Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Firefox 3 funkar felfritt i Win 7

Nej. Tab grejen fungerar inte i "taskbaren". Chrome går inte att minimera genom att man drar bort den från kanten.

Permalänk
Avstängd

Vad jag läst så ska en officiell beta släppas i januari av microsoft om man ska tro Allt Om PC. Windows 7 ska väl kräva mindre minne vad jag läst, 512 MB mot 1 GB för Vista

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Det vore suveränt om det var sant.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]-[ELMET
3. Använd dig bara av Internet Explorer. De andra har små buggar i win7.

Har inte märkt nåt konstigt med ff3, men ie8 hänger sig ju hela tiden.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem

Någon som testat google chrome på win7?

Permalänk

Har installerat nu och måste nog läsa lite mer om vad de e man drar för nytta för just nu ere inge speciellt förutom de visuella.

Men ett stort problem har uppstått och det är att jag använder trådlöst tangentbord och mus...kör dual med windows xp installerad på en annan partition. Men när jag kommer fram till den där rutan där man väljer os så är inte tangentbordet igång och kan alltså inte välja ngt alternativ och blir tvungen att vänta dom där 25 sekunderna utan möjlighet att boota xp...har installerat vista-drivrutiner till tangentbordet och den är fullt fungerande men vill ju kunna välja vilket os ja vill använda...

Musens scroll e också jävligt irriterande...kan inte scrolla neråt i winamp men uppåt går bra...i vanliga fönster går det rätt segt att scrolla fastän hastigheten e på max...har även i det fallet tankat vista-drivrutiner

Visa signatur

Det finns bara 10 sorters människor - Dom som förstår binära tal och dom som inte gör det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av billybomb
Har installerat nu och måste nog läsa lite mer om vad de e man drar för nytta för just nu ere inge speciellt förutom de visuella.

Men ett stort problem har uppstått och det är att jag använder trådlöst tangentbord och mus...kör dual med windows xp installerad på en annan partition. Men när jag kommer fram till den där rutan där man väljer os så är inte tangentbordet igång och kan alltså inte välja ngt alternativ och blir tvungen att vänta dom där 25 sekunderna utan möjlighet att boota xp...har installerat vista-drivrutiner till tangentbordet och den är fullt fungerande men vill ju kunna välja vilket os ja vill använda...

Musens scroll e också jävligt irriterande...kan inte scrolla neråt i winamp men uppåt går bra...i vanliga fönster går det rätt segt att scrolla fastän hastigheten e på max...har även i det fallet tankat vista-drivrutiner

Att du inte kan trycka på ENTER i bootmenyn är för att du inte har aktiverat USB keyboard i biosen. Så är det för mig iallafall, så testa det

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Installerade Windows 7, men nätverksdrivisarna funkade inte. Är det några speciella.

Nätverkskort - Realtek RTL8111C - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet
Har ett MSI DKA790GX moderkort.

Fixade det, så nu funkar det

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Nu har windows 7 beta 1 kommit.

http://www.neowin.net/news/main/08/12/26/windows-7-beta-1-bui...

Det ser ut som förut men har säkert mindre buggar.

Permalänk
Medlem

hur ska jag installera det på min dator hittar inga länkar vart man kan hitta det

Permalänk
Avstängd

Tråden bryter emot #7.
Öppna Betan för Windows 7 är officiellt under CES i januari.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

aha man kan ändå vänta några dagar det gör inte mig nåt allafall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Tråden bryter emot #7.
Öppna Betan för Windows 7 är officiellt under CES i januari.

Jag visade bara en nyhet från en annan hemsida som vi har gjort innan. Jag länkade inte vart man kunde ladda ner den eller något.

Permalänk
Snusfri

Blir nog till att testa W7 snart.
Gillar Vista skarpt, men jag gillar att testa nya saker

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mor_tuta
Gillar Vista skarpt, men jag gillar att testa nya saker

Det verkar väl inte heller finnas någon motsättning mellan att gilla vista och att gilla windows 7; den senare är bara mer polerad och ännu mer genomtänkt.

Permalänk
Snusfri
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Det verkar väl inte heller finnas någon motsättning mellan att gilla vista och att gilla windows 7; den senare är bara mer polerad och ännu mer genomtänkt.

Hur läser du?
Har jag aldrig påstått heller.
Däremot finns det denna motsättning mellan XP och Vista anhängare, men det hör inte hemma i denna tråd så jag lämnar det där.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mor_tuta
Hur läser du?
Har jag aldrig påstått heller.
Däremot finns det denna motsättning mellan XP och Vista anhängare, men det hör inte hemma i denna tråd så jag lämnar det där.

Jag tolkade ditt förra inlägg som att du egentligen inte vill lämna vista men funderar på att göra det för att du gillar att testa nya saker. Jag svarade då att du förmodligen inte kommer sakna så mycket från vista, då windows 7 är en vidareutveckling.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasona
hur ska jag installera det på min dator hittar inga länkar vart man kan hitta det

Leta bättre

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
Någon som testat google chrome på win7?

Jag har testat det och det går fin fint Kör med bygge 6956 x86.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Är det 120 dagar som gäller för beta build 7000 ?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire

neej?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire

Japp det är precis som Vista.

Precis som i Windows Vista kan du nollställa aktiveringsklockan med inbyggda verktyg som följer med Windows Vista och Windows 7 och därmed använda Windows längre tid utan att aktivera. Som standard har du 30 dagar på dig att aktivera ditt Windows men genom att köra kommandot när de 30 dagarna är slut kan du förlänga aktiveringstiden med 120 dagar, eftersom du kan köra kommandot tre gånger. Kommandot som du ska köra är: slmgr -rearm

För att köra kommandot ska du starta cmd.exe med administratörsrättigheter. I Windows 7 gör du det genom att söka upp cmd.exe i startmenyns sökfält, högerklicka det och välja "Run as administrator".

Permalänk
Medlem

Behöver tips om bra gratis antivirus som funkar på windows 7 64, avira som jag brukar använda verkar inte gilla 64 bit.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem

Testa AVG Free, fungerar för mig på 64bit Vista iaf.

Permalänk
Medlem

AVG free funkar på Windows 7

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Behövs det något för att Dual-boota Vista Home Pre med Win7?
Har en intern och en extern h-disk, kan jag installera det på vilken som av dom eller?:P

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har testat betan (build 7000) under dagen och tycker det ser mycket lovande ut Märker inga jätteförändringar sedan 6801 dock. Men stabilt är det.

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem

Måste fråga;
Vad för bootloader använder W7? Ersätter den Vistas, eller lägger den bara till sig själv i Vistas redan existerande?

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

jag har beta versionen av windows 7

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kinnunen4321
jag har beta versionen av windows 7

Tack för upplysningen och ditt bidrag till tråden?

Visa signatur

---