Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2008

Sims 2 i Ubuntu??

Har ett problem gällande installation av Sims 2 i Ubuntu.
Har bränt ur filerna till 4 st skivor. Den första skivan funkar hur bra som helst! Sedan blir ombedd att sätta i skiva 2. Då kan jag inte mata ut skiva ett. alltså, jag kan inte avmonta skivan överhuvudtaget. har provat att trycka på knappen, får bara fel meddelande: "Kan inte avmonta volymen", samma sak händer när jag försöker mata ut den av att högerklicka och välja mata ut.
Har även provat "tvångs-utmatning". Då kan jag sätta i skiva 2 men då kan datorn istället inte "monta volymen". Har provat i både Wine och Cedega. Någon som har något tips?
Om någon känner att de vill försöka hjälpa mig får de mer än gärna dra iväg ett mail till dommii@gmail.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2002

Re: Sims 2 i Ubuntu??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dommii
Har ett problem gällande installation av Sims 2 i Ubuntu.
Har bränt ur filerna till 4 st skivor. Den första skivan funkar hur bra som helst! Sedan blir ombedd att sätta i skiva 2. Då kan jag inte mata ut skiva ett. alltså, jag kan inte avmonta skivan överhuvudtaget. har provat att trycka på knappen, får bara fel meddelande: "Kan inte avmonta volymen", samma sak händer när jag försöker mata ut den av att högerklicka och välja mata ut.
Har även provat "tvångs-utmatning". Då kan jag sätta i skiva 2 men då kan datorn istället inte "monta volymen". Har provat i både Wine och Cedega. Någon som har något tips?
Om någon känner att de vill försöka hjälpa mig får de mer än gärna dra iväg ett mail till dommii@gmail.com

Öppna en terminal och skriv "wine eject"

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2008

Re: Re: Sims 2 i Ubuntu??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Öppna en terminal och skriv "wine eject"

Det gick jättebra:) Men när jag ska starta spelet får jag meddelande om att DirectX 9.0 inte finns installerat, har installerat det två gånger, men detta fungerar inte.. några vidare tips?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Dec 2005

Är vmware ett alternativ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Är vmware ett alternativ?

Hum.. förlåt, men jag vet tyvärr inte vad vmware är...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2002

Har du kollat upp om Sims 2 fungerar med Wine över huvud taket?

I deras databas har den det sämsta betyget "garbage" vilket betyder att det inte ens kommer starta.
http://appdb.winehq.org/appview.php?iAppId=1942

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2008

Har inte kollat på WIne, men på Cedega står det med och att det fungerar....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dommii
Har inte kollat på WIne, men på Cedega står det med och att det fungerar....

Vad jag kan se är det bara en person som markerat att det fungerar med Cedega så jag vet inte hur pålitligt det är. Gör ett försök med Cedega för Wine fungerar det inte med i alla fall.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2002

Det bästa är att ha Windows vid sidan om man skall spela.
går det igång i linux så tycker jag oftast att det hackar eller segar mer än i windows.

Toshiba C70D Amd A8-6410 (2,0Ghz - 2,4Ghz) 16GB Ram Radeon R5 1TB Asus VP278H
Asus X550C Intel i7-3537U (2,0Ghz - 3,1Ghz) 8GB Ram Intel HD 4000 750GB
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2008

Har gjort ett försök med cedega, men samma sak... Ger nog upp nu..