Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Soffan
Registrerad
Feb 2004

Logitech Illuminati - Tråden

Tänkte starta en tråd angående Logitechs kommande über t-bräda: Illuminati.

Här är nyhetsartikeln jag läste tidigare här på SweC, då jag fick syn på den:
http://www.sweclockers.com/nyhet/8217-logitech_plattar_till_d...

Helt underbar verkar den. Äntligen ett Tangentbord som är är värdig att ersätta mitt Ultra-X Flat. Svart, sexigt, upplysta tangenter och tunnt.

- Är det fler än jag som kommer köpa det?
- När kommer den ut? Står Oktober i nyheten och priser kommer hamna på runt 650kr.
- Finns det recensioner som florerar runt? Hittar själv inga.

Macbook Pro 15" 2011

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2004

Givet köp för mig, mitt Ultra-x börjar bli lite väl sletet, får även bli en beställning på en ny MX518 min har börjat flagna av plasten på den.

Finns en del att hitta på google men inget om något test ännu, vad jag vet iaf.

Ryzen 2700X - Vega 64 LE - Asus Crosshair VII Hero - G.Skill 3200 MHz - EVGA G3 850W - EKWB Custom Loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2005

Jag vill veta ifall det går bra att spela med, då kanske det blir ett köp..

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
sthlm
Registrerad
Jul 2008

Pippo, Lycosa istället ? Funderar på ett sånt då det är i princip samma fast med skönare handledsstöd

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
&#9824;
Registrerad
Feb 2007

Jag älskar det, men såg detta.

Logitech Illluminated Key Blocking
http://www.youtube.com/watch?v=-8a5p8UuuLE

Tur att man inte använder ' så mycket, men hoppas de inte är något liknande på den svenska versionen.

pff

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2006
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laban80
Och vad är skillnaden melland essa?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=337042
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=334584

Den andra är väl trådlös ?

Eeeeeeh.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Den andra är väl trådlös ?

Ja det var den visst, jag utgick bara ifrån att alla är trådlösa. Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gulf of Aden
Registrerad
Jul 2005

Blir nog ett köp för mig, men skulle gärna se en recension först.

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Blir nog ett köp för mig, men skulle gärna se en recension först.

Hittar dock bara en video-review : http://reviews.digitaltrends.com/review/5567/logitech-illumin...

Edit : såg nu att det fanns en text review också på samma sida .

Eeeeeeh.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborgsområdet
Registrerad
Okt 2003

Inet har äntligen skickat mitt Illuminated tangentbord, och förhoppningsvis får jag det imorgon eller på fredag (beroende på om det fastnar i Ånge eller inte ).

Har väntat i 1.5 månader sen jag beställde det så nu skall jag äntligen få klämma på ett.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008

Berätta gärna hur det är att spela med

Lian Li PC-Q28 :|: GTX 970 :|: Corsair TX650 :|: Corsair 16GB :|:MSI Z87i :|: i7 4770k :|: Evo Basic 250GB :|: Samsung 2493HM :|: CM Quickfire TK :|: Qpad 5K

Steam ID

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborgsområdet
Registrerad
Okt 2003

^ Hoppas i alla fall att det är bättre änn mitt nuvarande som har kärvande tangenter (både att trycka ner samt fastnar ner tryckta).

Det fastnade i Ånge så jag får vänta tills imorgon...

EDIT: Kan nån posta så att jag kan lägga upp min minirecension, eftersom man kan inte dubbelposta på detta stället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vallentuna
Registrerad
Jul 2001

Ja tack, gärna med lite live bilder på den svenska versionen, jag bokade hos webhallen, men datumet bara ändrades från 081030 till 081130 hos dom den 30:e, =(

MSI P45 Platinum, E8500, Corsair XMS2 4GB, Gainward HD4870, 36GB raptor, Zalman GT1000
Konverterat tillbaka till intel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborgsområdet
Registrerad
Okt 2003

Mini Recension

Mini recension av: Logitech Illuminated Keyboard.

Efter att ha väntat på mitt Illuminated Keboard i nästan 1,5 månader, så blev jag riktigt glad när dagen kom då jag äntligen fick gå och hämta det på posten.

