Permalänk

Asus P5Q + lite små ljudproblem.

Hejsan,
Jag lyckades få bygga ihop min första dator för ca en vecka sen och allt i den funkar jätte bra förutom att jag har lite problem med ljudet,
ljudkontakterna bak på moderkortet funkar jättebra så jag har iaf ljud men när jag ska koppla in mitt headset frontkontakterna så vill det inte komma något ljud och inga reaktioner kommer från datorn att varken mic eller headsetet är inkopplat =(

Jag har kommait så långt att jag har fattat att de antagligen är felkopplat med sladdarna inne i datorn..
Chassit är ett antec P182 och fronkontakternas ljud del hade både HD-audio och "AC97"(?) kontakt..
och när jag kollade i den lilla boken som följde med mammaplankan så såg jag att de bara var "AC97"(?) kontakten som gjorde att man kunde ha en mick inkopplad där framme och jag har provat med både HD kontakten och AC97 kontakten vid rätt plats på mammaplankan men de kommer fortfarande inget ljud =(

Är det någon som har något tips om vart felet kan ligga eller vad jag kan prova?

Specs på datorn är(om det är till någon nytta):
Antec P182
Corsair 650W PSU
Ásus P5Q moderkort
E8500 processor
Crusical ballistix minnen (2x2Gb)
Radeon HD4850 Grafikkort.
OS: MS vista ultimate 64bit

Jag är jätte tacksam för alla möjliga förslag som skulle kunna komma in óch lär prova det mesta av dom, undantag kan vara
"häll ett glas mjölk i datorn å prova om de blir bättre" förslag för så dum e jag iaf inte ;P

Tack på förhand!

//Tim

Ingen som har någon idé ?