarar det misshandeln.
På samma sätt som om jag möter ett gäng, de säger svennejävel och jag tar till med allt jag kan komma på tillbaka, och vops jag blir misshandlad.. hmm konstigt...

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=S3cpreVQELY

Det finns mycket som pekar på att många (inte alla) invandrare har kort stubin!

Att de skulle vara mer desperata än vad svenskar skulle vara är BS.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN

Det finns mycket som pekar på att många (inte alla) invandrare har kort stubin!

Håller med om det där. De elever som hade invandrar bakgrund på Fordons Programmet (typ 3-4st) höll på att skapa slagsmål flera gånger under våran Bandyturnering inom Programmet i Torsdags. P.g.a de råkade bli tacklade lite för hårt (Ej Avsiktligt), de som gjorde det sa Förlåt och frågade om de var ok. Men ändå var de nära på att tappa greppet.

Men jag har även mött många som är schyssta och tar allt med en nypa salt. Men efter att ha gått 4år (6-9) i en skola med en mångfald av elever med invandrar bakgrund så kan jag säga att de flesta med invandrar bakgrund oftast har för kort stubin.

Men det kommer alltid finnas Idioter i samhället tyvär.

Permalänk

inte läst något inlägg, men dessa problem finns inte i finland, jo varför? de tog in bara 5 invandrare.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
inte läst något inlägg, men dessa problem finns inte i finland, jo varför? de tog in bara 5 invandrare.

apapapap...Finland höjde faktiskt sin kvot med 100% förra året!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy

Men många kvinnor idag tror att de på något sätt är fridlysta från våld bara för att de är kvinnor och därmed kan göra vad de vill. Jag har själv råkat för sådana kvinnor, som har sjunkit lägre än glocalnet utan man överhuvudtaget har gjort dem något . Nu inte sagt att den aktuella tjejen var en sådan, men om hon var en sådan så förklarar det misshandeln.
På samma sätt som om jag möter ett gäng, de säger svennejävel och jag tar till med allt jag kan komma på tillbaka, och vops jag blir misshandlad.. hmm konstigt...

Konstigt nej, men fel ja. Det spelar ingen roll vad hon sagt, svarar man med våld är man duktigt korkad.

1. Man slår inte tjejer om man inte själv är tjej
2. Man hoppar inte på enstaka individer med sin stora tuffa grupp/gäng

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
1. Man slår inte tjejer om man inte själv är tjej
2. Man hoppar inte på enstaka individer med sin stora tuffa grupp/gäng

1. man ska väl inte slå någon,(feminister vill bli lika behandlade)
2.man bör inte hoppa på någon.

"ett 20-tal svartklädda, beväpnade unga män"
6st hockey spelare slår ner dom.
ja undrar hur det gick till....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Konstigt nej, men fel ja. Det spelar ingen roll vad hon sagt, svarar man med våld är man duktigt korkad.

1. Man slår inte tjejer om man inte själv är tjej
2. Man hoppar inte på enstaka individer med sin stora tuffa grupp/gäng

Om en tjej slår mig slår jag tillbaka. Varför skulle jag låta bli bara för att hon är tjej?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
apapapap...Finland höjde faktiskt sin kvot med 100% förra året!

Hahaha. Nu kommer dom få stora problem där borta i Finland.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
"ett 20-tal svartklädda, beväpnade unga män"
6st hockey spelare slår ner dom.
ja undrar hur det gick till....

Underskatta inte hockeykillar.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
http://www.youtube.com/watch?v=S3cpreVQELY

Det finns mycket som pekar på att många (inte alla) invandrare har kort stubin!

Att de skulle vara mer desperata än vad svenskar skulle vara är BS.

tyvärr så sjönk trovärdigheten på den klippet då det var klippt av en NSFare, hade det varit "tv-3 original" så att säga hade det känts mer rättvist

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Otec88, jag var inte särskilt sarkastisk, jag säger bara att om man skulle vara politiskt korrekt så skulle man tycka så, till viss del.

