Permalänk

Problem med rsync

Hej

Det viktigaste jag har på min dator är mina bilder, varje natt klockan 03 körs ett script igång på min maskin som kör ett rsync-kommando för att kopiera över mitt aperture-bibliotek från min maskin till en maskin jag har ståendes några mil härifrån, det har fungerat hur bra som helst fram tills för kanske en vecka sedan -- Nu när rsync körs igång, så körs det i kanske 3-5 minuter, innan det dör

Received disconnect from xxx.xxx.xxx.xxx: 2: Corrupted MAC on input. rsync: writefd_unbuffered failed to write 32768 bytes: phase "unknown" [sender]: Broken pipe (32) rsync: connection unexpectedly closed (6848 bytes received so far) [sender] rsync error: error in rsync protocol data stream (code 12) at /SourceCache/rsync/rsync-30/rsync/io.c(359)

Jag har försökt googla på det utan någon större framgång, är det någon som har en idé om vad det skulle kunna vara som felar?

rsync-kommandot ser ut som följande:

/usr/bin/rsync -e ssh -av --delete /Volumes/Seagate/Applikationsdata/Aperture user@denandradatorn:~/Pictures/ >> ~/Library/Logs/backup_aperture.log

Permalänk
Medlem

Svårt att säga men det låter som att det är ssh-kommunikationen som strular. Någon av maskinen som patchats nyligen? Ska du googla så är det nog den översta raden som är intressant. rsync får ju broken pipe när ssh (förmodligen) dör så dom meddelandena säger nog inget om själva grundorsaken. Kolla patchnivåerna på ssh/openssl kanske är ett provskott iaf.

Permalänk
Medlem

Det brukar bli så ibland för mig när jag ska köra stora filer. Använda -W som skickar hela filen istället för att använda rsync-algoritmen så kanske det fungerar bättre.

Visa signatur

This is a UNIX virus. Please remove all your files and copy this message to friends.
(Citera mig om du förväntar dig svar)