Apple lanserar nya Macbook

Permalänk
Avstängd

Synd att man knappt får grund modellen för 1k€

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Hedersmedlem

Jag blir INTE sugen

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Usch vad läcker Macbooken ser ut.... jag som just köpt en ny dator...

Permalänk
Medlem

ja, att macbook saknar firewire, men de ville väll skilja nått mer gentemot PRO. tur att PRO fick det i alla fall, var ju rykten om att inte ens den skulle få det.

o firewire är ju så mycket finare än usb2. synd att de inte tryckte in de nya firewire portarna, 3200 osv. men de kanske inte är nära lansering ännu.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang
Nu jävlar killar snackar vi.
Apple har hoppat på HPs strategi och skiter i "reflexskyddet" på skärmen och gör det "pianolackat" istället. Kvalite-känslan skjuts i höjden. (även om det är sämre)
Att också ha chassina helt tillverkade i aluminium och en pekplatta med mer "lyxig" känsla så kan detta bli väldigt lyckat!

Nu har Apple tagit steget ifrån datorer som känns som leksaker till mer gedigen design!

obs personliga åsikter på hög nivå

lite rättning... de "blanka" skärmarna är bättre när det är mörkt. dock så får de en massa jobbiga reflexer i ljus. de behandlade matta skärmarna blir bättre i ljus men sämre i mörker.

Permalänk
Medlem

Snacka om att det är en enorm pekplatta! Hade jag haft pengarna hade jag kanske köpt men nu är det en EEE och en P182 som står överst på önskelistan

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sailor
lite rättning... de "blanka" skärmarna är bättre när det är mörkt. dock så får de en massa jobbiga reflexer i ljus. de behandlade matta skärmarna blir bättre i ljus men sämre i mörker.

Personligen hatar jag blanka skärmar och det är nästan det enda jag inte tycker om med nuvarande Acern.
De matta är inte nog mycket sämre i "mörker" mot hur kassa blanka är i ljus.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

snabb fråga. Kan de nya MacBook:arna ansluta till mitt trådlösa nätverk hemma (D-Link DIR-635) eller måste jag köpa en sån där Airport Extreme?

Permalänk
Medlem

klart den kan, airport är samma standard, men me apples namn.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Den kan ansluta till din D-link

Permalänk
Medlem

En MBP 15" av den kraftigare modellen med SSD samt en iPod nano 16GB med studentrabatt beställda

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk

men får man rabatten på iPod nanon senare?, för jag får betala "fullpris" på nanon.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Skulle inte säge nej till en macbook. Men 999 dollar känns fortfarande för dyrt när PC-laptops ligger på 399 dollar och uppåt. En minidator från Apple i stil med EEEPC för runt 3-4000kr skulle vara hur coolt som helst. Att de inte satsar på det när de var bland de första att göra minidesktop datorer populära med sin mac mini. Men antar det inte är tillräckligt hög vinstmarginal på en mini laptop.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Varför varför varför väljer man att köpa en Mac? Jag menar man får ju 2 PC med mosvarande prestanda för priset av en mac?

Permalänk
Medlem

Kommer nya MacBook ha LED-backlight? Såfall är jag mycket sugen...

heddan: Vad är skillanden på ett par Diesel jeans för 1799:- och ett par standard blåjeans på dressman för 379:- ?

Permalänk
Medlem

heddan, tycker du så är mac inget för dig helt enkelt, så enkelt är det. Allt ligger i beskådarens öga så att säga

Permalänk
Medlem

Jag blev faktiskt sjukt besviken. Visst, keep it simple, men vad är det för fel på hdmi egentligen? Och två usb på pro-modellerna... Känns som datorerna är till för dem som skall surfa och inget mer.

och jag som var så sugen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Kommer nya MacBook ha LED-backlight? Såfall är jag mycket sugen...

heddan: Vad är skillanden på ett par Diesel jeans för 1799:- och ett par standard blåjeans på dressman för 379:- ?

precis, vad är skillnaden?

