Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zetsu
Just nu har jag taskbaren i XP på att dölja sig själv, mycket bättre, då syns den inte.

Så kan man väl ha det i vista också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaa_kola
vafan swec! Metro ligger före er med bilder å så.

http://metro.se/se/article/2008/10/29/09/3941-48/index.xml

vafan Jaa_kola gå upp lite vad jag skrev för 2 dagar sedan.

Permalänk
Medlem

måste säga att dom har verkligen lyckats med w7 det är verkligen bättre!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rillee
måste säga att dom har verkligen lyckats med w7 det är verkligen bättre!

sånna här kommentarer hittar man inge direkt över allt. Kolla här:
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=811866

Vad är nu bättre med OS X än win 7? Win 7 kommer att vara mer stabilt än vista som redan är stabilt, man får allt ögongodis man ber om, mycket snabbare bootup än vista, UAC försvinner lite mer än förut. Det var ju det man klagade om när vista var i farten. Nu lär det väl bara vara sånna dumma klagomål som: öh för blått, stora ikoner, öh öh onödiga funktioner och inte win xp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]-[ELMET
sånna här kommentarer hittar man inge direkt över allt. Kolla här:
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=811866

Vad är nu bättre med OS X än win 7? Win 7 kommer att vara mer stabilt än vista som redan är stabilt, man får allt ögongodis man ber om, mycket snabbare bootup än vista, UAC försvinner lite mer än förut. Det var ju det man klagade om när vista var i farten. Nu lär det väl bara vara sånna dumma klagomål som: öh för blått, stora ikoner, öh öh onödiga funktioner och inte win xp.

Okej, varför du frågar om osx är bättre än 7an förstår jag inte.
Men min personliga åsikt är att w7 är vad vista skulle ha vart från början.
Allt är snabbare och mer optimerat.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rillee
Okej, varför du frågar om osx är bättre än 7an förstår jag inte.
Men min personliga åsikt är att w7 är vad vista skulle ha vart från början.
Allt är snabbare och mer optimerat.

tänkte bara att tråden skulle hållas vid liv.)

+ http://img171.imageshack.us/my.php?image=83407828xg3.jpg

Tycker jag att win winner.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo faktiskt, det håller jag med om.

Men i alla fall, körde lite tester med olika ram mängder.

Vart faktiskt förvånad över att win7 faktiskt funkar med 256mb ram^^

Dock så är det väl lite långsamt kanske:

(Tog Drygt 20 seckunder att starta firefox)

men oj oj va långsamt det gick med 128mb ram. tog nästan fem minuter att få upp skrivbordet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

tänkte bara att tråden skulle hållas vid liv.)

Nu jämför du verkligen äpplen med päron.

1. Startmeny i windows är för att starta program. Då ska du jämföra det med Dockan i OS X.
2. Du jämför nästa windows med dagens OS X. Nästa windows kanske kommer 2010 eller 2011. Tror du inte Apple släppt 1-2 system tills dess?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Nu jämför du verkligen äpplen med päron.

1. Startmeny i windows är för att starta program. Då ska du jämföra det med Dockan i OS X.
2. Du jämför nästa windows med dagens OS X. Nästa windows kanske kommer 2010 eller 2011. Tror du inte Apple släppt 1-2 system tills dess?

1. Ok du kanske har rätt
2. Nej win7 kommer 2009 väldigt nära snowleopard ( apples nya )

Permalänk
Medlem
Citat:

1. Ok du kanske har rätt
2. Nej win7 kommer 2009 väldigt nära snowleopard ( apples nya )

1. Alltså kan man inte dra den jämförelsen öht.
2. Är 2009 ett planerat datum för Windows 7, eller är det 2010 de realistiskt satsat på. Drar det ut till 2011 har Apple släppt 10.7 troligtvis. De satsar på ett nytt system ungefär var 18-24 månad.

Permalänk
Medlem

Citat från mac forumet av en som inte windows/windowsmänniskor:

"Plus att du slår din fru, för det gör Windowsanvändare."

Jag var bara tvungen att göra om mitt vista till win 7

http://img253.imageshack.us/my.php?image=87835490dv0.jpg

Permalänk
Medlem

Har testat betan nån dag nu och hittills är jag mycket nöjd. lätt och smidigt att ställa in verktygsfältet som man vill ha det. Gillar nya kalkylatorn med alla nya funktioner också.

Upplever även hela systemet som snabbare och mindre krävande.

Permalänk
Medlem

jag har nu fixat så att sidebaren ser ut som på win 7 så nu är jag väldigt nära win 7s GUI

http://img142.imageshack.us/my.php?image=96663704ck5.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

jag har nu fixat så att sidebaren ser ut som på win 7 så nu är jag väldigt nära win 7s GUI

Fast nu är väl inte den stora skillnaden utseendet. Utan hur den hanterar fönster och sorterar dessa. Det andra är bara färger och storlekar på ikoner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Fast nu är väl inte den stora skillnaden utseendet. Utan hur den hanterar fönster och sorterar dessa. Det andra är bara färger och storlekar på ikoner.

