Permalänk
Medlem

Jag har stött på något konstigt..
installerade nyaste betan nyligen.. allt fungerar i princip som det ska..

men media player visar inte musiken som jag lagt till eller länkat in i musikmappen, och det gjorde den tidigare.. har det att göra med att jag importerade mina settings?

eller vad kan det bero på?

edit:

Det har med min användare att göra iaf.. så där ligger problmet
skapade en ny å då fungerade det

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM

Permalänk

La tillbaka XP x64 samma dag, betan är enligt mig inte ens värd att testa med alla buggar..

hade den senaste "versionen" x64

Visa signatur

Landator: Q6600 @ 4ghz | 4gb Ballstix pc8500 | ASUS p5k-vm Matx | Asus 8800GT 512 | 150gb raptor | WD 250gb | 2x500gb seagate | Tagan 480w | Aplus micro-atx chassi | Samsung 226BW | Audigy ZX 5.1 |

Permalänk

Ska bli intressant o se hur Windows 7 har artat sig när BETA-versionen kommer. December-Januari var det va?

Men egentligen så är det ju lite ovärt att testa innan RC1/RTM-versionerna kommer.

Permalänk
Medlem

Hoppas betan kommer med Tablet PC stöd... Annars blir det lack

Permalänk

Nån som kör Windows 7 med nya Intel chipset X58 ? Tänkte installera W7 imorrn isåfall, har kört tidigare på X48 och de har funkat kanon.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Ville bara säga två saker:
Build 6956 är grymt snabb ( snabbare än förra )
andra grejen är att HÄR ÄR WINDOWS TRÅDEN, lägg in dina windows 7 frågningar här

btw så funderar jag på att skaffa msi wind och köra windows 7 och mac

Permalänk
Medlem

verkar ju som att win7 beta fungerar bra. Tror fan jag ska köra in det hemma och testa Skulle vara kul

Permalänk
Inaktiv

Går det att köra betan som 'everyday-OS'? Finns det drivrutiner, funkar spel osv?

Permalänk
Medlem

Kan man inte döda en tråd.. ?

Ärligt talat, tänkt om vi hade en tråd för XP och Vista hur bra hade det fungerat.

Stäng denna tråden NU. Frågorna är för många för windows 7 orkar inte läsa alla inlägg i denna tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isometer
Kan man inte döda en tråd.. ?

Ärligt talat, tänkt om vi hade en tråd för XP och Vista hur bra hade det fungerat.

Stäng denna tråden NU. Frågorna är för många för windows 7 orkar inte läsa alla inlägg i denna tråden.

Öh? O.o Dags o sova lite kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Går det att köra betan som 'everyday-OS'? Finns det drivrutiner, funkar spel osv?

Ja till allt, men den är lite ostabil, inte så den krashar helt, men vissa saker kan ha konstiga saker för sig ibland. Vista drivare använder du.

Citat:

"citat:Att det är pre-beta betyder ju att det är väldigt mycket kvar att göra, på säkert fler områden än bara pimpeffekter.

Och kan du ärligt säga att det är skillnad i stabilitet mellan Windows 2008 Server och Vista SP1 med samma tjänster aktiverade?"

Ja det är en extrem skillnad på min dator, men samma tjänster är alldrig aktiverade, 2008 server skippar drm och sånt skit.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Har inte läst igenom hela tråden, men jag undrar när kommer windows 7 att släppas?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jo4Cim
Har inte läst igenom hela tråden, men jag undrar när kommer windows 7 att släppas?

Då de känner att det är "klart" för att säljas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Sent 2009 har jag för mig.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Permalänk
Medlem
Citat:

Permalänk
Medlem
Citat:

Betan till windows 7 skulle släppas ungefär efter halva 2009, men den släpps snart. Har för mig Feb eller April.

Permalänk
Medlem

13:e Januari släpps betan stod det när jag googlade. Kör just nu med Pre-Beta build 6956 som är väldigt najs, funkar med Vistas drivrutiner helt utan problem och det är bra mycket stabilare än Vista SP1.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Ja till allt, men den är lite ostabil, inte så den krashar helt, men vissa saker kan ha konstiga saker för sig ibland. Vista drivare använder du.

Ja det är en extrem skillnad på min dator, men samma tjänster är alldrig aktiverade, 2008 server skippar drm och sånt skit.

intressant. är det verkligen värt skillnaden i pris? jag menar, är det så stor skillnad att det motiverar prisskillnaden?

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcman
intressant. är det verkligen värt skillnaden i pris? jag menar, är det så stor skillnad att det motiverar prisskillnaden?

Ifall man jämför två "vanliga" licenser... NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ... GIVETVIS INTE!!!! xD

Men ifall det nu går att få tag på Server 2008 för SAMMA pris eller BILLIGARE än Vista så är det klart värt det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
själv förstår jag inte _varför_.
Tycker utrullningen av Vista verkar gå helt otroligt segt fortfarande.

Skulle säga att 90% av mina polare som kör windows fortfarande sitter på XP.
Och har tappat räkningen på hur många som köpt ny dator som jag hjälpt att slänga ut Vista och installera XP på.

Samtidigt som man läser att företagen är sega på övergång likaså. Eller sega och sega, det tar ju tid att säkerställa övergången till ett nytt OS.

Så verkar ju helt sjukt att dom ska pumpa ut en ny windowsversion inom ett år, med tanke på hur det går för Vista..

Dom kör väl en "millenium" kanske?
vista precis som millenium hade liiiite för bråttom ut på marknaden så dom blir tvungna att komma med nåt bra SNABBT?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Nice! Snygga mappikoner

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem

"Tips"

1. Windows 7 blir snyggare om man använder sig av små ikoner på "taskbaren" och att de aldrig ska "combine"

2. Stäng av gadgets och så många ikoner i "notification area" så startar datorn snabbare (jag har bara klockan)

3. Använd dig bara av Internet Explorer. De andra har små buggar i win7.

4. Stäng av UAC helt.

5. Installera Windows Live Messenger beta (snygg till win7)

6. Lägg inte in "Den här datorn" i start menyn för att den går då inte att ta bort.

7. Gör start menyn mindre

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]-[ELMET
"Tips"

1. Windows 7 blir snyggare om man använder sig av små ikoner på "taskbaren" och att de aldrig ska "combine"

2. Stäng av gadgets och så många ikoner i "notification area" så startar datorn snabbare (jag har bara klockan)

3. Använd dig bara av Internet Explorer. De andra har små buggar i win7.

4. Stäng av UAC helt.

5. Installera Windows Live Messenger beta (snygg till win7)

6. Lägg inte in "Den här datorn" i start menyn för att den går då inte att ta bort.

7. Gör start menyn mindre

Firefox 3 funkar felfritt i Win 7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ricke90
Nice! Snygga mappikoner

Som tur är det bara Live mesh mapparna som ser ut sådär

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk

Jag vill att det ska komma ut nu!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Ladda ner?

Vart kan jag ladda ner Win 7 ? (Länka gärna)
Eftersom det är en beta.. Är det en begränsad tid det funkar?
Måste man registrera något?
Kan jag köra win 7 x64 på en egen partion och mitt gammla xp x32på en annan?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Vart kan jag ladda ner Win 7 ? (Länka gärna)
Eftersom det är en beta.. Är det en begränsad tid det funkar?
Måste man registrera något?
Kan jag köra win 7 x64 på en egen partion och mitt gammla xp x32på en annan?

Tror inte det är tillåtet att länka.
Och ja, du ska köra windows-versionerna på var sina partitioner

Hur mycket utrymme behövs det på en partition för att köra Windows 7 för tillfället? Räcker 20GB?