Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ludvika
Registrerad
Jun 2008

Defekt grafikkort?

Hej Sweclockers, är ny på forumet så hoppas jag har lagt tråden i rätt del.

Har nämligen problem när jag spela WOW. När jag startar wow så måste jag sänka HZ och upplösning till en sämre än vad som är orginal annars så låser sig hela datorn. Den brukar även låsa sig om jag tex står och dödar mobs och trycker upp tex en MSN konversation .. Vad kan detta vara?

* Har provat att installera om WOW
* Installerat om Windows XP

EDIT: Har provat installera om wow och provat att flytta över wow från min kompis dator och spelat. Men detta funkar heller inte.

Nu låser sig även datorn när jag har på lägsta HZ och upplösning..

Detta händer bara i WOW och jag har provat kört Prime95 och det funkar fint.

Har 4 chassi fläktar så det har inte med värme skulle jag tro.

Setup:
Trust Nätagg 370W
Windows XP SP2 32bit - AMD ATHLON 64 X2 4800+ SOCKET AM2 (65W) - ASUS GEFORCE 8400GS 256MB HDTV DVI-I PCI-E - CORSAIR 1GB DDR2 PC5300 667MHZ CL4 - ASUS M2A-MX 690V SOCKET AM2 MICROATX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ludvika
Registrerad
Jun 2008

Jag har alltså inte fått bukt detta problem än.

*BUMP*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
.
Registrerad
Jan 2008

Du kan alltså ha 3 problem:
- Värme problem
- För dålig hårdvara, grafikkortet är väldigt krassligt och CPU'n inte så mkt bättre.
- Virus/malware m.m

Samsung 700Z7C 17,3" - i7 3615QM - GT 650M - 8GB - 750GB - Crucial m4 256GB SSD

Citera gärna så ser jag ditt meddelande!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
En stad bredvid en stad:P
Registrerad
Feb 2006

Prollen klarar av WOW, då 2 av mina bröder sitter på sånna och lirar WOW båda 2, men Grafikkortet är nog verkligen i det klenaste, du har inga funderingar på att köpa ett nytt?

Prova även att formatera om datorn och se om det kan hjälpa dig!

MVH

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2007

Det beror nog delvis på ditt grafikkort sen har du bara 1GB-RAM i din sign, stämmer det?