Permalänk

Nån annan som har "problem" med SRS 4.00.0600. Det installeras inte som det ska med LG updater utan fortsätter komma upp vid sökning. Nu är det knappast nåt man måste ha, står bara att det förbättrar ljudkvaliten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dragonball
Nån annan som har "problem" med SRS 4.00.0600. Det installeras inte som det ska med LG updater utan fortsätter komma upp vid sökning. Nu är det knappast nåt man måste ha, står bara att det förbättrar ljudkvaliten.

Jag råkade ut för precis samma sak när jag körde LG Update, fäste dock inte så stor vikt vid det. Har hittills mest haft ljudet avstängt....

Ingen annan som haft problem med att ansluta till en DLINK router (DGL 4300) trådlöst ? Funkar ibland och ibland inte. Kör med synligt ssid och wpa/wpa2. Kommer oftast igång om jag byter mellan wpa och wpa2 på klienten. Har uppdaterat drivisarna och firmware men det gör ingen skillnad. Tror iofs att det är ett DLINK problem. Har inga problem att ansluta med några andra burkar...

Mvh

Lengis

Permalänk
Medlem

Om du kör med Ip Operator så avinstallera det och kör med Windows egna wlan-hanterare... IP Operator verkar inte stödja WPA över huvud taget.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Tjena.

Skaffade en X110 igår på Mediamarkt Den är läcker alltså. De hade bara svarta inne så det fick bli en sån, den är ju lite känslig för fingeravtryck som sagt.

Ska försöka hinna pilla lite med den i eftermiddag, har kört initieringsproceduren med datorn. Märkte att det stod "initiating bluetooth"?
Men verkar inte finnas bluetooth på den här modellen?
Aja, får kolla på den i eftermiddag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Om du kör med Ip Operator så avinstallera det och kör med Windows egna wlan-hanterare... IP Operator verkar inte stödja WPA över huvud taget.

Var inne på det spåret själv, nu är ip operator borta, har inte hunnit testa så mycket. Men det verkar funka bättre.

Tack för tipset.

Mvh

Lengis

Permalänk

Någon mer än jag som total rensade bort alla skit program?

Program för att uppdatera program och drivisar klarar man ju sig utan tycker jag, och så brukar de oftast leda till massa trassel i längden... uppdaterar själv när ja vill o har tid istället!

Realtec drivisarna och programvaran för ljudkortet verkar ju ha lite basic funktioner som eq o lite andra lägen...
Någon jäkel som förstått användningsområdet för SRS "extreme sound system"? eller kan ja dumpa de oxå?

Är lite missnöjd med att de inte går o köra högre upplösning... blir jäkligt krångligt o scrolla runt sig hela tiden när man surfar. Någon som har en lösning på de problemet?

Hur kommer de sig att de finns 2 "Anslutning till lokalt nättverk" igång hela tiden? ett Realtec och ett Ericsson...

Utöver mina små petitesser så är ja ap nöjd!
touchpaden är riktigt användbar och tgn bordet är bland de bästa ja testat iaf!

Permalänk
Inaktiv

Är det någon som vet vad x110:an skulle väga med 6 cells batteriet?

http://www.dustinhome.se/pd_5010189308.aspx

Permalänk
Medlem

Kontantkort i Thailand

Sitter i Thailand och surfar med min LG X110. Köpte ett kontantkort och stoppade i burken när jag kom hit och det funkade direkt utan att göra några instälningar. Allt finns på kortet, ganska imponerande faktiskt. Ville bara dela med mig av denna erfarenhet.

Sen så är ju den kassa bandbredden i Thailand en annan historia.... Har iofs tillgång till trådlöst (delat 2Mbit ADSL) nu, men det är nog bara marginellt bättre än GPRS EDGE, finns inge 3G i thailand.

Mvh

Lengis

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboAlex_87

Hur kommer de sig att de finns 2 "Anslutning till lokalt nättverk" igång hela tiden? ett Realtec och ett Ericsson...

testat iaf!

Tyvärr kan jag bara ge dig svar på den här frågan. Det är två anslutningar, Ericsson är ju 3G modemet och Realtec är det inbyggda nätverkskortet. Hoppas det hjälper

Visa signatur

No kill whitout skill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboAlex_87
Någon mer än jag som total rensade bort alla skit program?

