Permalänk

vilka nya versioner har kommet sen build 7000?
Och vad kommer ikväll?

Om det finns en ny så kan man bara uppgradera och ha kvar allt eller måste man installera allt om igen?

Mvh

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
det är nog bara att gå in i disk managern eller vad det heter och assigna "drive letter" till partitionen som du inte ser.

Tack så mycket om man väljer shrink volume gör man den mindre då eller partionerar man ? skulle vilja partionera 500gb partionen en gång till !

Tack på förhand

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ | Gigabyte GeForce 9600GT Dual-DVI 512MB | Asus M2N-SLI | Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 1GB 2x | Corsair 550w | Zalman CNPS9700 NT | antec p182b + 5 nexusfläktar| hårddiskar 750 + 140 + 10 (interna) 500 + 500 + 400 (externa)

Permalänk

Vilken sida är det egentligen som gäller för att hitta nerladdningen utav nycklar och iso ?

www.windows7.com ? Eller har ni fler alternativ ?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Hmm, Hur kommer det gå till, vad för information behövs för att få en nyckel?

Tror ni att det kommer ta slut snabbt?

Visa signatur

Corsair 8GB / 80 GB Intel SSD + 2TB WD Lagring
AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz / ATI Radeon 5850 XFX

Permalänk

Någon som fått mountning av ftp-kataloger att fungera?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Verkar som betan som kommer ut är lite överskattad !? Vad är de för "build" som ska komma ut ens en gång ? Är det 7000, och den finns ju redan.. Och som många säger så har dem läst att de är den som ska komma ut !:P

Är det någon som kör på Build 7000 x64 ? Funkar den bra! ?

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|

Permalänk
Medlem

download.microsoft.com där den skall komma ut är nere

Eller jäkligt seg på ming Gbit lina iaf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murklan74
Till 1:a augusti fungerar den.

Den släpps 12 PM pacific, borde vara 20 eller 21 svensk tid beroende på hur det är med sommar/vintertid men det kommer nog att vara tungt att få tag på den då.

Kl 21 stämmer

Permalänk
Inaktiv

tanka den via torrent istället. Kommer inte ens in på MS sida. "Server to busy"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Installerade nyss Windows 7, brände ut ison på en dvd o bootade från den. Sen installera jag på en befintlig partition på min nuvarande disk där jag har Vista ligger. När allt sen va klart efter några omstarter så kom dualboot menyn upp i "dos" när man startar datorn. Man får där välja om man vill köra W7 eller Vista, hur smidigt som helst.

1. Bränn ISO'n
2, Installera på en egen part (vet ej om de måste va på samma disk som vista fast annan part eller om de funkar på en helt annan disk också)
3. Få upp menyn att välja vilket OS som ska starta efter att hela steg 2 är avklarat

Tack!

Permalänk
Medlem

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/

------------------------------------------------------------------
Service Unavailable

HTTP Error 503. The service is unavailable.

Dags att fixa bättre servrar?

Visa signatur

Corsair 8GB / 80 GB Intel SSD + 2TB WD Lagring
AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz / ATI Radeon 5850 XFX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeuX
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/

Service Unavailable

HTTP Error 503. The service is unavailable.

Dags att fixa bättre servrar?

lite pinsamt för microsoft!!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Framsteg för oss väntande nördar:

Det finns nu en länk till windows 7 på download-sidan
(http://www.microsoft.com/windows/downloads/default.aspx)

Dock leder den ingenstans intressant ...

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Allt utom bloggen funkar för mej ! =DD

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|

Permalänk
Medlem

Hur installerar man windows 7 betan med virtualbox?
Jag använder vista just nu och har aldrig använt virtualbox innan.

Permalänk
Medlem

okej...... vill bara säga detta nu!

Fyyyyyyyy fan vad bra Windows......nu kan jag dö ung.
Har haft vista x64 men prövade windows 7 och NO MORE VISTA.
Detta OS är vad Vista BORDE ha varit. Jag talar inte nu som någon gamer eller supergeek utan som en surfande, musiklyssnande, filmkollande kille. Jag sitter på en laptop, Asus x56va. och denna version va windows gör det hela till heaven!

SÅ jag rekomenderar alla att köra detta på sina bärbara. Datorn blir ruskigt snabb.

Visa signatur

SAMSUNG NP900X3C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xslyy
okej...... vill bara säga detta nu!

Fyyyyyyyy fan vad bra Windows......nu kan jag dö ung.
Har haft vista x64 men prövade windows 7 och NO MORE VISTA.
Detta OS är vad Vista BORDE ha varit. Jag talar inte nu som någon gamer eller supergeek utan som en surfande, musiklyssnande, filmkollande kille. Jag sitter på en laptop, Asus x56va. och denna version va windows gör det hela till heaven!

SÅ jag rekomenderar alla att köra detta på sina bärbara. Datorn blir ruskigt snabb.

gött att höra!!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

så då kan jag köpa en ny dator utan OS och sen lägga in windows 7 fram till 1 Augusti?

Permalänk

Får man en nyckel direkt när man börjar tanka ner den? För annars äre kört för mig ska vara på jobbet 21,30.

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Servrarna har redan gett upp och det ska inte ens vara launch än.

Permalänk
Medlem

om man "upgraderar" från Vista SP1 till denna, behöver man en nyckel för det, eller används nyckeln från Vista.. Eller behövs det nån serial överhuvudtaget :S

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man läger till icke auto detekterad hårdvara? Testa via kontrolpanelen men fick bara upp rutan söker...och söker och söker.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joelhoglund
Fixade windows 7 beta 7001 just men nu när jag kollar så hittar jag inte min partionerade hårddisk :s ? den är på 750gb och så har jag partionerat den i 2 delar en på circa 500gb och den andra på 120gb jag installerade windows på 120gb partionen men 500gb partionen hittade jag inte :s nån som har haft samma problem.

Tack på förhand

Är det build 7001 som kommer släppas ikväll alltså? frågan e vad skillnaden är... =/

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

Hur pass stabil är betan egentligen? Oanvändbar?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wconstantine
Hur pass stabil är betan egentligen? Oanvändbar?

Enligt ryktet skall det inte skilja så mycket från den slutliga versionen.

Permalänk
Medlem

Verkar vara släppt försöker tanka.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

Jag kör build 7000 nu, har inte haft några större problem alls så den verkar vara stabil!

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

Finns det någon pålitlig spekulation rörande släpp ännu?

Visa signatur

:: fisk

Permalänk

Verkar ha släppts...dock svårt komma in på sidan...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni som har svårt att komma in på sidan kan väl dra hem den genom torrent, finns ju en hel del uppe.