Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rose Brass
Med tanke på ditt ständiga semestrande låter det som om du kommer från en överklassfamilj. Lite surt att inte få ärva pappas pengar för att du har bytt namn och är spårlöst försvunnen... Det skadar inte att vara lite pragmatisk, det kan finnas konsekvenser som visar sig längre fram i tiden...

Jag försvann efter gymnasiet, sa till päronen att jag skulle till biblioteket, satte mig på en långfärdsbuss och åkte 30 mil. Flyttade in med en tjej och flög under radarn tills jag ryckte in. Befriande är bara förnamnet...

Förlåt? Vad ville du ha sagt med det första stycket, mer än att göra ett otrevligt påhopp? Hur min uppfostran och ekonomiska situation är angår varken dig eller den här diskussionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Förlåt? Vad ville du ha sagt med det första stycket, mer än att göra ett otrevligt påhopp? Hur min uppfostran och ekonomiska situation är angår varken dig eller den här diskussionen.

På vilket sätt var det ett påhopp?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
På vilket sätt var det ett påhopp?

"Med tanke på ditt ständiga semestrande låter det som om du kommer från en överklassfamilj. Lite surt att inte få ärva pappas pengar för att du har bytt namn och är spårlöst försvunnen..."

Onödigt uttalande enligt mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
"Med tanke på ditt ständiga semestrande låter det som om du kommer från en överklassfamilj. Lite surt att inte få ärva pappas pengar för att du har bytt namn och är spårlöst försvunnen..."

Onödigt uttalande enligt mig.

Skulle också ta det på ett negativt sätt :/

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
"Med tanke på ditt ständiga semestrande låter det som om du kommer från en överklassfamilj. Lite surt att inte få ärva pappas pengar för att du har bytt namn och är spårlöst försvunnen..."

Onödigt uttalande enligt mig.

Det var inte tänkt som ett påhopp, tänkte inte på att det kunde vara ett känsligt ämne. Faktum kvarstår, det finns konsekvenser som märks först långt efter "försvinnandet". Allt måste övervägas, även det som vid första anblicken inte verkar viktigt. Arv, organdonationer, ärvtliga sjukdomar och lotterivinster, ibland är det en fördel att kunna bli kontaktad...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rose Brass
Det var inte tänkt som ett påhopp, tänkte inte på att det kunde vara ett känsligt ämne. Faktum kvarstår, det finns konsekvenser som märks först långt efter "försvinnandet". Allt måste övervägas, även det som vid första anblicken inte verkar viktigt. Arv, organdonationer, ärvtliga sjukdomar och lotterivinster, ibland är det en fördel att kunna bli kontaktad...

Tack för du bringar klarhet i frågan! Hur länge försvann du, har du så att säga kommit tillbaka och vad hände då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Tack för du bringar klarhet i frågan! Hur länge försvann du, har du så att säga kommit tillbaka och vad hände då?

Det var en helt spontan grej, såg min chans och tog den. Det innebar att det fanns saker jag lämnat efter mig och var tvungen att ta hand om. Efter sommarlovet och några månader i lumpen så åkte jag hem på en permis och träffade föräldrarna. Det var befriande att lämna allt men nu har jag hittat en bra balans som passar mig, inte "försvunnen" men med ett nytt liv i en ny stad. Inte träffat eller pratat med någon som känt mig i "mitt förra liv" på flera månader...

Permalänk

Någon som kommer ihåg den där liraren här på Swec för några år sedan som planerade att skaffa en egen ö och flytta dit permanent? Han planerade helt seriöst och tråden blev rätt massiv.

Visa signatur

Ping-pong is pingis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Gaffa
Någon som kommer ihåg den där liraren här på Swec för några år sedan som planerade att skaffa en egen ö och flytta dit permanent? Han planerade helt seriöst och tråden blev rätt massiv.

Nej, men jag blev just ganska nyfiken

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Gaffa
Någon som kommer ihåg den där liraren här på Swec för några år sedan som planerade att skaffa en egen ö och flytta dit permanent? Han planerade helt seriöst och tråden blev rätt massiv.

Var fanns ön han tänkte köpa? Det lär ju kosta en fruktansvärd massa pengar att fixa allt han behöver till ön... Och om ön vore i nordeuropa skulle det kosta en hel del att köpa hela.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Arv är väl inte en anledning att inte dra om man nu vill det=)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Jag skulle likvidera alla mina tillgångar. Sedan skaffa mig ett falskt pass med annan identitet och sedan lämna landet.

§ 8
Uppmaning till brott

Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till olika sorters brott.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
§ 8
Uppmaning till brott

Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till olika sorters brott.

Sen när blev du så noga med reglerna Skruvis?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Sen när blev du så noga med reglerna Skruvis?

Jag bara tyckte det var lite småroligt att en moderator begick regelbrott...

Moi? Jag bryter aldrig mot reglerna, jag bara tänjer på dem lite grann...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rose Brass
Med tanke på ditt ständiga semestrande låter det som om du kommer från en överklassfamilj. Lite surt att inte få ärva pappas pengar för att du har bytt namn och är spårlöst försvunnen... Det skadar inte att vara lite pragmatisk, det kan finnas konsekvenser som visar sig längre fram i tiden...

Jag försvann efter gymnasiet, sa till päronen att jag skulle till biblioteket, satte mig på en långfärdsbuss och åkte 30 mil. Flyttade in med en tjej och flög under radarn tills jag ryckte in. Befriande är bara förnamnet...

