Ny användare/ubuntu@dell xps m1710, småfrågor.

Permalänk
Medlem

Ny användare/ubuntu@dell xps m1710, småfrågor.

Jag körde in ubuntu för ca 2 veckor sen, funkar kanon måste jag säga, visst vissa saker är la lite sådär med, men de beror mest för att jag inte kan, jag är mycket nöjd med hur snabbt man blir van vid att använda linux, im in love <3

Till mina frågor:

Jag spelar lite wow och dota å lite andra spel på datorn, arbetar inte så mycket utan mer vanlig normal nörd

Jag har fått igång wow utan svårigheter, efter lite tweakande så flyter spelet mycket bra och jag märker ingen skillnad mot i xp, Warcraft verkar vara lite lurigare, när jag surfa omkring för att lära mig så blir jag åter och åter igen pekad mot cedega, läst lite om det och till skillnad mot wine så verkar detta vara en emulator och borde funka bättre? saken är ju att dom vill ju att man ska betala, summan är inte så viktigt men är de värt de för nån som spelar som mig?

Vad anser ni?

Mvh Ronny

Visa signatur

Dator som går att spela med

Permalänk
Inaktiv

Även jag spelar dota och jag har fått det att fungera helt perfekt. Inte märkt nåt fel, iaf. Jag kör Wine version 0.9.43, och har låst till den versionen. Den är hyggligt buggfri, man kan hosta, man ser vad andra skriver på battle.net, tabb funkar fint m.m. Tyvärr buggar det om man har flera Wine-applikationer igång samtidigt, vet inte hur det är med senare versioner, men tex om jag ska LC-hosta, startar LC och sen wc3, om jag byter fokus till listcheckerrutan så blir wc3 ospelbart sen. Men, för mig fungerar det fint, jag hostar sällan och använder Wine endast till wc3. Versionen finns för nedladdning på Wine's hemsida, och du behöver inte fulhacka ett dugg, allt är fint från början Tyvärr vet jag inte hur WoW fungerar med 0.9.43, kanske slutar med att du måste prioritera eller söka andras erfarenheter.

Permalänk
Medlem

ahaså man behöver en äldre version alltså? jag kan nog fåigång wc3 på mitt nuvarande wine med lite trix men jag undrar mer om folk här kört mycket med Cedega och anser de värt att fixa det?

Visa signatur

Dator som går att spela med