Permalänk
Medlem

Kompressorkylning, billigt?

http://icedcpu.com/index2.php

http://icedcpu.com/product/

Citat:

Low Pricing:
1. Estimated Price Range: $199 ~ $249 USD
2. Current Market Prices
* Copper / Aluminum Heatsink: $60 ~ $120 USD
* Liquid Cooling System: $129 ~ $240 USD

intressant!

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk

Räkna med 4k om du ska få något vettigt och då är det fortfarande inget super bra...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

men enligt dom ändå bättre än vatten?

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk

Kanske, men det beror på processor, vill du köra med din quad som är ganska varm vid högre klock är jag inte säker på att det funkar, enligt dem ger en Q6600 load temps på -5 och det börjar bli nära gränsen på vad du kan köra en kompressorkylare vid.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Kanske, men det beror på processor, vill du köra med din quad som är ganska varm vid högre klock är jag inte säker på att det funkar, enligt dem ger en Q6600 load temps på -5 och det börjar bli nära gränsen på vad du kan köra en kompressorkylare vid.

Varför ska man inte kunna köra n kompressor till smärtgränsen av luftkylning, dvs 70-80 grader?

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Kompressor kylning kostar 4000 och uppåt. Däremot så ska du köpa av en som bygger kylningen själv. mycket bättre kvalitet och bättre temps

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av THE.KGB
Varför ska man inte kunna köra n kompressor till smärtgränsen av luftkylning, dvs 70-80 grader?

Läs på mer om hur en kompressorkylnings funkar så förstår du att själva kompressorn inte klarar det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Läs på mer om hur en kompressorkylnings funkar så förstår du att själva kompressorn inte klarar det.

Du behöver inte bli så defensiv. Läst en massa om kompressorkylning men har aldrig plockat upp detta med varför man inte skulle kunna. Visst går det inte men varför. Skulle Mr Besserwisser kunna förklara detta för mig ?

Permalänk

Förlåt om jag lät elak, satt på lektion och ville hålla det kort. Kompressorn behöver kylas och det gör den med hjälp av det (förhoppningsvis) fortfarande kalla kylmediet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om man köper något beggat VapoChill och moddar det, skulle det fungera bra?

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk

Kruxet i Sverige är att det finns inga som vill åta sig att modda.., inte heller bygga nytt...
Man får bege sig till Tyskland, Frankrike eller Polen för att införskaffa nybyggda maskiner som tunats för tex. i7...
Min kaskade gick sönder.., fick skicka den till Tyskland..
En bra singel stage kostar ca 6000:- .., en bra tvåstegare ca 15-20 tusen.., trestegare kostar ännu mer..

Permalänk
Avstängd

Vapochill går att modda ganska enkelt. Gör om själva mobo fästet bara..

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk

Stiliga grejer!

Du kommer vara som ett barn på julafton första gången du startar kompressorn och ser hur temperaturen börjar sjunka.

Ett tips kan vara att starta din SS med ett separat agg så att du sliper starta om din SS när du får BSOD. Om det nu startar via en molex som min SS gör. En kompressor mår ju självklart inte bra av att starta om flera gånger på kort tid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Riktigt fina grejjer det där! Mycket avundsjuk!!

Visa signatur
Permalänk

Kul med fler som kör lite phase!!! Lycka till med enheten och hoppas du får fina resultat!

Permalänk

Kolla efter någon begangnad ss. köpte min vapochill ls för 2000. Vid normal användning funkar den bra men når smärt gränsen vid stress av en quad. Bra till att överklocka och köra super pi.

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk

Jo gamla SS enheter är ofta inte så starka att de kan kyla en quad under load. Det är därför man får ha en stabil hög med gamla cpuer.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jo gamla SS enheter är ofta inte så starka att de kan kyla en quad under load. Det är därför man får ha en stabil hög med gamla cpuer.

Precis ligger en celeron på bordet som väntar på att frysas

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk

Gött.

Själv ska jag nog sälja min moddade mach1. Klockar inte så mycket med den ändå, föredrar torr is.

Visa signatur