Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tattis
Å herregud...vilket svar. Jag struntar väl i vart du jobbar, vart du bor, jobbar eller gillar att äta...jag undrade hur gammal du är

"att MS inte har tänkt till ordentligt när de utvecklade W7, inte under BETA versionen i alla fall."

Är det ens en beta version ännu? (har ingen aning). Vad är det som gör att dom inte tänkt till enligt dig?.. jag är nyfiken. Var det för att du inte kunde dra ner dina små HDs kanske.

"Hur i helsike tänker man här? Jag tycker att man borde få valmöjligheter och det finns _inget_ sätt som är snabbare än att ta sig in på sina hdd snabbare än att ha HDD-genvägen direkt nere i snabbstart right?"

Nopp..testa att använda tangentbordet mer så får du se.

Japp, är man uppnosig får man äta och du fick äta helt enkelt.

Yes, de är i beta stadie.

Angående att MS inte hade tänkt till var typiskt prakt exemplar på vad ja skrev som exempel yes. Men som Squonk skrev kanske de inte har lagt in dessa features än.

Jag använder tagentbordet men jag har en mus för att navigera och klicka på eller?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Japp, är man uppnosig får man äta och du fick äta helt enkelt.

Äta.. wtf?

Citat:

"att MS inte har tänkt till ordentligt när de utvecklade W7, inte under BETA versionen i alla fall."

Angående att MS inte hade tänkt till var typiskt prakt exemplar på vad ja skrev som exempel yes. Men som Squonk skrev kanske de inte har lagt in dessa features än.

Först säger du att dom inte har tänkt till, sedan säger du att det är just vad dom kanske har gjort.. jag tror på det senare alternativet (ÄVEN om dom inte lagt in "dina" features).

[QUOTE]
Skall du skriva till mig så försök att skriva trevligt istället för en idiot okej?
[/QUOTE]
Jag blir bara så förbannad när man spyr så mycket skitsnack utan att ha någon som helst koll.

Permalänk
Medlem

Nej. Daemon tools fungerar ej.
http://www.slysoft.com/en/download.html
Tanka "virtual disk clone" och använd det istället.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Citat:

[B] Äta.. wtf?

Först säger du att dom inte har tänkt till, sedan säger du att det är just vad dom kanske har gjort.. jag tror på det senare alternativet (ÄVEN om dom inte lagt in "dina" features).

Jag blir bara så förbannad när man spyr så mycket skitsnack utan att ha någon som helst koll.

Ja eftersom The squonk skrev att dessa features är kanske eventuella features som MS inte valt att implementera så kanske de dyker upp senare. Och nej, detta är inte bara jag som använder utan väldigt många. Det är andra saker också som man inte valt att ordna i BETA versionen men som förhoppningsvis åtgärdas i RETAIL.

Att du blir förbannad är inte mitt problem. Det är ditt feta problem och blir du förbannad för att jag lackar på MS och deras BETA av W7 får du nog börja på yoga för bättre kontroll av dina känslor. Detta är som sagt en W7 tråd så har du problem med det är det bara att byta tråd, simple.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem
Citat:

[B]Äta.. wtf?

Lägg ner va!
Att du har hybris är ganska uppenbart.

Att du vid 24 års ålder pratar som om du arbetat 20 år inom ditt område säger allt om dig.

Om man vet att man kan något behöver man inte skriva sitt cv för att bevisa det, så snälla låt oss slippa det i fortsättningen.

Vad exakt är det microsoft inte tänkt till gällande utvecklingen av windows 7?

Konkretisera gärna!

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrezoreR
Lägg ner va!
Att du har hybris är ganska uppenbart.

Att du vid 24 års ålder pratar som om du arbetat 20 år inom ditt område säger allt om dig.

Om man vet att man kan något behöver man inte skriva sitt cv för att bevisa det, så snälla låt oss slippa det i fortsättningen.

Vad exakt är det microsoft inte tänkt till gällande utvecklingen av windows 7?

Konkretisera gärna!

Mitt jobb var lika med e-penis eftersom han tvunget skulle kommentera min ålder, har ingenting med hybris att göra. Mina vänner vet knappt vad ja jobbar med. Så mycket hybris lider jag av, så lägg ned.

Jag har varit ganska detaljerad om vad jag tycker är mindre bra och vad för funktioner de har tagit bort i W7 BETA men återigen (läs, läs, läs) som The Squonk skrev kanske detta är något som dyker upp i RETAIL versionen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Detta är alltså en läckt beta/pre beta och inte någon public beta som folk sitter och diskuterar om?.

Permalänk
Citat:

Detta är alltså en läckt beta/pre beta och inte någon public beta som folk sitter och diskuterar om?.

Public beta lanseras någon gång i Januari har jag för mig, inte säker dock.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem
Citat:

Public beta lanseras någon gång i Januari har jag för mig, inte säker dock.

I ärlighetens namn visste jag redan om det
MEN.. jag vill bara att ni själva ska se hur jävla dumt det låter att sitta och gallra ur er massa saker som "dom har inte tänkt när dom gjorde betan!11!!11!1" osv. När ni sitter på läckta pre-beta versioner :).

Permalänk
Citat:

I ärlighetens namn visste jag redan om det
MEN.. jag vill bara att ni själva ska se hur jävla dumt det låter att sitta och gallra ur er massa saker som "dom har inte tänkt när dom gjorde betan!11!!11!1" osv. När ni sitter på läckta pre-beta versioner :).

Hehe... jo på sätt och vis så är det lite idiotiskt att folk gnäller så förbannat när det handlar om en BETA-version. xD

MEN... samtidigt så är ju trots allt en BETA-version oftast till för "utvärdering" och testning. Så att de får veta vad folk tycker om det där och det här... så helt fel är det ju inte. Dock ska man INTE döma ut något baserat på en BETA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Hehe... jo på sätt och vis så är det lite idiotiskt att folk gnäller så förbannat när det handlar om en BETA-version. xD

MEN... samtidigt så är ju trots allt en BETA-version oftast till för "utvärdering" och testning. Så att de får veta vad folk tycker om det där och det här... så helt fel är det ju inte. Dock ska man INTE döma ut något baserat på en BETA.

Aa jag har inget emot att man diskuterar det (det är ju trots allt en win7-tråd ). Men ibland blir vissa människor för mycket, då måste man säga stop.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

http://www.idg.se/2.1085/1.203543/darfor-kan-windows-7-forsto...

Tänkte att denna kanske är lite rellevant för er med Win7..

Citat:

Flera användare som installerat betaversion 1 av Windows 7 menar att en av komponenterna kan förstöra dina mp3-filer.

Permalänk
Medlem

W7, har fått mig en bild att detta är riktigt fräckt så har bestämt mig att fixa de nu !

Ska köra det igenom VMware.Workstation för säkerhetsskull.

Men jag undrar vart ni får drivrutnier till det i från !? Funkar de att installera Vista drivrutinerna ?

Tuft av alla som börjat använda det tkr jag, tummen upp ! =D

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramerix
Men jag undrar vart ni får drivrutnier till det i från !? Funkar de att installera Vista drivrutinerna ?

Ja. Windows 7 är ju en uppföljare av Vista.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
Ja. Windows 7 är ju en uppföljare av Vista.

Tack så hämst mkt, ska installera det i VMware först och prova lite!

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Mitt jobb var lika med e-penis eftersom han tvunget skulle kommentera min ålder, har ingenting med hybris att göra. Mina vänner vet knappt vad ja jobbar med. Så mycket hybris lider jag av, så lägg ned.

Jag har varit ganska detaljerad om vad jag tycker är mindre bra och vad för funktioner de har tagit bort i W7 BETA men återigen (läs, läs, läs) som The Squonk skrev kanske detta är något som dyker upp i RETAIL versionen.

ursäkta!
fast mitt meddelande var inte menat till dig utan han som gnällde på dig..
råkade nog citera fel inlägg..

Det var tattis dryga inlägg jag reagerade på.. sådana troll klarar man sig utan.

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Har fått i gång det och de verkar stört skönt !
Har dock inte lyckats få Display language till svenska men tangentbord och så !
Någon som lyckas fått så ALLT är på svenska!?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har fanimej ingen koll alls på detta..

Är W7 bara Vista i ny kostym eller har den en speciell inriktning som grafik el liknande?

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StRANGER
Jag har fanimej ingen koll alls på detta..

Är W7 bara Vista i ny kostym eller har den en speciell inriktning som grafik el liknande?

Vad JAG tror så är det till stordel en ny kostym och kostymen gillar vi ! =DD

MEN, det är en hel del fixade buggar och en heldel borttaget skräp som tagit för mkt på systemet och detta gör ju att de här tar mindre på datorn och då flyter det på bättre !!

Jag hoppas att detta slår i genom och är riktigt bra..

Men behöver dock fortfarande hjälp med att få så absolut ALLTING är på svenska, "display language" är fortfarande på engelska ! :-/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag körde abexo registry cleaner. Det blev inte bra.
Kan inte köra netbeans för att jdk inte hittas på datorn och jag kan varken installera eller avinstallera jdk för det blir "Internal Error 2753. Reg Utils".

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramerix
Men behöver dock fortfarande hjälp med att få så absolut ALLTING är på svenska, "display language" är fortfarande på engelska ! :-/

Tar nog ett bra tag innan MS släpper ett svenskt språkpaket till operativet (har svårt att tro att de skulle göra det innan det officiellt släpps).
Sverige är knappast prioritet 1

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Tar nog ett bra tag innan MS släpper ett svenskt språkpaket till operativet (har svårt att tro att de skulle göra det innan det officiellt släpps).
Sverige är knappast prioritet 1

//Gorian

haha du tror inte det?

Permalänk
Citat:

ursäkta!

Det var tattis dryga inlägg jag reagerade på.. sådana troll klarar man sig utan.

Hehe, okej. Jag trodde du citerade fel eftersom jag skrev att jag var 24. Han nämnde ingenting om det vad jag vet så jag antog att det var till mig du skrev. Så fel det kan bli, sorry then.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Vilka antivirusprogram använder ni er av? Jag använde Norman tidigare i XP men det fungerar dåligt i 7:an.

Permalänk
Medlem

AVG Free, fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem

OK, lite skeptisk mot saker som är gratis. Hur står det sig mot exempelvis kaspersky eller f-secure?

Permalänk
Medlem

Nod32 funkar fint i betan

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem

Har hört mycket gott om Nod32 så det får bli det. Tack för hjälpen!

Permalänk
Citat:

ursäkta!

Men faktan i ditt inlägg stämde ju bara in på AlbinNdoja?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Men faktan i ditt inlägg stämde ju bara in på AlbinNdoja?

Satt och funderade ett tag på det där också,
du citerade fel OCH skrev åt fel person..:P

innerst inne vet du nog att du skrev rätt ändå