Permalänk
Medlem

[BIOS] MSI K9AG Neo2-Digital

Jag har ett MSI K9AG Neo2-Digital i dumburken som strular en del.

Jag fick en dag för mig om att det kunde vara idé att uppgradera mitt BIOS, vet i dagsläget inte längre varför.
Flashningen gick bra, och datorn startar och allt.

Problemet uppenbarar sig främst när jag ska installera om Windows, vilket jag vill göra då BIOS-flashningen tycks ha inneburit för stora hårdvaruförändringar för OS'et.
När jag försöker starta datorn från skivan så hänger sig datorn när jag får upp texten "Datorns maskinvarukonfiguration kontrolleras..", och jag kommer alltså inte vidare till första blå rutan.

Jag har provat att flasha till olika versioner av BIOS, har även testat systerkortets (K9AG Neo2) senaste BIOS, även det utan resultat.

Jag kan komma in i Windows utan att installera om, men eftersom att det fungerar sämre nu än innan jag började vill jag gärna göra någonting åt det.
Jag har möjlighet att installera om via Windows-vägen, eller vad man ska kalla det, att man påbörjar installationen via CD-skivan i Windows och pekar-klickar lite, men då har jag inte möjlighet att formatera min C-partition.

Vet någon hur jag ska ta mig vidare? Har jag missat någon relevant information?

I annat fall, vet någon vilket BIOS som moderkortet skeppas med?

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Är det original Windows skiva ?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White