Nvidia sparkar hundratals anställda

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3E
jo dom har ju sprutat ut säkert 50 kort sen dess, o nästan alla med ungefär samma prestanda ?

Hehe ja det jag menar dom har släppt många identiska kort men inget som har mkt mer prestanda än 8800GTX^^ eller jo det finns ju gtx280 men den är ju baserad på samma kärna i grunden

Visa signatur

WS: E6550@3710mhz True | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2048mb Corsair XMS2 1060mhz 5-5-5-15 | Sapphire HD4850 512mb 720/2200 | Wd 250gb | Corsair TX 750W | Samsung Syncmaster 959NF |

Permalänk
Medlem

Om de också kunde rensa upp bland alla sina grafikkorts varianter så blir det nog lättare att satsa på de bättre sakerna de har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Om de också kunde rensa upp bland alla sina grafikkorts varianter så blir det nog lättare att satsa på de bättre sakerna de har.

Permalänk
Medlem

Är väll deras moderkorts utvecklare som får gå då de inte verkar sälja speciellt bra och framtiden ser inte bättre ut.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Medlem

Om AMD får köpa ATI förstår jag inte varför Intel inte skulle kunna köpa nVidia.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth
Om AMD får köpa ATI förstår jag inte varför Intel inte skulle kunna köpa nVidia.

Intel är ett mycket större bolag än vad AMD är ens efter köpet av Ati och Intel är det företag som har störst marknadsandel på grafikmarknaden med sina integrerade lösningar.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Precis, så nVidia skulle passa dem perfekt..

Allt går att lösa med pengar.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Intel är ett mycket större bolag än vad AMD är ens efter köpet av Ati och Intel är det företag som har störst marknadsandel på grafikmarknaden med sina integrerade lösningar.

Jag skulle i och för sig inte ha något emot om Intel köper upp Nvidia. Två stelbenta giganter som ska försöka åstadkomma något vettigt ihop. LOL

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth
Precis, så nVidia skulle passa dem perfekt..

Allt går att lösa med pengar.

Yep, men det fatta inte nVIDIA.. höga priser och ledande på marknaden = mycket vinst... men kvalitén blev inget bättre, fast vad förväntar man sig av dom.

Visa signatur

Mata inte trollen, forumet är fullt med sådan skit pack.

Permalänk
Medlem

det är så det går när man ska göra "samma" grafikkort men bara uppgradera dom en aning... inte så smart ^^

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOMBAHEHE
ja det var ett mycket bra kort men dom har ju inte gjort mycket efter lanseringen av 8800GTX..

håller med, dom har typ stannat där å bara finjusterat 8serien å satt ya namn på korten

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
håller med, dom har typ stannat där å bara finjusterat 8serien å satt ya namn på korten

Så händer det när det finns ingen konkurrens. Nu har AMD rykt upp sig med HD 4xxx efter 2 år av navelpillande. HD4xxx är en bra serie och nVidia blev små bränd. Men de sover inte och kommer tillbaka.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
håller med, dom har typ stannat där å bara finjusterat 8serien å satt ya namn på korten

Det är inte första gången nVidia gör så. För er yngre som inte varit med så länge så släppte nVidia 2002 ett budgetkort som hette mx440, men i verkligheten så motsvarade det ett klockat geforce 2mx (som f.ö var en storsäljare och väldigt trevligt kort). Problemet var bara att folk visste inte om det utan köpte det i godan ro eftersom mx2-korten hade varit så bra. Men det matchade inte ens geforce 3 i prestandan. Så rent bedrägeri (i mina ögon) från nVidia.

Finns att läsa mer noggrant på länken nedan

http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_4_Series

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Det är ju inte bara nVIDIA som avskedar folk detta år.

Citat:

Naturally, this layoff strategy is directly connected with the strong ATI lineup, notebook issue and war against Intel; but remember, AMD has cut 10 percent of its stuff this year, and Intel laid off many managers two years ago.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Man kan säga att det kan vända väldigt väldigt snabbt i branschen=)

Permalänk
Medlem

Jaha, då är det väll bara att slänga iväg lite beställningar på nVidia kort nu då så dom kommer på fötter igen!

Jag gillar deras kort, sitter med ett 8800GTS 640MB och det funkar fortfarande klockrent efter ca. 2 år (crysis räknas inte).

Jag tycker det är märkligt att så många 'visste' att det gick dåligt för nVidia, för mig kom det som en överraskning, visst det har inte kommit ut så mycket nytt, men ändå har dom varit på topp!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Jaha, då är det väll bara att slänga iväg lite beställningar på nVidia kort nu då så dom kommer på fötter igen!

Jag gillar deras kort, sitter med ett 8800GTS 640MB och det funkar fortfarande klockrent efter ca. 2 år (crysis räknas inte).

