Träffa tjejer via dejtingsidor?

Permalänk
Medlem

Träffa tjejer via dejtingsidor?

Vad tycker folk om detta?
Rent generellt om någon testat, man har ju chansen att träffa lite tjejer från andra städer ens en egen osv.

Testat spray då den ger ju mest om man inte vill betala för sig

Känns lite konstigt dock att gå från att "mailat" till att träffas.

Vad tror ni, ta kontakt via telefon lite innan man ger sig an en träff kankse?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Bra för dem som har något problem som gör dem mindre attraktivt, likaså finns det tjänster för dem som vill solla bort personer som de tycker står lägre ner i hierarkin än de själva. T.ex: www.Elitedaters.se
För vanligt folk så visst om det är som ett vanligt forum där man pratar om allt möjligt, men är man bara ute efter att ragga så tröttnar man fort. Jag har haft många brudar på icqn, men att bara tjöta dagligen om ingenting så tröttnar man tillslut efter några månader. Nå det finns en anledning till varför jag inte vill träffa tjejer IRL.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Bra för dem som har något problem som gör dem mindre attraktivt, likaså finns det tjänster för dem som vill solla bort personer som de tycker står lägre ner i hierarkin än de själva. T.ex: www.Elitedaters.se
För vanligt folk så visst om det är som ett vanligt forum där man pratar om allt möjligt, men är man bara ute efter att ragga så tröttnar man fort. Jag har haft många brudar på icqn, men att bara tjöta dagligen om ingenting så tröttnar man tillslut efter några månader. Nå det finns en anledning till varför jag inte vill träffa tjejer IRL.

What nu fatta jag inte alls

Men alltså, tycker det är spännande att träffa folk utanför min stad, lite därför jag undra om någon gjort något liknande, hehe.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

They are all traps!

Av dom få tjejerna jag har träffat igenom nätet har det bara varit bra dater. Sen är det som på krogen, finns alltid nötter.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

krogen finns alltid som backup för mig:p

har inte direkt aanvänt mig av dejtingsidor men msn (idag wlm) och spaces fick ihop mig med en tjej för 3 år sen och sen har ja lärt känna många trevliga människor

Permalänk
Medlem

Träffade min nuvaranda flickvän på http://dejting.passagen.se/
Just det att det är folk från hela landet (eller världen) som man träffar gör det roligt. Och inte samma tradiga personer som man ser varje helg.

Börja med den sidan, sen gick över till msn/icq och telefon innan vi träffades.

Sen är det ju en ursäkt för att få resa lite och se andra delar av landet med
8 timmar med tåg emellan oss.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Har absolut inget emot datingsidor men har inte haft nått behov av det. Stockholm är stort och man träffar alltid nytt folk om man drar ut på krogen

Permalänk
Inaktiv

Träffade min nuvarande tjej på mötesplatsen.se för 1.5 år sedan.

Permalänk
Medlem

Elitedaters är asdålig! Inget forum, ingen chat! Sidan känns totalt odynamisk.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

knullkontakt.se slår väl aldrig fel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
T.ex: www.Elitedaters.se

Haha, dom lär ha få användare.... finns väl inte så många som går och tycker att dom är bättre än andra....

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muraren
knullkontakt.se slår väl aldrig fel...

Permalänk

https://www.flashback.info/showthread.php?t=148492

Majoriteten av historierna handlar om nätdejting...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Haha, dom lär ha få användare.... finns väl inte så många som går och tycker att dom är bättre än andra....

Handlar väl iofs. mer om utbildning än om elitism.
Har man en väldigt hög utbildning/hög position så kan det ju vara jobbigt att umgås med outbildade människor (som oftast är dummare i en högre grad än de man är van vid). Fast just namnet känns väl lite... dumt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Tycker att det är ett alldeles utmärkt sätt att leta efter en partner på nätet. Ibland så är väl ibland att meningen var inte alls att leta efter någon, men någon tar bara kontakt på en community bara så där. Det har hänt mig...träffade mitt ex på det viset.

Har då provat både nätet och IRL. Och tycker att båda fungerar bra, men själv föredrar jag nätet. De som är blyga tror jag också föredrar nätet då det är lättare att ta kontakt. Sista metoden för mig, så träffade jag min nuvarande flickvän IRL.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Handlar väl iofs. mer om utbildning än om elitism.
Har man en väldigt hög utbildning/hög position så kan det ju vara jobbigt att umgås med outbildade människor (som oftast är dummare i en högre grad än de man är van vid). Fast just namnet känns väl lite... dumt.

Konceptet är bra, fast jag håller med om att namnet inte är speciellt vettigt.

Jag har själv svårt att "mappa" med tjejer som är helt ointresserade av allt annat än kläder och skvaller. Att prata med fruntimmerna är inget problem, men att själv bli intresserad är desto svårare.

Permalänk

Själv träffat mina tjejer via nätet. Träffat alla via diverse communities. Man får ju se (förhoppningsvis!) hur hon ser ut innan och man snackar via nätet först, sedan övergår det till telefon och sedan träffas man, om det känns rätt. Lagt det på is nu ett tag men det har funkat väldigt bra för mig. Senaste höll 1,5 år iaf.

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

jag träffade frugan min genom en cå-munity (ej lünar) faktiskt.

funkar att träffas på nätet.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Förutom mitt andra förhållande så har alla mina partners blivit hittade på internet. Fast aldrig på sådana där sidor som är tänkta för just sånt, men jaja... tror internetdating kan vara en jättebra idé. Känns nog lite mer naturligt än att gå ut och träffa någon svettig och mer-än-salongsberusad ute på krogen iaf... *fördomar fördomar* (har aldrig varit på krogen)

Permalänk
Medlem

RedFlip du kan få träffa mig. Behövs inga telefonsamtal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
... träffa någon svettig och mer-än-salongsberusad ute på krogen iaf... *fördomar fördomar* (har aldrig varit på krogen)

hahaha Du anar hur roligt det där It's funny because its true (iaf för de flesta killar på krogen).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
RedFlip du kan få träffa mig. Behövs inga telefonsamtal.

hehe, så snäll du är mot mig

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Jag säger bara en sak: hemmafester.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Jag säger bara en sak: hemmafester.

Hostar du? ^^,

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Hostar du? ^^,

EDIT: Jaha, "hostar" som att anordna, eller...?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich

EDIT: Jaha, "hostar" som att anordna, eller...?

ja tror han menar det så

men vad vet jag, gör du det ?

varför inte ha riktigt swec party ?

Permalänk
Medlem

hemmafester slutar dock nästan alltid i, "hej vill du hem till mig" sen blir de rajtantajtan sen ses man pinsamnt några dagar/veckor senare

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
ja tror han menar det så

men vad vet jag, gör du det ?

varför inte ha riktigt swec party ?

Skulle bara komma killar på ett riktigt swecparty..

Permalänk
Medlem

För mig har "internet dating" funkar fin fint. Tjejen jag är med nu träffade jag så och har varigt på ett flertal dejter med brudar från dating sidor. Perfekt att kuna vraka och välja, kolla på bilder och läsa presentationer innan man "raggar upp" någon eller svarar på någon tjejs raggnings försök.

Krogen har jag aldrig hittat något seriöst på (bara ONS), hemma fester kan bli knepigt dagen efter

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mafnus
Skulle bara komma killar på ett riktigt swecparty..

hm jo de förstås :/

jaja gör int emig nåt, i got a girl