Inet.se - Beställningsvara?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008

Inet.se - Beställningsvara?

Hej har en liten fråga, ska köpa min dator från Inet.se men chassit (antec p182) står det att det är en beställningsvara. Hur lång tid tar det ungefär innan man får det då? Någon som vet själv att de har beställt en dator med prylar som är beställningsvaror och hur lång tid det har tagit?

Tacksam för hjälp!

Intel E8500 E0 3.16GHZ @3.5GHZ | Corsair VX550W | Sapphire HD4870 512mb 810/1100 | Asus P5Q-E 1406 Bios | Antec Three Hundred | XMS2 Corsair 2x2GB PC-6400 800mhz | WD Caviar Blue 640GB 7200RPM 16mb | Windows Vista Home Premium 64-bit SP1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Mar 2007

det är olika. Det får du fråga inet om. Ibland kan det ta ca. 30 dagar innan dom får in den. Andra kan det ta 2 dagar. Så bara att fråga inet om. Dom som vet.

MVH

EDIT
Men när jag beställde min zalman fläktkontroll så tog det ca. 20dagar så avbeställde och gjorde nåt annat roligt för pengarna och beställde den igen månaden efter när dom hade den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008

ok tack, såg att det var 25 dagar så får beställa chassit från någon annan butik.

Intel E8500 E0 3.16GHZ @3.5GHZ | Corsair VX550W | Sapphire HD4870 512mb 810/1100 | Asus P5Q-E 1406 Bios | Antec Three Hundred | XMS2 Corsair 2x2GB PC-6400 800mhz | WD Caviar Blue 640GB 7200RPM 16mb | Windows Vista Home Premium 64-bit SP1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2006

Re: Inet.se - Beställningsvara?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xoxo
Hej har en liten fråga, ska köpa min dator från Inet.se men chassit (antec p182) står det att det är en beställningsvara. Hur lång tid tar det ungefär innan man får det då? Någon som vet själv att de har beställt en dator med prylar som är beställningsvaror och hur lång tid det har tagit?

Tacksam för hjälp!

Kul
Jag har precis bokat ett P182 chassi från Inet.
När jag bokade stod det att det fanns kvar och att det var leveranstid 1 dag (det var en vecka sen).
Sen gick det upp till 25 dagar, och nu står det "idag".

Det som är spännande är att dom har höjt priset sen jag lade min bokning.
Det ska bli intressant att se om jag får bekräftelse snart om att jag kan hämta chassit och om dom har tänkt att försöka begära det högre priset...

Hur som helst verkar dom inte riktigt ha koll på sitt lagersaldo.

Antec P182 | i54670K | Noctua NH-U12 | A-Data DDR3 8GB | MSI GeForce GTX 760 2048MB TwinFrozr | Corsair TX 650W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2008

Missar på lagersaldo ær dock något de flesta leverantører råkar ut før ibland
Men har du bestællt innan de højt priset borde du nog få det som var då du bestællt

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2006

Jodå, jag beställde till det lägre priset och har en bokningsbekräftelse på mail som styrker det.
Men man vet aldrig.

Antec P182 | i54670K | Noctua NH-U12 | A-Data DDR3 8GB | MSI GeForce GTX 760 2048MB TwinFrozr | Corsair TX 650W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quicksand
Jodå, jag beställde till det lägre priset och har en bokningsbekräftelse på mail som styrker det.
Men man vet aldrig.

Nja, du har ingått ett avtal med butiken i fråga när du väl lade ordern. Det får dem inte bryta hur som. Du ska ha varan till det pris som anges i ditt bekräftelsemail.

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Samsung 850 Pro 256 GB | RAM: G.Skill Ripjaws 4x4096MB CL9 1600Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: Asus PCE-AC68 |

|| Citera för svar! ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Nja, du har ingått ett avtal med butiken i fråga när du väl lade ordern. Det får dem inte bryta hur som. Du ska ha varan till det pris som anges i ditt bekräftelsemail.

Så är det. Men jag var lite osäker i och med att det var en "bokning" och inte en riktig order.

Men nu är lådan upphämtad och till rätt pris.