Program för att uppdatera program och drivisar klarar man ju sig utan tycker jag, och så brukar de oftast leda till massa trassel i längden... uppdaterar själv när ja vill o har tid istället!

Realtec drivisarna och programvaran för ljudkortet verkar ju ha lite basic funktioner som eq o lite andra lägen...
Någon jäkel som förstått användningsområdet för SRS "extreme sound system"? eller kan ja dumpa de oxå?

Är lite missnöjd med att de inte går o köra högre upplösning... blir jäkligt krångligt o scrolla runt sig hela tiden när man surfar. Någon som har en lösning på de problemet?

Hur kommer de sig att de finns 2 "Anslutning till lokalt nättverk" igång hela tiden? ett Realtec och ett Ericsson...

Utöver mina små petitesser så är ja ap nöjd!
touchpaden är riktigt användbar och tgn bordet är bland de bästa ja testat iaf!

Yes, jag "rensade bort alla skit program" och är kanonnöjd, tangentbordet och 3G-modemet funkar perfekt!

Dock, funderar på att slå in det svarta locket i plastfolie, snacka om kladdiga fingrar...

Permalänk
Inaktiv

Den har gått ner i pris nu, 3G-modellen för 4100 och den utan 3250 kr:

http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:2196620;c:36159

http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:2161596

Eller kanske fel i prisfilerna (som man drabbats av några ggr tidigare)?

Permalänk
Medlem

Jag valde erbudandet från Telia LG X110 och är väldigt nöjd efter att ha följt rådet att avinstallera IP Operator. Finns det någon som gjort några andra bra förändringar på sin LG X110 ?

Lite mystiskt att man kan läsa om funktioner som GPS och Bluetooth mm... hm hm.... varför verkar detta finnas på andra marknader och inte här ?

Någon som hittat kul tillbehör mm ?

Permalänk

Nån som köpt ett 6 cell än, hade ju tänkt köpa på Dustinhome men blev inte av och nu har de höjt priset från 600 till 700 :(. Funderar på om jag ska köpa från megastore... Kollat ebay med men de flesta batterier där verkar inte vara original.

Permalänk
Medlem

Sprang på en LG x110 under mellandagsrean och blev väldigt sugen på att införskaffa ett exemplar. Tror ni att det går att panga upp WoW på en sådan? (På något sätt)

Edit: Saxade hit systemkraven för WoW WotLK
PC:
• Win Vista (SP1) / XP (SP3)
• Pentium IV 1.3GHz / AMD Athlon XP 1500+
• 512MB RAM (XP), 1GB RAM (Vista)
• 3D Grafikkort med 64MB RAM
• 12GB HD
• DVD-Rom
• 56K Modem.

Så nog borde det gå va?

Visa signatur

rest in peace Dreamcast

Permalänk
Medlem

Yo!

Nån som vet om det finns något pgm för att använda 3G modemet som telefon? Skulle behöva det för att slippa stoppa i simkortet i mobilen för att kolla saldo och fylla på kontantkortet.....

Mvh
Lengis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hans.thn
Jag valde erbudandet från Telia LG X110 och är väldigt nöjd efter att ha följt rådet att avinstallera IP Operator. Finns det någon som gjort några andra bra förändringar på sin LG X110 ?

Vad är det som gör att många avinstallerat IP Operator? Använder ni den vanliga klienten istället då (mobile connect)?? Fungerar det bättre?

Permalänk
Medlem

Till slut så köpte jag mig ett exemplar och är hittills helt nöjd. Till och med WoW fungerar (!). Sedan försökte jag rulla igång Q3 vilket jag trodde skulle bli en enklare utmaning, men till min förvåning så säger launchern emot och hävdar att den inte hittar någon OpenGL-motor. Varför förstår jag inte, någon som vet varför detta sker?`

Samt, är det någon som har några bra program att tipsa om för denna minsting?

Visa signatur

rest in peace Dreamcast

Permalänk
Medlem

Re: Kontantkort i Thailand

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lengis
Sitter i Thailand och surfar med min LG X110. Köpte ett kontantkort och stoppade i burken när jag kom hit och det funkade direkt utan att göra några instälningar. Allt finns på kortet, ganska imponerande faktiskt. Ville bara dela med mig av denna erfarenhet.

