Behöver tips för att förbättra min handstil

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fråga
Registrerad
Mar 2008

Behöver tips för att förbättra min handstil

Som rubrik lyder. Det är så här att min handstil är verkligen inte något att hurra för, och jag skulle vilja åtgärda det problemet. Jag har försökt och förbättra min handstil men inget verkar fungera. Jag testade att skriva sakta och väldigt noggrant men det fungerade inte. Det slutade med att jag fick kramp i handen efter ett tag. Så vet ni några bra tips på att förbättra ens handstil?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2001

Att du får kramp är väl bara för att du inte är van att skriva så än? Allt är ju mycket mer ansträngande innan man lärt sig tekniken.

Bureaucracy expands to meet the needs of the expanding bureaucracy. - Oscar Wilde
If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?
"Reason is not automatic. Those who deny it cannot be conquered by it." - Ayn Rand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fråga
Registrerad
Mar 2008

Det är sant. I skolan gör vi alla uppgifter och projekt på datorn med hjälp av word. Så det blir inte särskilt mycket skrivande med penna förutom i matten och prov då. Men ändå jag har försökt och hitta rätt teknik men det jag har testat har inte fungerat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
V-ås - är jag inte söt?
Registrerad
Jul 2001

Gissningsvis får du kramp p.g.a. att du håller pennan för hårt och/eller trycker för hårt. Prova att öva att skriva med något flyktigare, såsom pensel och vattenfärg.

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Aug 2003

Dina muskler är kanske 'otränade' när handen börjar krampa, alternativt att du håller för hårt i pennan eller trycker för hårt som andra påpekat. Det är väl bara träna och träna tillslut hittar du en teknik som passar dig. Jag fick betydligt mycket bättre handstil sen jag började skriva brev. Går hem hos damerna också att få handskriva brev

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fråga
Registrerad
Mar 2008

Jag ska testa och sluta skriva så hårt, och börja träna lite då :). Jag kan tänka mig att det går hem hos brudarna :D.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jun 2007

Testa att byta penna också, hjälpte för mig.
(Från 'vanlig penna' till en stiftpenna med skönt gummigrepp)

AMD Phenom II x6 1090T - Gigabyte GA-78LMT - EVGA GTX 680

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Jul 2001

En helt oläsbar skrivstil tyder på karaktär! Du har säkert fått något recept utskrivet av läkare eller papper från din chef eller liknande och det går nästan aldrig att se vad det står, så ändra inte på dig utan fortsätt med ditt klotter så kommer du gå långt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Datorstol?
Registrerad
Dec 2004

enligt mensa så är det ett tecken på hög intelligens

Muf:are

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jun 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spacemarine

...eller en enorm slarvighet

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spacemarine

Verkligen? Då måste jag vara skitsmart.

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jun 2007

http://www.mensa.se/index.php?option=com_content&task=view&id...
Där har du några fler "kännetecken" för ett barn med hög IQ.

Citat:

Ofta är negativa till skolan, oftast uttråkade då de sällan får möjlighet till utlopp för sin begåvning. Detta skapar i sin tur rastlöshet och som kan ge ett aggressivt beteende, eller omvänt ett passivt avståndstagande från skolan i att barnet börjar dagdrömma och bli uppslukad i en inre värld.

Albert Einstein t.ex gillade inte lektionerna i skolan, så han skolkade och satte sig och läste annat. Men endå så hade hans klasskamrater högre IQ än honom.

(dock var det när han gick på Zürich, man är inte ett barn då)
(läst edetta i boken E=MC2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fråga
Registrerad
Mar 2008

Där ser man :).

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2006

Intressant faktiskt.. det där med passivt avståndstagande och dagdrömmande passar ganska väl på mig faktiskt... fast tror inte jag är så smart iaf men skulle vara schysst ursäkt haha

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2002