Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Aug 2004

Digital-tv - säga upp?

Jag skaffade bredbandsbolagets digital-tv för någon månad sedan. Från första dagen har det fungerat sådär, bilden försvinner, bildstörningar mm. Jag är helt enkelt inte nöjd. Jag ringde dem och de ska kolla på boxen, byta ut den om något är fel. Hjälper inte det så ska de skicka hem en tekniker till mig. Frågan är - har jag inte rätt att häva abb. om jag inte är nöjd? Jag har bindningstid i 24 mån, så enligt supporten går det inte göra något åt det. Men om jag inte är nöjd med deras tjänst så borde jag väl på något sätt kunna häva köpet? Det måste ju gå, någon som är insatt i konsumentsköpslagen?

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

Om du har köpt det på nätet och hade varit snabb så hade du kunnat säga upp det enligt distansavtalslagen.

Huruvida du kan säga upp det för att du är missnöjd vågar jag dock inte svara på. Däremot tror jag du har rätt att kräva kompensation om tjänsten inte fungerar bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Aug 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Om du har köpt det på nätet och hade varit snabb så hade du kunnat säga upp det enligt distansavtalslagen.

Huruvida du kan säga upp det för att du är missnöjd vågar jag dock inte svara på. Däremot tror jag du har rätt att kräva kompensation om tjänsten inte fungerar bra.

Jag beställde på nätet ja. Men det var ju ett tag sedan nu. Kompensation sa hon att jag skulle få, men det känns som skitsamma är ju tjänsten jag vill bli av med.

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS