Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
När jag hade UAC aktiverat så drog jag bara ut en gadget på sidan så funkade det, sen igår stängde jag av UAC och nu idag så finns inga gadgets kvar, så det ligger nåt i det ni säger.

Sen en annan grej jag har, kör jag med aero igång och försöker lira wow så hänger det sig direkt. Men nu kör jag med w2000 looken och då funkar det kanon. Men ack så ful den är så om någon vet hur man stänger av aero bara så berätta gärna

AERO är temat och ingenting annat. Så du har genom att byta till "Windows Klassisk" avaktiverat AERO.

Tror ni förväxlar AERO (temat) med DWM (Desktop Window Manager).

Permalänk

ni som kör windows 7 nu, är det värt att lägga in som ett os utan nåt i dual boot?

Permalänk
Avstängd

Hur skulle ni sätta det emot Ubuntu 8.10?
Nån som har testat båda

Om man räknar ur spel helt ur ekvationen

Permalänk
Medlem

Windows 7 > ubuntu i överlag tycker jag.
Ubuntu är väl kanske bättre ur en säkerhets synvinkel. Men jag föredrar windows applikationerna över linux motsvarigheter och windows är mycket snabbare.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breddas
Windows 7 > ubuntu i överlag tycker jag.
Ubuntu är väl kanske bättre ur en säkerhets synvinkel. Men jag föredrar windows applikationerna över linux motsvarigheter och windows är mycket snabbare.

Personligen så är jag både kär i möjligheten att konfigurera Linux på en sådan nivå, men samtidigt är jag väldigt kär i att inte behöva strula så himla mycket med Windows.

För det mesta så skulle jag gärna sitta och dual-boota, men faktumet att jag är en gamer har fått mig att ge upp lite på Linux, blir mest på studielaptopen som man då och då sitter och pillar där.

Windows 7 verkar i mina ögon kunna bli riktigt fint. Redan i BETA-versionerna så är den riktigt snabb i uppstarterna, och faktumet att Vista-applikationer och drivrutiner passar är ett stort plus för min del.

Ser fram emot den öppna BETAn, och givetvis det färdiga exemplaret. Lär bli intressant att se hur Microsoft sköter deras "nya" tankesätt som många kallar det.

Permalänk
Medlem

Jo. Det finns ju en oändlig möjlighet att konfigurera i linux. Men frågan är om man någonsin kommer att gå in och skriva om källkod eller något. Bara för att man kan så gör man det nödvändigt vis inte.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Kommer det att bli gratis upgrade från vista till windows 7 eller hur är det nu?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kniffarn_
ni som kör windows 7 nu, är det värt att lägga in som ett os utan nåt i dual boot?

Ja definitivt, det har jag gjort. Gör det om du är redo att göra det igen när windows 7 kommer.
Jag blir lite arg på de som säger att windows 7 tar fler processer än xp och därför väljer de xp. vad skulle nu ha valt? Ett os som har många processer men är jätte snabbt eller tvärtom?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Kommer det att bli gratis upgrade från vista till windows 7 eller hur är det nu?

Det var ju tal om det för något år sedan, men sedan har det varit oväntat tyst från microsofts sida. Tanken var ju i så fall att man ville undvika att folk lät bli att köpa vista för att istället vänta på windows 7, men då de inte informerar om något sådant erbjudande samtidigt som många tror att lanseringsdatumet för windows 7 sannolikt tidigareläggs skall man nog inte hoppas på för mycket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Det var ju tal om det för något år sedan, men sedan har det varit oväntat tyst från microsofts sida. Tanken var ju i så fall att man ville undvika att folk lät bli att köpa vista för att istället vänta på windows 7, men då de inte informerar om något sådant erbjudande samtidigt som många tror att lanseringsdatumet för windows 7 sannolikt tidigareläggs skall man nog inte hoppas på för mycket.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot

För något år sedan? Förra året var det väl?

Men Microsoft har väl inte uttalat sig om det här? Det är väl bara vad "användare" vill?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
För något år sedan? Förra året var det väl?

Men Microsoft har väl inte uttalat sig om det här? Det är väl bara vad "användare" vill?

Jo, jag vill minnas att det var i början av sommaren eller så som rykten förekom och det är just frånvaron av stora kampanjer från microsoft som gör mig lite skeptisk.

Permalänk
Medlem

Hur mycket diskutrymme tar Windows 7 beta 1 installerat, tänkte lägga in det på en RAM-disk

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

För mig tar iaf under 10GB.

Då enbart Win7 Build 7000

Permalänk
Medlem

Det va lite mycket, blir inte aktuellt att lägga in det på en ram-disk men tack för svaret

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vad den lilla partitionen på 200mb är till för som skapas? Är den till för Bitlocker som jag antar att den är? Och går man då runt TPM funktionen på samma sätt som man kunde göra i vista ifall man nu inte har en TPM?

Annars är windows 7 riktigt nice de lilla jag provat än så länge.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Hm, vet ej om det bara är jag som stör mig på det eftersom jag inte kan se _någon_ som har skrivit det jag tänker klaga på, kanske inte vet hur man gör.

