Nvidia uppgraderar Geforce GTX 280

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
Vem har sagt att 8800gt skall vara bättre än 9800gt?
Att folk på forum orkar bli så arga och dömma ut ett helt företag pga om de har en 5 ett plus eller inte i slutet av namnet på en produkt. Det är ju inte så att de mörkar med sina justeringar, internet är ju fullt med info angående detta. Skulle vara kul att se hur detta skulle funka i till exempel bilbranschen. "Nä jag hatar Volvo för de har inte skrivit att deras nya v70 är lite bättre än den året före." Där händer det saker VARJE år men bilen har hetat V70 bra länge. Årsmodeller som någon sa tidigare har vi i form av generationsnamnet på grafikkkort, och skulle fungerar ganska dåligt då livslängden inte är så lång på grafikkorten. Dessa justeringar som nvidia har gjort har ingen av dem lurat någon kund så att de fått något annat än vad de betalat för i förhållande till vad nvidia erbjuder. Nvidia och ati/amd gör säkert många fel men att justera namnen är ganska oviktigt.

Angående 3 generationer samtidigt. Så du tycker det skulle vara bättre om alla dessa kost skulle heta 8800 någonting? Att det är helt nya kort till 2XX serien förtjänar väl om något ett nytt "generations namn" Kul också att ingen skrivit in och tyckt att de blivit lurade... konstigt att jävligt många värnar om de stackars lurade satarna som skulle kunna köpt ett 8800gt i stället för 9800gt till samma pris! För de kostar samma presterar samma....

Jag har inte sagt att 8800gt skall vara bättre än 9800gt. Jag har dock sagt det motsatta och det tycker jag just på grund av att så har det alltid varit tidigare i grafikkortsbranchen. Radeon 9800 var bättre än 8800. Geforce 7800 var bättre än 6800 osv osv. Det är lurendrejeri och det går int att säga någonting annat.

Angående tre serier så skulle 9000 serien aldrig hetat 9000 i och med att det var samma kort som de senare i 8000 serien. Det jag menader framför allt är att när de släpper en ny serie så skall de skrota den gamla. Nu har de GTX200 serien. Skit då i att släppa nya kort i 9000 serien. De säljer ju fan fortfarande ur 8000 serien. Det är lugnt med en transitionsperiod men att de fortfarande fokuserar på att släppa nya 9000 kort är ju ennerverande minst sagt.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990