Trådlöst nätverkskort startar inte...

Permalänk
Medlem

Trådlöst nätverkskort startar inte...

Hej,

Har idag installerat Fedora 9 på min bärbara dator och allting fungerar precis som jag förväntade mig förutom att mitt trådlösa nätverkskort inte startar, någonting som jag redan var rädd för.

På min dator, en HP 6510b, finns det en knapp som aktiverar eller avaktiverar nätverkskortet, vilket fungerar i Windows XP men hjälp av HP Wireless Assistant. Fedora säger att den har hittat och installerat drivrutiner till mitt trådlösa nätverkskort men jag kan inte aktivera kortet utan knappen som inte fungerar.

Någon som har haft samma problem eller kan hjälpa mig?

Tack på förhand,

Kjell

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Medlem

vilket nätverkskort har du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ri
vilket nätverkskort har du?

Broadcom B43 enligt NetworkManager

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Medlem

Du behöver extrahera firmwaren för att få det att fungera tillfredställande. Har själv ett 4312 och det funkar utmärkt med b43 efter att jag extraherat firmwaren, skulle detta inte funkar får du istället använda ndiswrapper.

Du kan läsa mer här om hur du extraherar firmwaren: http://linuxwireless.org/en/users/Drivers/b43

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belorios
Du behöver extrahera firmwaren för att få det att fungera tillfredställande. Har själv ett 4312 och det funkar utmärkt med b43 efter att jag extraherat firmwaren, skulle detta inte funkar får du istället använda ndiswrapper.

Du kan läsa mer här om hur du extraherar firmwaren: http://linuxwireless.org/en/users/Drivers/b43

Ok, tack ska kolla på det imorgon och hör av mig ifall det fungerar eller inte.
Tänkte också på ndiswrapper men var osäker om det skule fungera med knappen.

Fungerar det att använda det trådlösa nätverkskortet i Windows fortfarande efter att man har extraherat firmwaren eller vet du inte det?

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |