Datorbutiken.com halkar efter
Jag har alltid föredragit datorbutiken.com för mina pesonliga inköp av datordelar och ville hålla mig till det, så jag tänkte jag trotsar strömmen med folk som inte vill handla där för att de har dåligt med varor i lager, att vänta en vecka eller max två ska väll inte vara några problem (när jag beställde så skulle alla varor preliminärt vara inne den 28/9).
Problemet är inte att det tar tid, för jag klarar mig utan en dator några veckor men det som gör en irriterad som kund är när de ger oseriösa, menigslösa svar på kundtjänst och när de får in varorna som jag beställt sedan veckor tillbaka utan att lägga undan en åt mig som sitter och väntar.
För mig var fallet "Fredrik" på kundservice.
Jag satt snällt och väntade på att mitt moderkort skulle komma in, när det stog i lager så ville jag vara säker på att jag skulle få ett så jag frågade honom ifall jag fått ett moderkort undanlagt. Istället för att svara personligt och försöka kolla upp problemet svade han.
"Hej Det kan du se om du loggar in på ditt konto och kollar orderns status. Med vänlig hälsning Fredrik/Kundservice"
Problemet är bara att jag tidigare frågat dem varför det står "avvaktar leveransdatum" på även mina varor som är inne i lager. De svarade att det var en bug som de ska fixa.
Efter 3 veckors väntetid och de släpper varorna som jag väntat på blir jag trött.
Är jag den enda som upplevt sånt krångel med datorbutiken.com det senaste året? Förut har datorbutiken varit tip-top på alla håll och kanter för mig men om de inte skärper sig och bryr sig om kunderna så förlorar de kunder.