Permalänk
Medlem

Jag är imponerad av bygge 6801!
Mycket mindre HDD-access jämtemot Vista. Men framförallt så är systemet mycket mer responsivt.

Jag testkör på en HP nx7300 med en Celeren M på 1,86 Ghz och 1GB i minne som delar utrymme med det inbyggda grafikkortet (Intel GMA 950).
Vanligtvis använder jag Vista på denna maskin, vilket funkar men då är den lite småtrött.
Bygge 6801 raskar på mycket snabbare.

Jag är imponerad!

Permalänk

Hur är det med moderkortsdrivrutiner å så? Eller hittar windows allt självmant som Vista? Drog ner 6801 veriosonen igår så tänkte väl testa snart.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zetsu
Errm... Får jag fråga en grej? : D

Hur registrerar man sig för betan? Är det försent eller är jag bara lite knäpp? : )

Eller det kanske är så att ni andra har fått betan på "lite andra" sätt... Hehe.

Tidigt nästa år kommer en öppen beta.

så dom flesta har tagit källar dörren in i win7 =P

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.189715/windows-7--nu-pa-en-p...

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Tidigt nästa år kommer en öppen beta.

så dom flesta har tagit källar dörren in i win7 =P

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.189715/windows-7--nu-pa-en-p...

Stämmer bra... så de som måste vara lagliga får vänta tills dess för att få prova på Windows 7. Tror inte att ens MSDN ger tillgång till WIndows 7 innan dess?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Vad är systemkraven? Har en gaaaaaammal bärbar med 320 mb RAM. Kommer det funka? eller är det samma som i vista med 512 mb? för jag vågar inte installera det på min nya

Visa signatur

Desktop Ncase M1 v5 | Intel i7 7700k | MSI GTX 1070 Aero ITX |
Laptop Macbook Pro w/ touchbar Late 2016 | Intel i7 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fammo
Är det någon som har upptäckt någon stor bugg i windows 7 då? Tänkte det är ju första betan så =P

Snabbknappen för att växa mellan "klassiskt läge" och "det andra läget" fungerar bara åt ena hållet.

Man måste då klicka på en annan knapp som ligger bland ikonerna.

Skandal!!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matrizz
Vad är systemkraven? Har en gaaaaaammal bärbar med 320 mb RAM. Kommer det funka? eller är det samma som i vista med 512 mb? för jag vågar inte installera det på min nya

Fungerar gör det nog. Men det lär väl vara SIRAP.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

JAAA!!! mitt mål med denna tråd är att komma upp i över 4 sidor! Första gången jag har skapat en så populär tråd! :)L:):)

Permalänk
Inaktiv

Är det värt ett test?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Är det värt ett test?

kort å gott, ja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]-[ELMET
JAAA!!! mitt mål med denna tråd är att komma upp i över 4 sidor! Första gången jag har skapat en så populär tråd! :)L:):)

Inte så konstigt när hälften av inläggen är dina fulbumpningar.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA

^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA

^^ bara två ^^^^

Permalänk
Medlem

Riktigt schysst operativsystem det här! Det är inte mycket mer krävande än XP känns det som. : D
Kör det på min lite äldre dator (som "nedgraderades") med 1,7GHZ celeronprocessor, 1024 (!)MB minne, och ett Nvidia Riva TNT2 32MB, och det flyter på utmärkt!

Det enda man kan klaga lite över är väl att man inte får sån här snygg fönstertransparens, men lite smällar får man väl tåla.
Problemet är bara det att jag inte har någonting att använda datorn till... Jag har ett operativsystem med firefox, men.... Hehe...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ha... Den klarar inte att installera skrivaren, en HP officejet. Var aldrig några trubbel i varken XP eller Vista. Och det fula är att HP inte ens har några drivare att tanka hem, de förlitar sig helt på windows.

Kommer nog bli att köra dualboot ett bra tag framöver.

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk

finns det en snäll person som kan länka till den nyaste versionen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kniffarn_

Av Windows 7 nej, sånt länkar vi inte till här.

Antingen får du den av Microsoft eller så får du leta reda på den själv, tyvärr.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Finns ingen öppen beta.
Du får vänta till början av nästa år om du vill testa

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jag säger använd Google. Och den senaste versionen man kan få tag på är Build 6801

Visa signatur

Permalänk
Medlem

DAMN! Vart är min andra del av partitionen??!?! Installerade just windows 7. Har alltid haft 2 partitioner. En backup och en windows partition. Men backup partitionen finns inge mer? Den vissas inte ens under cumputer? Nu blev jag lite irriterad :/

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampesweden
Av Windows 7 nej, sånt länkar vi inte till här.

Antingen får du den av Microsoft eller så får du leta reda på den själv, tyvärr.

Egentligen så undrar jag varför. Är det olagligt ???

Permalänk
Inaktiv

Ja det är olagligt att ladda ner någonting som inte är gratis

Permalänk
Medlem
Citat:

Den betan som finns ute är bara för utvalda, den öppna betan släpps i början av nästa år

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Den betan som finns ute är bara för utvalda, den öppna betan släpps i början av nästa år

Ja men man kan väl fortfarande länka till hemsidan?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ja. Läs svenska lagen. ^^

... och läs §7 här på sidan...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja men man kan väl fortfarande länka till hemsidan?

Vilken hemsida?
microsoft har ju ingen öppen beta, så det finns ingen laglig beta att ladda ner utan inviten från ms.

Den betan som finns är ju pirat.

Och som gamer sa.. läs §7 för forums reglerna.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Tackar tackar. Då förstår jag. Förlåt för mitt besvär.

Kolla in nyheten

http://sweclockers.com/nyhet/8467-snabbare_ssd_med_windows_7

edit: btw så såg jag på tuben att man kunde fixa så att Build 6801 kunde ta superbar. Coolt :)=

Permalänk
Medlem

Funkar det här: http://www.sweclockers.com/artikel/6015-installera_windows_xp... med windows 7? Orkar inte bränna en skiva.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Funkar det här: http://www.sweclockers.com/artikel/6015-installera_windows_xp... med windows 7? Orkar inte bränna en skiva.

Leta efter en sådan guide för "Windows Vista"... ifall det nu finns någon. Så ska det fungera med Windows 7 också...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, hittade den här guiden: http://kurtsh.spaces.live.com/blog/cns!DA410C7F7E038D!1665.en... Behöver man verkligen jobba sig i kommandotolken eller räcker det att formatera i diskhanteraren och kopiera filerna med utforskaren?

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7