Har använt det nu i lite över en dag och jag var lite missnöjd till en början (levde inte riktigt upp till de förväntningar jag hade), men det gick snabbt över då jag hade börjat vänja mig vid det.

Efter att ha öppnat den stora lådan från Inet, så hittade jag den har fina förpackningen.

Inuti det normala förpackningen, så fanns den här fina mattsvarta lådan vilket skapar ett rätt exklusivt intryck över innehållet.

Äntligen har jag det!!
Lådan innehåller förutom tangentbordet en liten förpackning med det vanliga krafset (instruktioner, CD, garanti, m.m.).

Efter att ha kopplat in allt så fick jag se detta sköna tangentbord i all sin prakt.

Avslutar bilderna med ett nightshot med full bakgrundsbelysning på.

Skrivkänslan:
Blev väldigt förvånad över denna, känns inte alls som ett vanligt laptop's tangentbord tack vare den lite längre slaglängden (känns lite som ett Key Tronic Ergo fast med plattare tangenter).
Har inte riktigt vant mig vid tangenterna ännu, eftersom känslan är så annorlunda jämfört med mitt gamla tangentbord (Logitech Ultra Flat). Det är lite "Ketchup effekt" på själva trycket, med det menar jag att första delen av "tangent tryckningen" är rätt fast (så man får trycka lite hårdare), men går sedan över till väldigt lite motstånd, vilket gör att man får lite ont i fingrarna (känslan är lite som att trumma rätt hårt på en glasskiva). Nu dock så går det lätt att skriva snabbt utan problem och det är riktigt skönt.
Är ingen riktig stor-gamer, men det går utan problem att spela på, kanske lite tröga tangenter för viss dock.

Vad jag gillar:
* Belysningen, är inte störande överhuvudtaget och är helt lagom på näst högsta nivån. Har man en ljus bakgrund/fönster på skärmen så märks det knappt att det är belysning.
* Skrivkänslan är riktigt bra.
* Kvalitén är bra.
* Skön känsla på handleds stödet (matt och hård).
* Riktigt lång sladd, behöver inte längre ha en förlängningssladd .
* Bra inställningsmöjligheter för media knappar, samt att man kan stänga av "-lock" + win tangenter.
* Mängder med Media-tangenter för dem som gillar sånt.

Vad som kunde ha varit bättre:
* Bredden på handleds stödet, kanten är lite störande i vissa situationer (vanesak antar jag).
* Den genomskinliga kanten runt bordet ser överdesignad ut, hade nästan varit snyggare utan den i mitt tycke.
* Har vissa problem med flera nedtryckta tangenter samtidigt (Båda shift + THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOGS blir till: QUICK BRO FOX JUS OVR LAZ DOGS).

Användbar info:
Sladd längd: 1,8 meter (riktigt skönt med en lång sladd)
Höjden är faktiskt: 12 mm (inklusive fötter och tangenter)
Längd: 45,5 cm
Bredd: 19 cm

Slutsats:
Riktig snyggt och skönt tangentbord som jag rekommenderar, hade dock varit ännu nöjdare om det hade varit lika skönt som det på min iBook.

9/10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gulf of Aden
Registrerad
Jul 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loefet
*najs*

Skulle du kunna testa och spela lite med det? (Typ gå snett framåt samtidigt som du håller in skift och typ laddar om (W+A+Shift+R)) Se om det funkar bra? Läste på en del ställen att det inte ska funka så bra med flera tangenter samtidigt.. (Vilket man kan se på BROWN FOX...)

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborgsområdet
Registrerad
Okt 2003

Har inte märkt några större problem med knapp tryckningar då man spelar FPS-spel. De större problemen med "THE BROWN..." är ju bara då man håller båda shift nedtryckte, vilket inte händer i FPS-spel.
Dock så fungerar inte "upp pil" + "Höger pil" och "ö" samtidigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Raden med siffror är förskjuten till höger :S

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2007

Tack för recensionen loefet!