Sen så är ju den kassa bandbredden i Thailand en annan historia.... Har iofs tillgång till trådlöst (delat 2Mbit ADSL) nu, men det är nog bara marginellt bättre än GPRS EDGE, finns inge 3G i thailand.

Mvh

Lengis

Kollade runt lite på nätet eftersom jag drar till Thailand imorgon o tänkte införskaffa sim-kort till datorn o det verkar som One-2-call (AIS) har ett 3G kort (av det jag kunde utläsa på deras hemsida där det mesta stod på thai dock) så detta ska kontrolleras på plats

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stabil
Till slut så köpte jag mig ett exemplar och är hittills helt nöjd. Till och med WoW fungerar (!). Sedan försökte jag rulla igång Q3 vilket jag trodde skulle bli en enklare utmaning, men till min förvåning så säger launchern emot och hävdar att den inte hittar någon OpenGL-motor. Varför förstår jag inte, någon som vet varför detta sker?`

Samt, är det någon som har några bra program att tipsa om för denna minsting?

Antar att grafikkortet inte stöder OpenGL, GMA 950 är ju bland det sämsta som finns. Några specialprogram vet jag inte om direkt, är väl det vanliga XP krafset.

"Vad är det som gör att många avinstallerat IP Operator? Använder ni den vanliga klienten istället då (mobile connect)?? Fungerar det bättre?"

IP operator stödjer inte WPA så är helt meningslöst att ha det installerat. Windows XP interna klient funkar ju som sagt bra.

Själv har jag i alla fall skaffat 6 cell nu, blev Megastore och det funkade bra även om jag var lite misstänksam mot butiken.

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att sänka processorhastigheten? Gör datorn det automatiskt när man tar bort strömsladden?

Permalänk
Medlem

Nu finns det ett (väldigt rudimentärt) program för att styra fläkthastigheten på X110an

http://forums.msiwind.net/other-umpc/simple-fan-control-utili...

Permalänk

ja får de inte o funka... rutan öppnas men stängs så fort den har laddats klart:S

Permalänk
Medlem

Du behöver installera Visual C++-runtime.

Googla efter "Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable Package" från Microsoft

Sen så måste du starta applikationen från ett kommandoradsfönster. Dubbelklick funkar inte riktigt med konsollbaserade applikationer ;P

Det är en väldigt basic applikation. Koden finns dock ute nu, om nån känner för att göra ett gui eller så

Btw, om nu nån MSI Wind-människa läser i denna tråd, så fungerar applikationen på den maskinen också

Permalänk

Du kan nog svara på mitt mail här istället:) så slipper du svara på mina frågor igen om någon lika ovetande undar:P

"kommandoradsfönster" ? vad är de o vad skall jag skriva?

Permalänk
Medlem

Läste den här artikeln om osx på en MSI. Så min fråga är har någon lyckats att installera osx på LG maskinen??

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk

Jag har ingen aning om det här programmet överhuvudtaget fungerar på denna plattformen men jag tar skiten och postar iaf. För till de plattformar det funkar så är det toppen: http://www.pbus-167.com/

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem

datorn är grymt bra, toppar 5-7 mbit med de inbyggda 3g-modemet och då har jag telia som operatör, tro det eller ej har beställt ett 9cells 7800mAh batteri, får se hur det blir med batteritiden med det

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Har köpt en X110 nu.. utan 3g som ett kompliment hemma till mitt mediacenter under tv´n.. Är jäkligt impad av maskinen.. mkt snabbare än vad jag trodde den skulle vara... bra byggkvalite, och tangentbordet tog 5min att vänja sig vid....

Permalänk

En snabb fråga till alla er andra x110 användare...

Är era maskiner kalla? Min blir knappt ljummen, fläkten håller även nästan uteslutande 1 hastighet, ytterst sällan den varvar upp...

Testade en aspire one under 1dag och den blev betydligt varmare...

Permalänk

Installerade Win7 idag o de flyter på bra...
DOCK får jag fail på 3G drivisarna som säger att dom inte stöder operativ systemet:S har för mig att Microsoft nämnde att alla drivisar som funkar med vista ska funka på win 7 oxå:S aja ska fippla lite till me de o sen återkomma.
Tappade oxå funktionen med touchpad scrollning som är sjukt viktigt för mig... ska mecka mer med de oxå...