Du är en dum person

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Jag bara tyckte det var lite småroligt att en moderator begick regelbrott...

Jag missade att det var en moderator som skrev det. Lite lustigt faktiskt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Du är en dum person

På vilket vis då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Jag missade att det var en moderator som skrev det. Lite lustigt faktiskt!

På vilket vis då?

Inte säga till sina föräldrar är ju dumt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Inte säga till sina föräldrar är ju dumt.

Det beror ju på hur hans relation till sina föräldrar är...

Permalänk
Medlem

Ursäkta mig, men vad i hela friden skall den här tråden föreställa? Jag ifrågasätter din motivation starkt! Har personligen ALDRIG förstått varför i hela friden folk söker konfirmation genom att posta på en massa barocka nätforum?!

Jag må vara bitter. Men ärligt talat, vad är det här för tråd?

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Har man sett Into teh Wild kan man förstå tankarna som går i Akos huvud, jag blev väldigt påverkad av den filmen och var inne på att göra nått liknande Min syrras pojkvän gjorde en light-version efter han såg den filmen och drog till norrland och besteg kebnekaise ensam, kanske det kan vara ett alternativ?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk

Blir det någon flykt?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggan
Ursäkta mig, men vad i hela friden skall den här tråden föreställa? Jag ifrågasätter din motivation starkt! Har personligen ALDRIG förstått varför i hela friden folk söker konfirmation genom att posta på en massa barocka nätforum?!

Jag må vara bitter. Men ärligt talat, vad är det här för tråd?

Mister klister, låt mig först säga... VA? Har jag någonsin sökt konfirmation i denna tråden? Jag är redan konfirmerad...
För det andra, så tycker jag denna tråden är ganska glasklar. Vad är det i så fall du inte förstår? Den må vara annorlunda men det är väl inget som inte kan diskuteras?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
Blir det någon flykt?

Citerar mig själv för att slippa ytterligare frågetecken...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Jag har inte satt upp några planer på att rymma, eller ens tänkt när eller hur jag ska göra det. Så med största sannolikhet så kommer det aldrig bli av.

Och som du kanske märker så är jag fortfarande kvar...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Har man sett Into teh Wild kan man förstå tankarna som går i Akos huvud, jag blev väldigt påverkad av den filmen och var inne på att göra nått liknande Min syrras pojkvän gjorde en light-version efter han såg den filmen och drog till norrland och besteg kebnekaise ensam, kanske det kan vara ett alternativ?

Helt underbar film! Vem blir inte inspirerad!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Har man sett Into teh Wild kan man förstå tankarna som går i Akos huvud, jag blev väldigt påverkad av den filmen och var inne på att göra nått liknande Min syrras pojkvän gjorde en light-version efter han såg den filmen och drog till norrland och besteg kebnekaise ensam, kanske det kan vara ett alternativ?

jag hoppas ni vet att han var psykisk störd den där killen.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
jag hoppas ni vet att han var psykisk störd den där killen.

Varför skulle han vara psykiskt störd?

Permalänk
Medlem

Hela din existens är banal. HEJ DÅÅÅ!!!!

Ursäkta personangreppet.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

jaja^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Re: Fly landet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Godkväll Godkväll!

Vad finns det för möjligheter att sticka till ett valfritt land utan att någon kan ta reda på vart man befinner sig. Jag snackar nu inte om en 2 veckors solsemester för att slippa vardagen utan att flytta utomlands. Om jag skulle ta tåget över till Köpenhamn ikväll och ta första flyget till Nya Zeeland, hur gör jag detta för att inte fastna i något register så jag blir omöjlig att spåra? Nej jag har inte rånat någon bank... Är 100% seriös.

Jag hostade ett franskt par genom couchsurfing.com i somras. De cyklade från Portugal till mig, tog färjan från Stockholm till Helsingfors och cyklade till Moskva för att ta tåget till Vladivostok. Från Rysslands östkust cyklade de ner till Thailand där de är nu och de ska köpa en segelbåt och segla till NZ och köpa en gård (de hade en gård utanför Paris som de sålde, tillsammans med allt annat). Tillräckligt anonymt? Pass behövdes väl visas på färjan (de ville inte cykla genom Polen och Baltstaterna på grund av rädsla för fästingar) och för att få visum till de olika länderna utanför EU.

Tidsåtgången kanske är lite kärv dock, tre år har de räknat med. För övrigt startade de i Italien men kom på att vi hade vinter och att de skulle vara för kallt här så de cyklade först till Portugal så vi skulle få sommar

Visa signatur

Education is what remains after one has forgotten everything he learned in school /Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mogge
Jag hostade ett franskt par genom couchsurfing.com i somras. De cyklade från Portugal till mig, tog färjan från Stockholm till Helsingfors och cyklade till Moskva för att ta tåget till Vladivostok. Från Rysslands östkust cyklade de ner till Thailand där de är nu och de ska köpa en segelbåt och segla till NZ och köpa en gård (de hade en gård utanför Paris som de sålde, tillsammans med allt annat). Tillräckligt anonymt? Pass behövdes väl visas på färjan (de ville inte cykla genom Polen och Baltstaterna på grund av rädsla för fästingar) och för att få visum till de olika länderna utanför EU.

Tidsåtgången kanske är lite kärv dock, tre år har de räknat med. För övrigt startade de i Italien men kom på att vi hade vinter och att de skulle vara för kallt här så de cyklade först till Portugal så vi skulle få sommar

Helt underbart! Det bästa exemplet i hela tråden! Vilken fantastisk resa de måste få...