SweClockers besöker Bahnhof

Permalänk
Medlem

Ser dyrt ut att placera sina servrar där, riktiga admins placerar sina servrar hos prq och ber till gud att inte;

a. Brinner i lokalen
b. Polisen tar skiten
c. Någon gräver upp en kabel
d. slarvar bort din server

Visa signatur

Data Center Operator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonkeNN^
Där har brutalcs.nu servrar, pingar grymt imot dem!

Får också riktigt bra ping 30 ms, bra för att sitta i Malmö.

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oggyoc
Får också riktigt bra ping 30 ms, bra för att sitta i Malmö.

Och jag får 21 ms. Inte så tokigt. Bor utanför Katrineholm.

Mycket fina lokaler alltså.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

I det bergrummet har man varit på ett gäng fester... Riktigt mysigt... ^^

Visa signatur

//Magnus
TA - Media | DHS05, DHW05, DHS06, DHW06, DHS07, DHW07, DHS08, DHW08, DHS09, DHW09 - Ljud/ljusleverantör

Permalänk
Inaktiv

tyckte det var skitnajs, ska försöka få chefen att ordna ett besök dit för mig och grabbarna!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lithium42mg
Stolarna i mötesrummet är slående lika de som står i The Forum i Barcelona.

Chair One heter de...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Tack för trevlig läsning samt trevliga bilder

Permalänk

Vilken Batman-grotta de jobbar i. =o

Permalänk
Medlem

http://www.bahnhof.se/pionen/gallery/images/gallery/gallery_0...
Vad gör en Vulcan på Bahnhof? Beem me up?

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Javligt haftigt. Nice!

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikgus

Edit:
Känns mest som om dom byggt en normal datorhall i en häftig lokal för att det ska verka säkert.

Visst är det så, mycket show för att locka kunder.

Permalänk

Sätt dit några papegojor och en skiva med djungelljud

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Jag trodde bara sådana grottor existerade i filmernas värld. Det måste ha varit en jäkla upplevelse att få befinna sig i den där grottan.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

hehe, jag vill bo i en sådan grotta...

an av mina gamla lärare har/hade en kompis som köpt ett bergs rums system av försvaret, och han visste att det fanns fler run än de ca 25 ca som fanns med på ritningarna, så han började och slå ner väggar, och "oj" det blev visst 150+ st rum, med massa amerikanska datorer och annan amerikansk utrustning, (oj så neutrala Sverige är).

men jag vill köpa med ett bergs rum och omvandla det till en bostad/vandrarhem... och så skall jag ha solceller och vind kraft och shit utanför som driver skiten, till en viss del...

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Dem andra heter (och ligger): "... Elefanten (i Sollentuna) och skulle bland annat rymma Länsstyrelsen i Stockholm. Några andra var Liljan (Bromma), Krokusen (Kungsholmen), Nässlan (Midsommarkransen) och Vargen."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Pionen#Historik

ojdå, kanske är vanligare med denna sorts kodnamn än man anade. antar att Lost-folket fått det från nånstans med.

vore nice att ha mobil bas i en elefant.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gego
har/hade

men jag vill köpa med ett bergs rum och omvandla det till en bostad/vandrarhem... och så skall jag ha solceller och vind kraft och shit utanför som driver skiten, till en viss del...

blev han plockad av byrån?

du behöver nog mer än så. problemet med bergrummen är ventilationen och uppvärming. (eller nedkylning, särskillt om man har en liten datorpark..) :o* jag känner också till en som köpte ett bergrum (utrymmet motsvarade ett par villor bara iof här) för inte mer än 140000 nått, men att få det bovänligt skulle kosta så många miljoner att det helt enkelt inte var möjligt.

*(så en fråga till artikeln med, vad kostar egentligen strömen till ventilationen enbart?)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Shiiiit ser ut som värsta labbet från en james bond film

Visa signatur

Asus P5E Deluxe x48 | Intel Core 2 Duo E8400 @ 4GHz| OCZ nVIDIA SLI XTC 800MHz @ 1200Mhz| Sapphire Radeon HD4870 512Mb | Seagate 250Gb | Samsung 320Gb | WDC 500Gb | Antec Nine Hundred | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Corsair 750w

Permalänk
Medlem

Har sett ett annat bergrum för civilförsvar men det var mycket coolare, två våningar och redigt gammalt o slitet, bergrum skall andas betong och radon o lite sovjetbunker om det ska kännas rätt

Tror det arbetas för serverdrift i detta också, läget är rätt men det kostar ju att rusta med allt runt omkring.. .
Detta hade dock storleken att kunna husera väldigt mycket burkar..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

De ljuger dock när de säger att de har sveriges säkraste serverhall...
De har ju förstört emp-skyddet, brandskyddet och gjort hål i väggar så "säkert" är det inte längre sett ur "krigets krav".

