Problem med spel från Ubisoft

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grycksbo
Registrerad
Okt 2008

Problem med spel från Ubisoft

Hej på er!

Som rubriken säger så har jag problem att spela spel från Ubisoft. Jag köpte både Rainbow 6 vegas 2 och Brothers in arms Hells Highway men inget av spelen gick att spela. Jag kan installera båda och komma in i första menyn men när jag ska starta nytt spel kommer ett felmedelande upp.

Finns det någon som har någon aning om va det kan vara?

Jag har planer på att köpa Farcry 2 som också är från Ubisoft men om jag inte kan få bukt med detta vet jag inte om det är någon ide. Ska väll också tilläggas att jag har en ny relativt ny dator och Vista om det är till någon hjälp

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ellös
Registrerad
Jan 2008

"men när jag ska starta nytt spel kommer ett felmedelande upp."

Vad står det i felmedelandet?

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grycksbo
Registrerad
Okt 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meller127
"men när jag ska starta nytt spel kommer ett felmedelande upp."

Vad står det i felmedelandet?

När det gäller Brothers in Arms som är aktuellt just nu så kom det inte upp något felmedelande utan det bara stängs av. Rainbow 6 som jag försökte med för herrans massa månader sedan men gav stod det att det saknades filer men på en annan dator funkade det.

Så när det gäller Brothers in Arms lägger det ner totalt utan något felmedelande!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Mar 2008

Har du senaste drivrutinerna för ditt grafikkort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jan 2005

andra nya spel fungerar för dig alltså? det är endast dessa ubisoft spel som krånglar ?

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grycksbo
Registrerad
Okt 2008

Jag gjorde en automatisk sökning efter drivrutiner och där stod att de senaste redan fanns, tyvärr =(

Japp de är de enda spelen som inte funkar. För att ta ett exempel så funkar Crysis Warhead bra så jag antar att det inte kan vara för att min dator är för dålig. Så det är bara spel från Ubisoft som inte funkar! Det är väldigt konstigt! hehe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trosa
Registrerad
Aug 2009

Ubisoft & dess UDF system

Hej på er,

har själv ett liknande problem med Ubisoft spel & DVD filsystemet UDF.

Jag kan inte läsa skivor brända med UDF och filer som är större än 2GB, med Win XP. Jag kunde dock det förr, men inte längre.
Specielt gäller det Windows skivor och spel från Ubisoft.

Vad jag kan se ligger felet i Windows drivrutiner som har skadats eller ersatts efter något program/spel jag installerat, eftersom jag kan både läsa skivorna & spela spelen utmärkt i Windows 7, med samma hårddisk och dator i en annan partition, dvs Dual Boot.

Hjäääälp, någon som vet hur jag återställer Win XP:s drivrutiner?
Har just nu ominstallerat nya XP över gamla versionen och uppdaterat till MAX, men hjälper föga. Mina andra drivrutins problem är ur världen dock. Sköönt det, men jag vill spela spel från Ubisoft som jag nyss köpt under XP, eftersom Windows 7 Beta har gått ut.