Synd att du vill mörda människor (jag hittar ingen sarkasm i det du skriver). Är det inte du som är värre, när du vill mörda någon eftersom den personen sparkade på någon?

Mjo men vad som är "PK" kan fara åt skogen tycker jag personligen. Det enda som man faktiskt får kritisera utan följer i dagens samhälle är de högerextrema grupperna, inte för att de inte skall kritiseras men blir smått upprörd över att allt skall vara så tabu att prata om.

Hänga var mer ett krafuttryck som kanske inte reflekterar mina åsikter igentligen men likväl så borde personerna få ett straff minst likvärdigt med det hon fick utstå.

Jag är för dödsstraff, välmedveten om att statistiskt så hindrar det inte brotten från att hända men efter att ha genomfört vissa dåd skall de skyldiga inte få leva vidare. Må vara radikalt om man ser från vad som är PK, men ser inget underligt i det hela. Sen att dödsstraff skall endast användas i de extremare fallen och under oerhört säkra bevis.

Att ta någons liv är INTE alltid oberättigat. Som att man skall vara tillåten att ta sitt egna om man så vill.

OT igen:

Av personliga erfarenheter så anser jag "invandrare" - de som jag vill sätta i klassen "yallas", hudfärg är så löjligt irrelevant att det inte finns. En yalla är enligt mig en stökig, skrikig person med utländskbakgrund som pratar i många fall förortssvenska. Svenska motsvarigheter finns förstås, men inte i samma utsträckning. Har inte studerat detta (lol) så har inget svar på varför det är så, låt det vara den mer mandsdominerande kultur de med härstammning från muslimska länder (vilket ofta är just de som bråkar) har eller om det är så att de känner sig utanför samhället och tar ut det genom våld etc.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
tyvärr så sjönk trovärdigheten på den klippet då det var klippt av en NSFare, hade det varit "tv-3 original" så att säga hade det känts mer rättvist

Hela programmet finns säkert att ladda hem från någon sida. Har själv sett det och det är ganska skrämmande faktiskt.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
tyvärr så sjönk trovärdigheten på den klippet då det var klippt av en NSFare, hade det varit "tv-3 original" så att säga hade det känts mer rättvist

Är Robert Aschberg med i NFS eller syftade du på någon han hade anlitat? Annars göra ett neutralt reportage om ämnet är väldigt svårt, då många medvetet väljer att ljuga/disinformera tittarna/läsarna. T.ex. medvetet lägger ner arbete på att skriva på ett sådant sätt, så att man ska tro att personen har ett annat ursprung än vad den hade. -Båda två sidor gör så...

Annars ett skönt klipp från filmen, fan va jag skrattar åt Aschberg.
http://www.youtube.com/watch?v=cggb03b4yIU&feature=related

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Är Robert Aschberg med i NFS eller syftade du på någon han hade anlitat? Annars göra ett neutralt reportage om ämnet är väldigt svårt, då många medvetet väljer att ljuga/disinformera tittarna/läsarna. T.ex. medvetet lägger ner arbete på att skriva på ett sådant sätt, så att man ska tro att personen har ett annat ursprung än vad den hade. -Båda två sidor gör så...

Annars ett skönt klipp från filmen, fan va jag skrattar åt Aschberg.
http://www.youtube.com/watch?v=cggb03b4yIU&feature=related

tänkte mer på att NSFare har klippt den verren som finns på youtube, risken att klippningen påverkar sanningshalten ökar då ju...

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Är Robert Aschberg med i NFS eller syftade du på någon han hade anlitat? Annars göra ett neutralt reportage om ämnet är väldigt svårt, då många medvetet väljer att ljuga/disinformera tittarna/läsarna. T.ex. medvetet lägger ner arbete på att skriva på ett sådant sätt, så att man ska tro att personen har ett annat ursprung än vad den hade. -Båda två sidor gör så...

