Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
Det är defenetivt skönt att slippa dongle enligt mig, men inte den enda anledningen. Man får mycket bättre täckning med inbyggd 3g jämfört mot dongle. Det är faktiskt märkbar skillnad, uppemot det dubbla.

Men hur fungerar den rent praktiskt, dvs hur vet datorn om vilket abonnemang som ska användas?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stich
Men hur fungerar den rent praktiskt, dvs hur vet datorn om vilket abonnemang som ska användas?

Simkortet monterat under batteriet.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
Jag har precis varit och köpt en X110 svart, äger sedan tidigare en EEE 700. Ska bli skönt att ha 3g inbyggt, för att inte tala om en större skärm och bättre tangentbord. Blir att packa upp den och leka lite med den ikväll.

Var köpte du den? Hos Telia med abonnemang eller?

Permalänk
Medlem

Var oxå inne i teliabutiken igår och köpte en svart x110, utan abonnemang. Blev faktiskt förvånad över att man kunde köpa en utan att binda upp sig på ett ab.

Har bara hunnit testat den lite snabbt och hittills verkar allt funka som det ska.

Lyckades tom streama lite 720p film över wlan:et utan problem...

Får återkomma med mer detaljer när jag hunnit använda den lite mer.

Mvh

Lengis

Permalänk
Medlem

Va och beställde en sån igår, får väll den nästa vecka :(, Telia på Väla Helsingborg hade tydligen inte fått in sin första leverans ännu.
Verkar va en helt ok UMPC och ändå vettigt pris

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk

Kan ni kolla vad det trådlösa nätverkskortet som sitter i datorn heter?

Permalänk
Medlem

Ser fram emot recensioner. Vore schysst om någon kunde jämföra denna med MSI Wind, jag har varit sugen på en Wind väldigt länge men den här ser bättre ut på flera fronter (grym tangentbordslayout, Synaptics touchpad osv). 3G är intressant men inte avgörande för min del.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dragonball
Kan ni kolla vad det trådlösa nätverkskortet som sitter i datorn heter?

Realtek 802.11 b/g Minicard Wireless Adapter

Kan kanske gräva fram lite mer detaljer senare.

Mvh

Lengis

Permalänk
Medlem

vore bra om någon kunde göra en bedömning av skärmen. går det att använda utomhus, ser man sin egen spegelbild om det är en mörk film som spelas upp?

Permalänk
Medlem

Hej, var tvungen att regga mig här för att kunna fråga er som har köpt den vad ni tycker om den?
Jag har aldrig haft en netbook tidigare, men tänkte köpa denna nu.
Är dock inte jättebra på datorer, så måste ju höra sig för lite.

Funkar den bra?
Jag har tänkt ha den för skolarbete, msn, musik och surfa.
Klarar den av allt detta samtidigt?

Tacksam för snabba svar:)

Permalänk
Medlem

Hoppades på att Telia-butiken på A6 här i stan skulle ha ett demo-ex framme, men något sådant kunde jag inte hitta. Vill gärna klämma lite på den innan ett eventuellt köp. Står och väger mellan denna, Winden och aspire one, kan aldrig bestämma mig.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Hoppades på att Telia-butiken på A6 här i stan skulle ha ett demo-ex framme, men något sådant kunde jag inte hitta. Vill gärna klämma lite på den innan ett eventuellt köp. Står och väger mellan denna, Winden och aspire one, kan aldrig bestämma mig.

Var inga problem att få känna på ett ex från lagret här i Borås-butiken iaf.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EddeGirl
Hej, var tvungen att regga mig här för att kunna fråga er som har köpt den vad ni tycker om den?
Jag har aldrig haft en netbook tidigare, men tänkte köpa denna nu.
Är dock inte jättebra på datorer, så måste ju höra sig för lite.

Funkar den bra?
Jag har tänkt ha den för skolarbete, msn, musik och surfa.
Klarar den av allt detta samtidigt?

Tacksam för snabba svar:)

Jag är nöjd iaf.. mest kört irc, msn, itunes och firefox samtidigt hittills. Funkade bra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan då berätta att det finns ett ex. uppställt hos Telia på A6, var där idag och klämde på den, mycket nice:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EddeGirl
Kan då berätta att det finns ett ex. uppställt hos Telia på A6, var där idag och klämde på den, mycket nice:)

Ja, var förbi där idag igen och då stod den där Var väl undanplockad eller så var jag bara lite blind häromdagen.

Till ytan sett så känns väl den som en av de mest gedigna i alla fall. Det enda var väl att den var lite varm, men den har väl säkerligen varit igång i rätt många dagar i sträck så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, var förbi där idag igen och då stod den där Var väl undanplockad eller så var jag bara lite blind häromdagen.

Till ytan sett så känns väl den som en av de mest gedigna i alla fall. Det enda var väl att den var lite varm, men den har väl säkerligen varit igång i rätt många dagar i sträck så.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dermike
Var inga problem att få känna på ett ex från lagret här i Borås-butiken iaf.