Jag sitter själv i W7 men undrar några saker:

1.
Varför kan jag inte lägga ned mina hårddiskar i snabbstart utan att det skall bli en ikon med alla diskar i som man fäster fast om ni förstår vad jag menar.

2.
Jag kan inte lägga ned snabbikoner i snabbstarts fältet som Firefox utan då startas FF istället och det blir inte som jag vill. Vill jag starta ett till FF fönster måste jag högerklicka på det befintliga fönstret och välja FF, eventuellt dubbel klicka på FF på skrivbordet där jag även har en ikon.

Förstår inte hur de har tänkt här. Väldigt ologiskt.

EDIT: Dessutom drar W7 för mig cirka 1gb av någon anledning. Visserligen gjorde jag en uppgradering men???????

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

2: Högerklickar du o tar "pin to task bar" när du försöker lägga till genvägen?

Men jag tycker också det är krångligt när man ska öppna ett andra fönster, vete tusan hur dom tänkt där.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Ta bort Aero snap??

Någon som vet hur man disablar Aero Snap i Windows 7?? Googlat sönder mig utan att hitta om det går.. någon som vet?

Visa signatur

Intel E2160 @ 3,2 Ghz, Gigabyte P35 Ds4, 2x2GB OCZ PC6400, Sparkle 8800GT 512MB, Samsung 500GB, Dell 2007WFP

Permalänk
Medlem

Om man skift-klickar på en ikon i snabbstartsfältet (heter det så?) så startas en ny instance av det programmet. Ganska smidigt ändå tycker jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet någon om det finns x64versioner av Windows 7 (build 7000)? (Observera att jag bara frågar om det finns...)

Funderar nämligen på att enbart köra på Windows 7 när jag skaffat en ny burk, istället för att köra Dual-boot XP som jag hade tänkt mig förrut... Jag är såpass imponerad av stabiliteten att det känns som att det är värt allt eventuellt besvär. : )

Ah, just det. En till liten fråga!
Vad händer efter att 30(120)dagarsprövningstiden gått ut egentligen? Jag hann aldrig uppleva det innan jag installerade build 7000 nämligen...

Visa signatur
Permalänk

Måste säga att windows 7 är suveränt....jag skulle kunna tänka mig att byta rakt av till nuvarande betaversionen. Kör det nu på en kraftfull bärbar med 2GB DDR2 + stark processor och det flyter hur bra som hellst, t.o.m bättre än ett tweakat XP =).

Har någon testat på en maskin med 1GB DDR1? Körde vista med den specen ett tag i början men det blev för segt, undrar om win 7 är bättre?

Nån som vet om det går att installera telia säker surf på win 7?

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem

Hur fasen får man klassisk startmeny?

EDIT: De tycks ha tagit bort den klassiska startmenyn

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zetsu
Vet någon om det finns x64versioner av Windows 7 (build 7000)? (Observera att jag bara frågar om det finns...)

Det verkar inte finnas tyvärr.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
2: Högerklickar du o tar "pin to task bar" när du försöker lägga till genvägen?

Men jag tycker också det är krångligt när man ska öppna ett andra fönster, vete tusan hur dom tänkt där.

Har valt det också men det blir ändå inte som i Vista eller i XP och detta suger katastrofalt, gör mig lack faktiskt.
Jag menar jag är ute efter effektivisering och är grymt snabb när jag jobbar och detta slöar bara ned mig ordentligt. :(:(:(:(

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Om man skift-klickar på en ikon i snabbstartsfältet (heter det så?) så startas en ny instance av det programmet. Ganska smidigt ändå tycker jag.

Man skall inte behöva trycka på shift och sedan klicka på FF för att få upp en till, totalt värdelöst av Microsoft.

Någon måste ju veta om hur man gör?

EN ledsen Albin

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Installerade det, Counter Strike Source funkade inte. Eller det funkade men det buggade sönder hela datorn till man startade om och man kunde inte ändra namn i inställningarna för då hängde sid datorn en halvminut för varje bokstav man sudda ut...

Nån som har bättre erfarenheter av Counter Strike Source?

Verkar fin fint annars

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Har valt det också men det blir ändå inte som i Vista eller i XP och detta suger katastrofalt, gör mig lack faktiskt.
Jag menar jag är ute efter effektivisering och är grymt snabb när jag jobbar och detta slöar bara ned mig ordentligt. :(:(:(:(
Man skall inte behöva trycka på shift och sedan klicka på FF för att få upp en till, totalt värdelöst av Microsoft.

Någon måste ju veta om hur man gör?

EN ledsen Albin

Bara lugn, Fx kommer säkert anpassas till win7's nya aktivitetsfält.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Hur ofta gör du det där egentligen?

Citat:

Ctrl + N?

Permalänk
Medlem

Om man har installera vista, sedan ubuntu med grub. Hur blir det då om man vill installera W7 betan? Tänker på tripleboot.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Om man har installera vista, sedan ubuntu med grub. Hur blir det då om man vill installera W7 betan? Tänker på tripleboot.

Windowsinstallationsprogram brukar väl vara ganska bra på att skriva över grub och likanande, men om man väl får in det igen skall det väl inte vara så svårt att lägga till ett alternativ till?