Annars ett skönt klipp från filmen, fan va jag skrattar åt Aschberg.
http://www.youtube.com/watch?v=cggb03b4yIU&feature=related

Haha vilket garv jag fick mig av klippet Så klockren poäng

Nej men allting i media är vinklad åt alla håll, det är naturligt då man måste vinkla för att sälja. Detta gäller inte bara sånt som handlar om invandrare, utan även svenskar, bilar, hästar och rymden. Anledningen är att den som producerar medvetet eller omedvetet kommer vinkla budskapet i olika grader. Det kan vara allt från att använda negativt laddade ord till ren förvridning av det som sagts/filmats etc.

Och det är inget man kommer koma undan, dock kan man försöka minimera detta så mycket som möjligt och här är skillnaden mellan mer seriösa nyhetsmedier och expressen/aftonbladet. Samma nyhet vinklas på två helt olika sätt inom de olika tidningarna och i många fall kan man tro att det rör sig om två vitt skilda händelser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Om en tjej slår mig slår jag tillbaka. Varför skulle jag låta bli bara för att hon är tjej?

Jag trodde det var en självklarhet. Jag hade iaf aldrig slagit en tjej om jag absolut inte var tvungen(läs: för att rädda mitt eget skinn).
Bättre att vända andra skinden till om en donna klipper till en.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Jag trodde det var en självklarhet. Jag hade iaf aldrig slagit en tjej om jag absolut inte var tvungen(läs: för att rädda mitt eget skinn).
Bättre att vända andra skinden till om en donna klipper till en.

vad skulle du göra om en kille gjorde samma sak ?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att hur man än vrider och vänder på det så är 20 mot 1 ingenting som kan förmildras på något sätt. Inte heller det faktum att de faktiskt slog och sparkade på någon som låg ner tycker jag kan bortförklaras på något sätt. Det finns ingen anledning till att göra något sådant utöver att man vill skada personen i fråga för sitt eget nöjes skull, och då bör de straffas därefter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Om vi ska vara politiskt korrekta så skulle något sådant faktiskt innebära att ingen olaglig misshandel har begåtts, eftersom kvinnan började.

Hon svarade väl på deras tilltal om jag inte missat någonting? Då var det ju de som börjat rent tekniskt sett, och på inget sätt är det lagligt att misshandla någon oavsett vad som händer. I värsta fall kan man få använda så pass mycket våld att man själv kan fly, men en misshandel är rätt mycket mer än så.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
vad skulle du göra om en kille gjorde samma sak ?

Givetvis frågar man om det känns bättre, och om han försöker igen så klipper man till rakt över nosen på han. Finns få som ställer sig upp efter en sådan smäll så då har man tid på sig att gå därifrån.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Jag trodde det var en självklarhet. Jag hade iaf aldrig slagit en tjej om jag absolut inte var tvungen(läs: för att rädda mitt eget skinn).
Bättre att vända andra skinden till om en donna klipper till en.

Kanske dags att vakna upp från din självklara manschauvinistiska världsbild. Kvinnorna kämpar för jämlikhet, så då tycker inte jag vi ska neka dem det.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Inte läst allt, men lite spännande att många blir skogstokiga när man pratar om hur "svenskar" beter sig för att man generaliserar. Medan man samtidigt tycker att det är ok att generalisera bland invandrarna, som står för ett urval på runt 6 miljarder människor i världen.

Enda sättet att förklara eller bevisa den pseudovetenskapliga slutsatsen att invandrare, utan någon som helst påverkan från omgivningen, våldtar, misshandlar och mördar mer än svenskarna, är väl att resten av hela världen är mycket mer våldsam...

Visa signatur

Dator 1. Intel i5 4690K, 8 GB ram, Gigabyte GTX 770, FD Integra R2 650 W, Fractal Design R4, CM Hyper 212 EVO
Dator 2: Intel core 2 duo e8400 @ 3.0 Ghz, 4 GB ram, Gainward 8800Gt 512 mb. 11697 p @ 3dmark 06