Vad menar du med "hur den hanterar fönster och storterar dessa" och " Det andra är bara färger..." "...på ikoner."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Vad menar du med "hur den hanterar fönster och storterar dessa" och " Det andra är bara färger..." "...på ikoner."

Förmodligen menar han att du har nya färger och ikoner, men inte de andra (roligare) nyheterna.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Utseendemässigt är det likt. Men inte funktionsmässigt.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd

Tycker Vista är lite svårnavigerat, ni som har den nya betan: Är nya Windows lite mer användarvänligt och lätthanterat? Flytande är kanske ett bättre ord.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Tycker Vista är lite svårnavigerat, ni som har den nya betan: Är nya Windows lite mer användarvänligt och lätthanterat? Flytande är kanske ett bättre ord.

Du får nog vara lite tydligare om några relevanta svar skall kunna ges.

Permalänk

Här kan ni läsa hur ni kan anmäla er som beta testare:

http://www.windowsvienna.com/how-to-download-windows-7-beta-a...

M.V.H Peter

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Citat från mac forumet av en som inte windows/windowsmänniskor:

"Plus att du slår din fru, för det gör Windowsanvändare."

Jag var bara tvungen att göra om mitt vista till win 7

http://img253.imageshack.us/my.php?image=87835490dv0.jpg

ett av de dummaste ja läst....

Permalänk

Har precis installerat Nya OS:et fråm Microsoft, Windows 7 Ultimate 64bit
beta på min partition där jag hade XP innan. Funkar hur bra som helst.

Ingen större skillnad utseende mässigt jämnfört med Vista. Får undersöka det lite mer imorgon och installera lite spel.

M.V.H Peter

Permalänk

Har kört pre-betan nu i ett antal dagar och kan säga att microsoft är på helt rätt väg.

Gränssnittet känns (och är) snabbare att klicka sig runt. Windows Explorer är mer genomtänkt uppbyggd. Saknas bara flikar

Bibliotek är en väldigt bra funktion när man börjar använda det lite mer. Att man kan flytta saker vid klockan och lättvälja vad som ska visas är guld värt.

Även att man kan bränna skivavbilder direkt i Windows är en kanonfunktion.

Sökfunktionen tycker jag har blivit snäppet snabbare samtidigt som den har fått enorm förbättring.

Pre-betan innehåller en del buggar men det kan man leva med. De enda programmet som inte funkar så bra för mig ännu är mitt antivirusprogram, AVG.

Vistas drivrutiner funkar kanon även i Windows 7 precis som det var tänkt.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk

Det jag märke igår när jag surfade in på sweclockers forum var att det blev helt blankt, fick klicka i adressfältet en 2 till 3 ggr innan jag såg forumet.

Antar att det är någon bugg med internet explorer 8 betan som spökar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexusscorpion
Det jag märke igår när jag surfade in på sweclockers forum var att det blev helt blankt, fick klicka i adressfältet en 2 till 3 ggr innan jag såg forumet.

Antar att det är någon bugg med internet explorer 8 betan som spökar.

På vissa sidor kan man behöva aktivera "compability mode" i IE8, det är den där lilla symbolen som ser ut som ett brutet dokument till höger om adressfältet som man skall klicka på, då brukar alla buggar på "omoderna" sidor försvinna.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det att spela spel på betan? Är sugen på att prova sen nämligen hehe

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

för er som vill veta så går det att använda V-lite tillsammans med denna "pre-beta" fick ner den från 2.8GB till 1.2GB ungefär

V-lite tror dock det är Vista som används men det är bara att välja Windows Vista Ultimate i listan.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Avstängd

Frågan är varför de inte istället bara kan släppa "uppdateringar" till Windows Vista. Windows 7 kommer ju inte att vara extremt annorlunda... det är ju Windows Vista med "spackel"... en renovering typ. Iallafall så är det den uppfattningen man har fått.

Vista SP1 uppdaterade ju kärnan... och det är ju en väsentlig del.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Frågan är varför de inte istället bara kan släppa "uppdateringar" till Windows Vista. Windows 7 kommer ju inte att vara extremt annorlunda... det är ju Windows Vista med "spackel"... en renovering typ. Iallafall så är det den uppfattningen man har fått.

Vista SP1 uppdaterade ju kärnan... och det är ju en väsentlig del.

Håller me dej fullständigt!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5

Förmodligen för att de vill tjäna pengar. Att lägga tid och resurser på att utveckla en produkt som folk redan har är troligen inte alls lika taktiskt som att utveckla en ny, särskilt som vista har drabbats rätt hårt av dåliga rykten. Med ett nytt namn och en ny lansering har man chansen att bli av med dessa, även om man inte erbjuder så många stora nyheter.