Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Problem med 3

Hejsan grabbar och töser.
Nu är det så att 3 och jag har hamnat i blåsväder, jag är på väg att gå till KO. Men först på måndag kan jag nå dem.

Nu har jag lite frågor till er om ni vet, annars får jag väl vänta glatt

Till problemet:

C:a 3 månader sen så kom det ingen faktura. Jahapp tänkte vi, varför inte det då? Senare på kommer en påminnelse och en avgift.

Pratar med 3 och berättar att jag minsann inte fått någon faktura och då tänker jag inte betala avgifter heller. Men dom nekar mig och säger att det måste jag, för 3 har skickat ut fakturan och det är inte deras fel.

Idag är det exakt samma historia.

3 månader - 3 påminnelser 0 fakturor.
Går man online och försöker kolla/betala där så är systemet nere och det fungerar inte, det har flugit upp och ner hipp happ i ungefär 3 månader nu.

har pratar med supporten FLERTALET gånger och säger att nu får ni ge upp - ni skickar inga fakturor men ni skickar påminnelse efter påminnelse?

äh... det är inte hos oss felet ligger hos, snacka med posten vettja.

Men gissa om jag inte fick en faktura idag, jag fick en! och den verkar korrekt!
MEN... tillsammans med den så fick jag även en ny påminnelse på en faktura ifrån september. 287kr + 50 avgift + ränta. SEPTEMBER? IDAG?

Nu kära vänner frågar jag er helt enkelt:
Vet ni hur KO är med att riva kontrakt i två bitar?
Jag vill INTE ha något med 3 att göra längre då dom tydligen är totalt inkompetenta.

Erfarenheter någon?

Om vi sätter KO åt sidan, vad i helvete gör man i denna situationen?
Företaget fortsätter mata exakt samma historia och problemet kvarstår.
Vad gör DU som kund när företaget sitter helt blint och stirrar på dig?

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG o STHLM
Registrerad
Sep 2004

Då får det inte till inkorgen på internetbanken eller?

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hörby
Registrerad
Mar 2004

Jag tror också att det snarare är postens fel.
Även om tre är lite kass av och till skulle de nog inte göra något som gör att man inte vill betala och bestrida
De vill ha sina pengar liksom, inte bolla fram och tillbaka om någt som till 90% är postens fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Då får det inte till inkorgen på internetbanken eller?

Nix, använder inte den funktionen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Jag tror också att det snarare är postens fel.
Även om tre är lite kass av och till skulle de nog inte göra något som gör att man inte vill betala och bestrida
De vill ha sina pengar liksom, inte bolla fram och tillbaka om någt som till 90% är postens fel.

Kan tyvärr inte hålla med om att det kan vara postens fel. Visst försvinner 1 brev då och då, även om det inte hänt mig. men 3 st fakturor som försvinner och 3st påminnelser som kommer fram låter absolut inte verkligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

Har du ett abonnemang så är du själv skyldig att ta reda på hur mycket du ska betala samt göra inbetalningen utan att 3 skickar ut räkningar. Det låter vansinnigt men det är faktiskt sant.

Don't be a dick.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coll
Har du ett abonnemang så är du själv skyldig att ta reda på hur mycket du ska betala samt göra inbetalningen utan att 3 skickar ut räkningar. Det låter vansinnigt men det är faktiskt sant.

Inget jag hört men om det bara hade gått hade jag gärna gjort det.
Men som med allt annat fungerar inte deras system.

Går inte att komma åt fakturor via webbplatsen pga problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
xyz
Registrerad
Apr 2005

Bestrid 3s krav! Det är här är rent jävla vansinne att bråka med oskyldiga kunder så som de gör. Ett tips är att skaffa e-faktura eftersom du slipper faktura avgift, men om du saknar internetbank så är det inte så enkelt. 3 ska i vilket fall ta hänsyn till dig även om du saknar internetbank

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

Det är tyvärr så som coll skriver. Man är skyldig att själv se till att räkningar blir betalda. Det finns inte något krav på att företagen måste skicka fakturor. Annat är det väl om man avtalat om att de SKA skicka ut faktor osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Hej

Jag råkade ut för en liknande grej. Jag fick brev från inkassoföretag men inga fakturor från 3.

Det visade sig att 3 av ngn anledning när jag fixade mitt abbonemang hade använd sig av uppgifter jag angett vid ett tidigare abbonemang ett par år tidigare. Då eftersändningen slutat så försvann fakturan men tydligen hade inkassoföretagen rätt adress.

Det slutade med att jag fick tillbaka alla extrapengar jag lagt ut på inkassoavgifter.

Mvh Daniel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

Det vanligaste är att inkassobolagen går på vilken adress man är skriven på.
Tre går på vad som står i deras register.