Datorbutiken.com halkar efter

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Datorbutiken.com halkar efter

Jag har alltid föredragit datorbutiken.com för mina pesonliga inköp av datordelar och ville hålla mig till det, så jag tänkte jag trotsar strömmen med folk som inte vill handla där för att de har dåligt med varor i lager, att vänta en vecka eller max två ska väll inte vara några problem (när jag beställde så skulle alla varor preliminärt vara inne den 28/9).

Problemet är inte att det tar tid, för jag klarar mig utan en dator några veckor men det som gör en irriterad som kund är när de ger oseriösa, menigslösa svar på kundtjänst och när de får in varorna som jag beställt sedan veckor tillbaka utan att lägga undan en åt mig som sitter och väntar.

För mig var fallet "Fredrik" på kundservice.

Jag satt snällt och väntade på att mitt moderkort skulle komma in, när det stog i lager så ville jag vara säker på att jag skulle få ett så jag frågade honom ifall jag fått ett moderkort undanlagt. Istället för att svara personligt och försöka kolla upp problemet svade han.

"Hej Det kan du se om du loggar in på ditt konto och kollar orderns status. Med vänlig hälsning Fredrik/Kundservice"

Problemet är bara att jag tidigare frågat dem varför det står "avvaktar leveransdatum" på även mina varor som är inne i lager. De svarade att det var en bug som de ska fixa.

Efter 3 veckors väntetid och de släpper varorna som jag väntat på blir jag trött.

Är jag den enda som upplevt sånt krångel med datorbutiken.com det senaste året? Förut har datorbutiken varit tip-top på alla håll och kanter för mig men om de inte skärper sig och bryr sig om kunderna så förlorar de kunder.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Det är priset man får betala för att spara några kronor.
De flesta som följer forumet är medvetna om hur hopplösa
db är och ändå beställer de därifrån och sedan klagar de här.
En del bryr sig inte om det tar lite extra tid, men likt trådskaparen
börjar tålamodet tryta efter några veckor.

Själv har jag gett upp db och handlar från komplett, dustin, inet eller
Alina och då har jag mina saker efter en eller två dagar.
Ibland blir det billigare än db, ibland dyrare.
Men de extra kronorna är det värt för att få varorna på någon dag istället för 3 veckor.

db verkar satt i system att hålla ordrar så att inköpspriset sjunker
några kronor innan de levererar. De har liksom inte så mycket spelrum
då datorkomponenter har mycket små marginaler.

Gör inte db något radikalt för att komma tillrätta med problemen
tror jag knappast de finns kvar om ett halvår.
Kunderna tröttnar till slut och inte ens deras lakritsgodis eller deras bonussystem klarar av
att hålla dem kvar.
Det finns så många bättre alternativ som klarar sina åtaganden
idag att kunderna kommer att överge dem.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Ja det lustiga är att alla nördar som vet hur svårt db har haft det nu den senaste tiden, ändå läser man om folk som lägger beställningar på hela datorsystem for 10k eller mer men ändå blir förvånade och gnäller när man nästan dagligen läser hur dom bara försenare leveranser, inget är i lager, kundtjänst vet inget etc etc..

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Ja det lustiga är att alla nördar som vet hur svårt db har haft det nu den senaste tiden, ändå läser man om folk som lägger beställningar på hela datorsystem for 10k eller mer men ändå blir förvånade och gnäller när man nästan dagligen läser hur dom bara försenare leveranser, inget är i lager, kundtjänst vet inget etc etc..

Klart jag vet att de har blivit sämre men som jag skrev är jag så nöjd med db som den var för 1 år sen och tillbaka, då var det felfritt, bra priser och underbar kundtjänst. Jag beställde från dom för att hoppas på att kundtjänsten fortfarande iaf var ok och att ifall jag behövt vänta 2 veckor hade det varit lugnt, men efter 3 veckor och de inte ens vet när delarna kommer in börjar man undra, sen att de släpper iväg ens varor när de kommer in på lager till någon annan än t.ex. mig som väntat i veckor, det gör en irriterad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Nov 2001

låt bara bli att handla där Enklare än så blir det faktiskt inte, finns andra mycket mycket bra nätbutiker som fungerar alldeles utmärkt, som alternativ.

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
under en sten
Registrerad
Apr 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO

db verkar satt i system att hålla ordrar så att inköpspriset sjunker
några kronor innan de levererar. De har liksom inte så mycket spelrum
då datorkomponenter har mycket små marginaler.

Har ingen aning huruvida du har rätt i detta Sumitomo, men skulle detta vara orsaken, så är det mer än illa.

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hitten
Klart jag vet att de har blivit sämre men som jag skrev är jag så nöjd med db som den var för 1 år sen och tillbaka, då var det felfritt, bra priser och underbar kundtjänst. Jag beställde från dom för att hoppas på att kundtjänsten fortfarande iaf var ok och att ifall jag behövt vänta 2 veckor hade det varit lugnt, men efter 3 veckor och de inte ens vet när delarna kommer in börjar man undra, sen att de släpper iväg ens varor när de kommer in på lager till någon annan än t.ex. mig som väntat i veckor, det gör en irriterad.

det kvittar hur bra ett företag har varit i x antal år innan, ja dom var faktiskt bland dom bästa men varför gräva i det förgångna i nutiden ? vad hjälper det dig att dom var bra för 1 år sen när dom är allt än bra idag ?

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
det kvittar hur bra ett företag har varit i x antal år innan, ja dom var faktiskt bland dom bästa men varför gräva i det förgångna i nutiden ? vad hjälper det dig att dom var bra för 1 år sen när dom är allt än bra idag ?

Jadu, jag hoppades väll på att de inte var så dåliga som folk sa att dom faktiskt var.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2005

Själv har man bara haft dåliga erfarenheter av datorbutiken.com även innan allt detta som hänt senast. Så det är som jag alltid sagt, beställ någon annanstans. Dom är oerhört krångliga och slöa på både leverans och returhantering. Min kompis var tvungen att få sina problem lösta via ARN innan dom gick med på att ta emot en dator i retur, det var för mig det sista jag hade att göra med datorbutiken.com