Konstiga hängningar med 4850

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Jun 2004

Konstiga hängningar med 4850

Jag har ett litet problem med mitt HIS HD4850.

Det är så att vissa spel hänger sig och jag kan absolut inte komma underfund med varför. Silent Hunter 4 hänger sig när jag ställer upp grafiken på max i menyn, Devil may Cry 4 hänger sig i mellansekvensen innan slottet och World in Conflict hänger sig direkt efter loadingskärmen..

Alla spelen hänger datorn på samma sätt; fläkten på grafikkortet går upp i varv, skärmen får ingen signal och det går inte att göra något annat än att starta om datorn via på/av knappen.

Att det skulle vara ström eller värme kan jag inte tänka mig då jag pressat burken i både Crysis och Crysis Warhead utan problem, så då borde det ju bara lungt?

Någon som har en blekaste aning? Det känns rätt surt att just dessa spel inte fungerar att spela alls. Annars har jag ju inte haft några problem, har testat Catalyst 8.8-8.10.

Jag har testat att söka efter liknande trådar och har skrivit om mitt problem i nån liknande tråd men fick inget svar så jag testar en ny tråd helt enkelt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nödinge, Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Ditt nätagg kanske är för klent?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smEkman
Ditt nätagg kanske är för klent?

Hur lyckades du gräva fram den här tråden, och varför? Visserligen hade han inte fått något svar men fasen tråden skrevs ju 2008-10-19 21:41
Vad det än var är det nog lite sent nu.

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nödinge, Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Haha ursäkta mig, jag kollade inte datumet. Letade efter svar till mitt eget problem som ingen svarar på.
Så såg jag denna tråden och tänkte hjälpa till. ^^