Nvidias kretsproblem når stationära datorer

Permalänk
Melding Plague

Nvidias kretsproblem når stationära datorer

Datortillverkaren HP har stött på patrull med Nvidias styrkretsar för stationära datorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det här verkar ju synnerligen illa för nVidia...

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Illa
ska bli kula att läsa alla glada komentarer skrivna av nvidiahatare:D

Permalänk
Medlem

varken bra ekonomiskt eller bra PR

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Personligen rekomederar jag ingen jag känner att köpa ett grafikort eller moderkort med chip från Nvidia just nu. Finns ingen anledning att chansa, bättre att köpa ATI eller Intel tills detta är överspelat....

Visa signatur

2x E5-2690 | Supermicro x9dri-ln4f+ | 128GB 10600R Samsung ddr3 | 500GB 850 Evo | Asus R9-290x Matrix | Corsair RM1000i | Corsair Carbide AIR 540 | Intel X5650 | ASUS PT6-Delux OC-Palm | 12GB | 500GB Samsung 850 EVO + 400 GB Intel 910| Asus 7850 | Corsair Carbide 400Q |Supermicro X8DTI-f | 2x Intel Xeon X5650 | 96GB ECC RAM | 2x 250 GB Samsung 850 EVO | UNRAID 6.2.2 | Corsair Graphite 600t

Permalänk
Medlem

Hoppas HP, Apple, Dell och gänget lär sig nu och väljer AMD i framtiden

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Nvidia erbjuder inget som är attraktivt just nu så enkelt är det. Att de har defekta kretsar gör saken så mycket bättre - att väja ATI. Väldigt illa för nvidia=)

Jag är inte fanboy eller ngt utan går med den som har med att erbjuda, däremot vill man ju inte heller att nvidia får det allt för dåligt - vi vill inte ha monopol eller hur=)

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem

Men är det någon som vet vilka modeller/kretsar ifrån Nvidia som är defekta?

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

ATI is the way to go!

Jätte synd om de som köpt nVidia...

Permalänk
Avstängd

At i e inte så mycket bättre. Man måste ju flacha å ha sig för att kortet ska funka -.-

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Någon som vet om 260 GTX är behäftad med samma fel köpte en till uppgradering när Sweclockers hade dom för 1999 kr

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Illa
ska bli kula att läsa alla glada komentarer skrivna av nvidiahatare:D

Håller med dig fullständigt...snart kommer alla fanboys.

Permalänk
Medlem

Har haft en hel del nVidia prylar & har även nu, känner jag mig oroad, nej... Har nämligen aldrig haft nåt som krånglat/gett upp... Visst kan jag förstå att man kan råka ut för en defekt komponent men jag vet inte hur stora odds det egentligen är.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Avstängd

hade x2 kort men bytte omgående till ett bfg 280gtx kort... det första var pajj dock... men det jag har nu går tyst kallt och funkar ypperligt..

Med nvidias nya drivers så håller det nästan samma prestanda som x2an...

Trist för nvidia med trasiga prylar men ATI har ju skit med bioser m.m...

Så båda 2 har ju strul med nåt så...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
At i e inte så mycket bättre. Man måste ju flacha å ha sig för att kortet ska funka -.-

Min fungerar ju hur bra som helst utan att ha modifierat på något sätt.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
At i e inte så mycket bättre. Man måste ju flacha å ha sig för att kortet ska funka -.-

Aldrig varit med om.

Visa signatur

Mata inte trollen, forumet är fullt med sådan skit pack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
At i e inte så mycket bättre. Man måste ju flacha å ha sig för att kortet ska funka -.-

Det är bara sapphires 4870 som i vissa fall måste flashas. Mitt HIS har funkat perfekt utan flash.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Momentan bli man automatiskt rätt att köpa NVidia-Kort,eller liga jag där fel.Mvh.......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Dålig PR för Nvidia, ja verkligen!