-

Är riktigt sugen på att köpa detta tangentbord, satt på köp knappen i förrgår och ville bara ha modet att trycka på "köp".. Hoppas någon mera person kör en liten recension snart.

Sitter någon på lite roliga länkar angånde detta tangentbord så vore det trevligt!

MVH
Snarkaren!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2007

Jag vill också tacka för recensionen loefet! Känns som om det är dags för ett nytt tangenbrod för mig, och gillade denna meningen lite extra:

Citat:

Blev väldigt förvånad över denna, känns inte alls som ett vanligt laptop's tangentbord tack vare den lite längre slaglängden (känns lite som ett Key Tronic Ergo fast med plattare tangenter).

Se signatur för ledtråd! Älskar de tangentborden, men de är lite omoderna. Är Illuminati ett bra alternativ då? Samma känsla helst, men snyggare

AMD Phenom II X6 1090T @ 4.1 GHz - EVGA GTX 680
Lenovo Ideapad 720s-14 | i7-8550U - MX150 2GB - 8GB DDR4 - 512GB NVMe SSD
Google Pixel 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Mar 2008

Sitter och lustar efter detta tangentbord, bara väntar på att få lite mer pengar.
Medans jag väntar, är det nån som har lust att göra en till recension, efter lite längre användande?

Speciellt sugen på att höra vad nån som älskar Ultra X har att säga om Illuminated.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västervik
Registrerad
Nov 2008

Jag har ett logitech ultra x och jag ska köpa ett illuminated imorron så jag kan säga vad jag tycker om det då.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
about:blank
Registrerad
Feb 2004

Illuminati:

Jag har varit lite sugen, men vill nog testa det först. Har en känsla av att skrivkänslan kan vara en riktig flopp, dessutom känns den extremt dyr för ett tangentbord. Finns den att prova i butikerna?

UNIX/Programmering.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västervik
Registrerad
Nov 2008

Jag fick beställa mitt illuminated idag då det va slut i affären där jag skulle köpa det. så jag får berätta hur de är jämfört med ultra x när det är levererat. stay tuned!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2007

Någon av er som har detta tangentbord som orkar göra WASD testet som finns här: http://www.fz.se/artiklar/20080710/razer-lycosa/ fast för RDFG.

Dvs vilka knappar slutar fungera när man håller inne RD, DF,FG resp. RG och försöker trycka på en 3:e tangent.

e6750 default cooler, 4x1gb Crucial Ballistic 6500, Antec Sonata III, Asus P5KC, 2*500gb Samsung T166, GF8800GTS 320MB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västervik
Registrerad
Nov 2008

fick mitt illuminated idag och jag tyckte inte de va någon större skillnad jämfört me ultra x båda är sköna tangentbord enda skillnaden i känslan är väl att illuminated har handledsstöd. hur som helst folk som är vana med ultra x tangentbordet har nog inga större problem att gå över till illuminated

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2005

Hur många "f-knappar" har det? Kan man göra så att de öppnar en viss hemsida? Har haft så på mitt G15 men det har gått sönder så funderade på att köpa ett sådant här istället.

i5 4670k 4.4GHz | Asus Gryphon z87 | Corsair Vengeance 1600MHz 8GB | Gigabyte Geforce GTX 980 Ti G1 | Asus Xonar Essence STX | Corsair HX 750W | Crucial M4 128GB | Corsair Obsidian 350D | Dell U2515H | Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborgsområdet
Registrerad
Okt 2003

^ Det är 12 F-knappar som vilket standard tangentbord som helst, och Ja du har samma inställningsmöjligeter som vilket alla andra Logitech T-bord så du kan ställa in att knapparna öppnar en specifik hemsida.

Har haft mitt nu i ca 2 månader, och nu när jag har vant mig vid dess känsla så är det inga problem med att spela/skriva med det, riktigt skönt faktiskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2009

Hjälp!!!

Min z tangent har lossnat, eller jag fick ta bort den för det hade fastnat chips under den,,,
och nu får jag verkligen inte tillbaka den,, så jävla smått å konstigt.. någon som har lyckats sätta dit en knapp på detta tangentbord?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2009

ingen? :S