Jag tycker det är märkligt att så många 'visste' att det gick dåligt för nVidia, för mig kom det som en överraskning, visst det har inte kommit ut så mycket nytt, men ändå har dom varit på topp!

det va ju ingen nyhet har du inte hängt med ;P

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk

ATi har totalt sparkat under benen för nVidia. Det har gett ekonomiska resultat mycket fortare (!) än jag trodde att det skulle!

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

AMD har utfört en så kallad "kick bann rape!!" på nVidia...

Låt oss hoppas att nVidia inte dör ut helt och hållet, utan att det kan bli 50/50 för båda på marknaden, i stället för 85/15 som det varit förut, med fördel nVidia

(85/15 är en vild personlig gissning baserad på antaganden och som jag upplevde tiden före 4000-serien lanserades)

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

AMD har lyckats med att banka ner dom hoppas dom får in lite pengar så att dom kan betala alla sina skulder

nVidia kommer nog komma tillbaks ganska snabbt (hoppas det alltid bra med konkurrens) men går det väkrligen så j*vla dåligt för dom just nu?

Permalänk
Medlem

3Dfx Voodoo gudar ler i sin himmel.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Skäggig legend
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aines
AMD har lyckats med att banka ner dom hoppas dom får in lite pengar så att dom kan betala alla sina skulder

Håller med

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Avstängd

lol hela 360st, det e ju ingenting. kolla bara hur många AMD/ATI har sparkat å sålt företag m.m -.- har för mig att AMD/ATI kickade runt 2000 anställda.

Men sen e det som ni säger Nvidia ledde länge med prestanda/Krona med 8-serien, å utan konkurrens så tar det längre tid å utveckla nya produkter för att dom e inte hotade av nåt annat tills nu

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
AMD har utfört en så kallad "kick bann rape!!" på nVidia...

Låt oss hoppas att nVidia inte dör ut helt och hållet, utan att det kan bli 50/50 för båda på marknaden, i stället för 85/15 som det varit förut, med fördel nVidia

(85/15 är en vild personlig gissning baserad på antaganden och som jag upplevde tiden före 4000-serien lanserades)

håller med.

om nvidia går i konkurs, så är det kört. då blir ati mer eller mindre helt ensamma på marknaden, och priset på grafik kort kommer att stiga som i helvete.

vi får väll hoppas att nvidia kommer med en lite smått banbrytande serie till vintern/våren.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
håller med.

om nvidia går i konkurs, så är det kört. då blir ati mer eller mindre helt ensamma på marknaden, och priset på grafik kort kommer att stiga som i helvete.

vi får väll hoppas att nvidia kommer med en lite smått banbrytande serie till vintern/våren.

nVidia är fortfarande mycket rikare och större än ATi. Det är bäst för oss alla om det går dåligt för nVidia i några år så att det jämnas ut lite.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Så händer det när det finns ingen konkurrens. Nu har AMD rykt upp sig med HD 4xxx efter 2 år av navelpillande. HD4xxx är en bra serie och nVidia blev små bränd. Men de sover inte och kommer tillbaka.

3*** serien kom väl förra året, snarare nVIDIA som pillat sig i rektumet sen 8800

Visa signatur

Mata inte trollen, forumet är fullt med sådan skit pack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth
Om AMD får köpa ATI förstår jag inte varför Intel inte skulle kunna köpa nVidia.

Intel vill nog inte ha Nvidia. Glöm inte att Intel är världens i särklass största tillverkare av grafikkretsar. De har bara inte gett sig in på prestandamarknaden förens nyligen (de utvecklar just nu en "prestandakrests").

Sen har Intel mycket större resurser än AMD för att kunna utveckla helt nya produkter vilket också gör att ett uppköp bara skulle vara bortkastade pengar på något de kan klara själva.

Permalänk
Hjälpsam

Ganska typiskt, Ledningen klantar sig och låter detta gå ut över dom anställda, utan att ta eget ansvar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sån, men det är ju faktiskt ATI (inte AMD, som det står i nyheten) som är konkurrenten. Visst, AMD äger ATI, but still...

Hursom, 360 pers är inte lite. Men samtidigt så vart jag förvånad när jag läste att de bara va 6% av samtliga anställda. nVidia är större än jag trodde!

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

Amd:
http://www.nasdaq.com/asp/ExtendFund.asp?symbol=AMD&selected=...

Nvidia:
http://www.nasdaq.com/asp/ExtendFund.asp?symbol=NVDA&selected...

och som ribba läggare intel:
http://www.nasdaq.com/asp/ExtendFund.asp?symbol=INTC&selected...

nvidia är inte i särskilt stor kris, dom har dom ekonomiska musklerna att överleva gt200 "fiaskot".... Men dom har nog inte råd med ännu en flopp likt gt200, för då är nog deras "godwill" kört i botten...frågan en inte allt för insat person om vilket företag som gör best grafik kort så klan jag satsa femton mögliga lingon på att personen kommer säga nvidia.

Teh Fluffmajster signing out

Visa signatur

I am the Leech King!