Synd om de som köpt datorer med felaktig grafikkrets? Ja, tråkigt att behöva vara utan datorn p.g.a. garantiärenden!

Man varför tror vissa helt plötsligt att det är fel på alla produkter som Nvidia någonsin gjort? Det finns ju ingen logik i att tro något sådant!

Sen att kasta skit på AMD/ATi så fort man ser en Nvidiakritisk nyhet är bara barnsligt! Att dessutom slänga ur sig något som är en ren osanning är ju ännu lägre...

Allt "fanboy":ande är så sjukligt tramsigt så jag vet inte vart jag ska bli av!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk

Därför det laggar pung i skolan när man spelar ^^ (skämt )
har exakt sådana där styrkretsar i våra HP dator i skolan
Värsta skräp datorerna vi har , klarar knappt ens att hålla uppe ett så simpelt spel som CS 1.6

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk

Det här är verkligen inte bra för någon av oss. Går nvidia helt ner på knä så betyder det att de får det knepigt med att utveckla konkurrenskraftiga kort gentemot Ati. Intel lär ju inte vara sugna på köp av dom, så de får nog tuffa på ensamma hur illa det än går.

Snabba ryck plötsligt är nvidia underdog. Då får vi se en sida av Amd som dom inte kunnat visa tidigare. Maximering av vinst via höga priser.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

Ångrar inte en sec att jag bara köper ATI. Hör bara på alla lögner och allt dom har för sig. vetat felet jätte länge ändå förstätter dom sälja?

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Avstängd

Nog fler aktieägare som kommer stämma nvidia nu

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd

Gillar inet nVidia men man ska ju kanske inet kasta skit på alla deras produkter för det här, Kom int Sweclockers ut med en artikel om att ATi oxå kunde ha Defekta kretsar? men verkar ju inte vara så många ATi fanboys som skriver något där inne, Att dom har några dåligakretsar är ju inte bra, men du har ju å andra sidan garanti på dina delar så vad spelar det för roll..

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem

jag undrar är det bara grafikoreten som är drabade för jag har ett moderkort med nivida chipset och det har bara strulat sen jag köpte det för ca 1 år sen

Visa signatur

Intel i5 4690k. Kylning Hyper evo 212. Amd FxF 6870 1gb, Ram DDR3 8gb Corsair Lp 1600Mhz
Moderkort Msi z97m Gaming. SSD Samsung 830 series 256Gb. 3,5 tb lagring. Nätagg 550w Seasonic.
Skärm Asus 23" PA238Q IPS. Tangetbord Sidewinder x4, Mus Razer Naga.
Högtalare Edifier S330D 2.1, Headset Siberia V2

Permalänk
Hjälpsam

Om jag förstått saken rätt rör det sig här om, ett chipset, med inbyggd grafik.
Det verkar inte finnas någon orsak, för ägare av Nvidia grafikkort att oroa sig.
Sen har ju korten också garanti om något skulle hända.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Buuu Nvidia!

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evilmonkey
Därför det laggar pung i skolan när man spelar ^^ (skämt )
har exakt sådana där styrkretsar i våra HP dator i skolan
Värsta skräp datorerna vi har , klarar knappt ens att hålla uppe ett så simpelt spel som CS 1.6

Kanske är för att dessa datorer är tänkta att hantera kontorsgöromål och inte ha 100 fps i CS.
Tänkt på det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik Arvidsson
Någon som vet om 260 GTX är behäftad med samma fel köpte en till uppgradering när Sweclockers hade dom för 1999 kr

Efter vad som är bekräftat, så är det bara kretsar för integrerad grafik på moderkortet som är drabbade. Det är alltså inte separata grafikkort som är drabbade.

Det har iofs ryktats (från en obekräftad källa) att eventuellt även 8400GS och 8600GT kan vara drabbade, men det är som sagt inget som har bekräftats. Då ryktet framfördes för flera månader sedan och inget hörts sedan dess, så verkar det rätt lugnt.

Visa signatur

~Pelle~