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Varför varför varför väljer man att köpa en Mac? Jag menar man får ju 2 PC med mosvarande prestanda för priset av en mac?

varför varför varför köper man en pc, där man inte får samma hela paket lösning i ett snyggt o stilrent paket. sen skulle jag nog vilja påstå att en del av grejen i att köpa en mac, är OSX och känslan man får kvalitet när man håller i en mac. sen att de inte är felfria de heller, det måste man ju inse. tycker man det inte, o inte ser nån storhet i OSX, då köper man helt enkelt inte en.

varför köper man en bärbar pc för 12000, när man kan få en för 6000 kr? är den för 12000 verkligen dubbelt då bra sett BARA till ren prestanda på alla delar. troligen inte. kvalitetskänslan osv. därmot, där kan det skilja en del.

svaret är väll att smaken är som baken, delad och vi har alla en egen. vi värderar helt enkelt olika saker här i livet.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Varför varför varför väljer man att köpa en Mac? Jag menar man får ju 2 PC med mosvarande prestanda för priset av en mac?

För att dom är snyggare, bättre byggda och OS X är det, med stor marginal, bästa operativsystemet som existerar. Eftersom Apple bygger både mjuk och hårdvara får man dessutom en betydligt trevligare upplevelse. Dom nya touchpadsen skulle t.ex. inte vara möjligt på en PC utan massa hemska extraprogram som knappt fungerar tillsammans med Windows. På en mac är det integrerat i operativsystemet och fungerar så gott som perfekt.

Det är ganska lustigt att folk på swec, som köper 6000 kronors grafikkort, chassin och nätaggregat för mer än vanligt folks datorer klagar på att några av Apples modeller kostar någon tusenlapp mer än motsvarande PC.

Edit: Ugh, läste din signatur. Hur många tusenlappar har inte du plöjt ner i din dator? Du måste nog inse att alla inte spelar spel, och om man inte gör det hamnar prestanda ganska långt ner på listan när man är ute efter en ny dator.

Wokabe: Vad sjutton snackar du om? OS X är betydligt mer öppet än Windows, en stor del av det är ju tom open source. Macarna är inte det minsta stängda, du kan ju köra precis vad du vill på dom. Problemet med MS är att dom tvingar folk att göra som dom vill, i Mac OS är det bara dra något till papperskorgen om du inte gillar det.

Permalänk
Medlem

jens, Denna "paketlösning" du pratar om är ju vad alla har bashat Microsoft för de senase 10 åren. Du menar alltså att det är något bra? Apple tillverkar nog de mest slutna systemen i världen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wokabe
jens, Denna "paketlösning" du pratar om är ju vad alla har bashat Microsoft för de senase 10 åren. Du menar alltså att det är något bra? Apple tillverkar nog de mest slutna systemen i världen...

Japp, men dom funkar jäkla bra

För det mesta ...

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Bakgrundsbilden på den stora skärmen, någon som har den eller vet vart man kan få tag på den?
http://www.sweclockers.com/imagebank/200810/Macbook_cinema_s0...

Det är dock ingen bakgrundsbild. Det ser ut att vara en bild som redigeras i typ Aperture.

Permalänk
Medlem

Hejdå MacBook, Hej MacBook Pro!

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
men får man rabatten på iPod nanon senare?, för jag får betala "fullpris" på nanon.

Ja, om du beställer dator + ipod före den 31 oktober kan du sedan ansöka om rabatt till och med den 30 november.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Kommer nya MacBook ha LED-backlight?

Ja, se även apples informationssidor...

Permalänk
Medlem

Grymt fina grejer det här. Ruggigt vacker Cinema Display.

Permalänk
Medlem

ingen kommer vilja ha den cinema dislayen... ärligt talat, blankt känns så B särskillt på professionell nivå, men känns som apple rör sig bort mer och mer från den marknaden tyvärr.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

Fyfan! 18 lök för sniknaste Mbp:n... Det är lite väl häfigt. Synd att den inte kostade runt 14-15 istället.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

Har alltid velat ha en mac...är inbiten pc användare, men hade apple någon budgetmodell som kostade kanske 5-10% mer (eller samma) som en PC skulle jag slå till.

Men att betala med skjortan för oftast föråldrad hårdvara är inget jag är direkt sugen på att göra...Även om jag vill verkligen ha en MAC får jag inte det för mitt samvete haha...något säger emot bara...

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem

Kan man köra på båda grafikkorten ?
Dvs SLI , eller kan man bara köra 1 gpu åt gången ?
Man vill ju kunna dra nytta av all kraft när man behöver detta...
Synd att 9800m inte fanns..

Ps finns det någon omvandlare från displayport till HDMI ?

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)