Det finns ju ett annat företag, ip-only,som köpte den nedlagda radarcentralen "Björnen" söder om stockholm. Den och STOKABs anläggningar håller högre säkerhet.

Det är inte helt underhållsfritt med bergrum. Taket måste kontrolleras så inte bitar lossnar och risken finns att grundvatten tränger in.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gego
hehe, jag vill bo i en sådan grotta...

an av mina gamla lärare har/hade en kompis som köpt ett bergs rums system av försvaret, och han visste att det fanns fler run än de ca 25 ca som fanns med på ritningarna, så han började och slå ner väggar, och "oj" det blev visst 150+ st rum, med massa amerikanska datorer och annan amerikansk utrustning, (oj så neutrala Sverige är).

men jag vill köpa med ett bergs rum och omvandla det till en bostad/vandrarhem... och så skall jag ha solceller och vind kraft och shit utanför som driver skiten, till en viss del...

Din gamla lärares kompis? 150+ rum? Amerikansk utrustning?
Jo, tjena. Nämnde jag att min pappa är Bill Gates?

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms
http://www.bahnhof.se/pionen/gallery/images/gallery/gallery_0...
Tycker det ser ut som bunkern i Lost
Påminner även om Far Cry imo

Jao redigt grymm arbets miljö!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Svanto
Din gamla lärares kompis? 150+ rum? Amerikansk utrustning?
Jo, tjena. Nämnde jag att min pappa är Bill Gates?

hehe låter som ett litet påhitt jao men det vore kewlt om det vore sant

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Svanto
Din gamla lärares kompis? 150+ rum? Amerikansk utrustning?
Jo, tjena. Nämnde jag att min pappa är Bill Gates?

Haha jo lite så, att staten skulle vara så klantig att de säljer ett bergsrum som har hemlig amerikansk utrustning ståendes kvar till en civil, njaa...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Haha jo lite så, att staten skulle vara så klantig att de säljer ett bergsrum som har

hemlig amerikansk utrustning ståendes kvar till en civil, njaa...

ärligt talat, efter att försvars och annat löst folk rätt ofta springer omkring och langar in sina porrbilder på samma USB-minnen de har "hemlig" information på (som de ibland inte ens haft befattning att inneha alls) och dessutom glömmer fanskapet sittande i biblioteksdatorn de använde för det ..skulle ett administrativt litet misstag som att sälja en utrangerad "fastighet" "som den är" verkligen förvåna dig?

notera hur jag skrev "hemlig" sådär, väldigt mycket som är väldigt tråkigt för allmänheten och helt ointressant även för spioner kan vara både hemligstämplat och skyddsklassat.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Fett som fan gillar stockholm just för alla underjordiska rum etc=D

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Svanto
Din gamla lärares kompis? 150+ rum? Amerikansk utrustning?
Jo, tjena. Nämnde jag att min pappa är Bill Gates?

Det enda som känns lite osäkert är amerikansk utröstning. Men i övrigt så är det nog helt sant. Jag har själv varit med och rivit en av försvarets grottor. (skulle läggas ner) Den hade många rum (100+) och massa prylar.

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Hedersmedlem

omg, värsta resident evil kupan ju

Permalänk
Medlem

Banhof har byggt något riktigt coolt! undra hur man får ekonomi i den lokalen.. Känns som det blir dyrt o köra servrar där

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Sjukt ballt!

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Där vill jag bo

Där eller i en svamp.

Permalänk
Medlem

haha, kul artikel. var inte så längesen som edin hade sin server med Celeron 533/566? Processor puttrandes hemma som driftade sweclockers.com

"Utan dessa anläggningar skulle det bli svårare att få verksamheter som SweClockers att fungera. Att se till att få driftsäker verksamhet är inte alltid lätt."

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElonB
Ser dyrt ut att placera sina servrar där, riktiga admins placerar sina servrar hos prq och ber till gud att inte;

a. Brinner i lokalen
b. Polisen tar skiten
c. Någon gräver upp en kabel
d. slarvar bort din server

Eller att dem helt enkelt "råkar" knuffa någon på strömbrytaren till hela skiten och inte veta vad som hände

Men det verkar som ett helvetes jobb för att ha lite servrar, min kompis har sin server väl synlig från vägen han bor på Så mycket säkerhet bryr han sig om