Permalänk

Crossfire

Klarar detta kort av crossfire? Det står att det gör det men det har bara en PCI-E X16 port. Rätta mig gärna om jag är ute och cyklar.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=347280&view=detailed#Pro...

Permalänk
Medlem

Hybrid crossfire, dvs integrerat HD3200 + tex HD3450.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Hmm, för står inte riktigt, kan man köra crossfire med det integrerade grafik kortet? Jag hade tänkt att köpa ett HD 4850

Permalänk
Medlem

Integrerat kan inte köra crossfirem med HD4850. HD4850 är alldeles för kraftfullt, och det integrerade skulle inte bidra med någonting.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Integrerat kan inte köra crossfirem med HD4850. HD4850 är alldeles för kraftfullt, och det integrerade skulle inte bidra med någonting.

Ok, men jag kan köra 2st 4850 på detta kort?

Permalänk
Avstängd

Hur ska det gå till? finns ju bara en PCI-E plats. Då får du skaffa ett kort med två kärnor t ex 4870x2, det ger ungefärlig prestanda som crossfire

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Hur ska det gå till? finns ju bara en PCI-E plats. Då får du skaffa ett kort med två kärnor t ex 4870x2, det ger ungefärlig prestanda som crossfire

Ok, jag får nog strunta i corssfire och köpa ett nytt grafik kort när tiden kommer