Ja jag tycker den va kanon, men dock var den ju slutsåld både i Jkpg o Nässjö, så ska ner o beställa den imorgon. En rosa:D

Jag är nöjd iaf.. mest kört irc, msn, itunes och firefox samtidigt hittills. Funkade bra!

Tack, testade den själv idag, och verkar funka kanon:)
En sån blir det!

Permalänk
Medlem

Vad kostar datorn på Telia A6?

Visa signatur

Asus TUF GAMING X570-PLUS, Ryzen 7 5800X, CM Hyper 212, Cruzial Ballistic DDR4 3200 C16 2x16GB, RTX 3070 Ventus, Corsair RM750X v2, Fractal Define R4, ASUS ROG PG279Q G-Sync

Permalänk
Medlem

4995 utan abonnemang, annars 375 kr/mån i 24 månader.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

på telia.se kostar den 229kr i månaden i 24månader.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shay
på telia.se kostar den 229kr i månaden i 24månader.

Läs igen

"Köp datorn för 1 kr med Mobilt bredband Fastpris i 24 månader Månadsavgift 379 kr under bindningstiden, varav 229 kr för abonnemanget och 150 kr för datorn. "

Permalänk
Medlem

ops, trött från jobbet :/

Permalänk
Medlem

någon som vet om det går att köra photoshop på den?

Permalänk

Funderar lite på att köpa en LG X110 men jag blir lite förvirrad av all modellerna. På LG's hemsida så har de 6 varianter:
http://nordic.lge.com/sv/products/category.list/barbaradatore...
X110-LA7W2V
X110-GA7HPV
X110-LA7P7V
X110-GA7HBV
X110-LA7BXV
X110-LA7B5V

Jag är inte så jätte duktig på datorer, så har lite svårt att se skillnaden på dem. Jag har hittat en X110-LA7BXV till överkomligt pris http://www.xcore.se/ men undrar då om den modellen är sämre än de andra på något vis?

TILLÄGG:
Är det egentligen bara två modeller? LA och GA och det övriga är färgkoden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Footstomp
Funderar lite på att köpa en LG X110 men jag blir lite förvirrad av all modellerna. På LG's hemsida så har de 6 varianter:
http://nordic.lge.com/sv/products/category.list/barbaradatore...
X110-LA7W2V
X110-GA7HPV
X110-LA7P7V
X110-GA7HBV
X110-LA7BXV
X110-LA7B5V

Jag är inte så jätte duktig på datorer, så har lite svårt att se skillnaden på dem. Jag har hittat en X110-LA7BXV till överkomligt pris http://www.xcore.se/ men undrar då om den modellen är sämre än de andra på något vis?

TILLÄGG:
Är det egentligen bara två modeller? LA och GA och det övriga är färgkoden?

GA-modellerna har 3G-modem, LA-modellerna har det inte.

Sen verkar B/W/P stå för färgen

Det finns dock två olika svarta modeller utan 3G, X110-LA7BXV och X110-LA7B5V.

Enda skillnaden jag sett på dem är att X110-LA7BXV har 120GB hårddisk istället för 160GB.

Permalänk

Tack för svaret pko! Var lite som jag misstänkte.

En fråga till, är det en "stor" eller "liten smal" enter knapp på det svenska tangentbordet?

Permalänk
Medlem

Det är en stor enterknapp.

Lekte lite med datorn i en Teliabutik idag, gav ett väldigt bra första intryck. Det enda som hindrade mig från att köpa är
- fingeravtrycksmagnet (dock verkar inte många Netbooks komma ifrån detta. Och ja, jag vill ha den svarta modellen
- måste köpa 6-cell separat
- priset är lite i överkant
- Windows XP. Dels på grund av priset men även av principskäl.

Men nu får ni som har köpt datorn sluta pilla med den och skriva vad ni tycker om den här!

Permalänk
Medlem

vilken del av den drog till sig finger avtryck? var det på insidan eller på locket?

Permalänk
Medlem

Utsidan på locket. Märkte inget först när datorn satt fast i en ställning, men bad en anställd att ta loss den så jag kunde se hur x110 såg ut när locket var stängt och känna på laptopens vikt. Under vissa vinklar var fingeravtrycken klart märkbara.

Permalänk
Medlem

Ni som har köpt den, det sägs att den helt saknar minnesplatser, och man alltså inte kan uppgradera minnet på den. Har ni kunnat se om det stämmer?

Gissar att man måste skruva isär den för att kolla :/

Permalänk
Medlem

pko: Jag har funderat på det också. På Dustin står det att maximalt minne är 1 GB, men på webhallen säger man upp till 2 GB.

Dock verkar garantin ryka om man uppgraderar minnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xyrox
pko: Jag har funderat på det också. På Dustin står det att maximalt minne är 1 GB, men på webhallen säger man upp till 2 GB.

Dock verkar garantin ryka om man uppgraderar minnet.

LG säger själva "1,024MB x 1 DDR II (667MHz, Dual Channel Support, Up to 1GB)", och enligt http://www.eeepcnews.de/2008/10/28/lg-x110-kein-ram-upgrade-m... så finns det ingen minnesslot.. (fast min tyska är ju rätt kass..)