Permalänk
Medlem

Hur lägger man till en dator i MSHome på Windows 7?... (Kanske är på samma sätt som i Vista, men jag undrar ändå hur man gör)

Skulle vilja få mina datorer här hemma att kommunicera med varandra.

Edit: Jag har XP på de andra datorerna, så man kanske måste göra något där också?

Visa signatur
Permalänk

Nu håller jag på att partiotinera för att kunna installera Windows 7.
Hoppas att jag inte failar.

Permalänk

Jag kör Windows 7 Pre Beta build 6801 permanent aktiverat och det funkar hur bra som helst. Tycker det är riktigt snyggt. Bara så ni vet så kan vi som har kvar våra Windows Vista Beta keys använda dem på Windows 7 så man inte behöver köra med trail eller liknande.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Ok, hittade den här guiden: http://kurtsh.spaces.live.com/blog/cns!DA410C7F7E038D!1665.en... Behöver man verkligen jobba sig i kommandotolken eller räcker det att formatera i diskhanteraren och kopiera filerna med utforskaren?

Det verkade inte funka med utforskaren + diskhanteraren, så jag testade med kommandotolken, men minnet kommer inte upp i list disk. Vad ska jag göra?

Edit: Det verkar som om xp's version av diskpart inte tycker att usb-minnen är diskar... Får väl bränna en dvd istället.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Slängde in dual boot med Windows 7 pre betan nu ikväll (x64). Måste säga att det fungerar förvånansvärt bra för en pre beta Fanns redan drivisar till mitt Radeon 4850. Efter lite trix så fick jag igång mitt x-fi med i princip samma funktionalitet som i Vista. Många program funkar också som vanligt bland dessa:

Winamp
Windows Live Messenger + Live Messenger Plus + A-Patch
Nod32 Anti-Virus
Firefox
Thunderbird
CCleaner
Rocketdock
DC++ (Airdc++ 1.08)
VLC
CCCP (inkl Media Player Classic)
Winrar
Screamer Radio

Det enda programmet som inte funkat för mig hittills är installationen av Daemon-Tools.

Visst märker man lite småbuggar här och var. Känns som att Windows 7 verkligen kan bli det som Vista var menat att bli (En värdig uppföljare till XP). Själva OS:et känns väldigt polerat jämfört med Vista. Kan slänga med en bild på mitt skrivbord

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ricke90
Slängde in dual boot med Windows 7 pre betan nu ikväll (x64). Måste säga att det fungerar förvånansvärt bra för en pre beta Fanns redan drivisar till mitt Radeon 4850. Efter lite trix så fick jag igång mitt x-fi med i princip samma funktionalitet som i Vista. Många program funkar också som vanligt bland dessa:

Winamp
Windows Live Messenger + Live Messenger Plus + A-Patch
Nod32 Anti-Virus
Firefox
Thunderbird
CCleaner
Rocketdock
DC++ (Airdc++ 1.08)
VLC
CCCP (inkl Media Player Classic)
Winrar
Screamer Radio

Det enda programmet som inte funkat för mig hittills är installationen av Daemon-Tools.

Visst märker man lite småbuggar här och var. Känns som att Windows 7 verkligen kan bli det som Vista var menat att bli (En värdig uppföljare till XP). Själva OS:et känns väldigt polerat jämfört med Vista. Kan slänga med en bild på mitt skrivbord

http://pici.se/thumbs/t_ftPCznaHC.gif

Härligt och snyggt. Är det värt att installera windows 7 pre beta och ta bort mitt win vista?

Permalänk

hur tycker ni det är at spela på windows 7?

Permalänk
Medlem

Jag installerade det igår kväll, installerade nyare grafikdrivers och gick iväg för att kolla på numbers. Sen när jag kom tillbaka var datorn avstängd, va fan? Jag startade igen, den ville inte boota, disk error eller nåt. Måste installera om os:et :p, lagom stabilt.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]-[ELMET
Härligt och snyggt. Är det värt att installera windows 7 pre beta och ta bort mitt win vista?

Trotts att pre betan är hyfsat stabil så skulle jag inte göra det till mitt primära OS än. Buggar fortfarande en del, har varit med om några omstarter osv. Har hört att drivrutinerna för grafik inte ska vara lika bra som för Vista än, vilket jag ska testa med något spel senare idag hade jag tänkt. Blir lite kantigt när man tar fullskärm i tex Media Player Classic av någon anledning. Jag tittar mycket på film så det är en viktig faktor för mig.
Jag skulle behålla Vista och köra Dual-boot sålänge. Lär blir stabilare i den publika betan och drivers blir bättre med tiden.

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk

För er som inte vill bränna DVD skivor är det bara att mounta skivan i Windows och starta installationen därifrån, detta sätt går t.om. snabbare

Homegroup fungerar bara mellan Windows 7 datorer, jag antar att Microsoft kommer att göra något åt detta i ett senare skede.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ricke90

http://pici.se/322220

Har du själva tapeten så skulle det vara nice.

Permalänk
Medlem

Har du själva tapeten så skulle det vara nice.

EDIT: Jag får be ursäkt om bumpningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
http://pici.se/322220

Har du själva tapeten så skulle det vara nice.

Självklart Finns i flera olika färger. Finns att hämta här: http://manicho.deviantart.com/art/Aurora-Reloaded-wallpaper-8...

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ricke90
Testade lite själv. Får ta å testa att "låsa upp" taskbaren sedan. Överaskande nog så hade AMD släppt fungerande grafikdrivisar för denna builden redan Tyvärr så funkade inte mitt X-FI, så fick nöja mig med onboard-audio. Någon som vet ngt anti virus som funkar på pre betan?

X-Fi funkar for mig, laddade ner senaste drivrutinerna och sedan andra kompabilitets saken for filen sa den kors som om du kor "Vista RTM"

Sen kor bara filen, kan behovas en omstart efter du endrade komp. saken, gjorde det for mig i alla fall,

lycka till!

**Funkade Prima For Mig!**

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
X-Fi funkar for mig, laddade ner senaste drivrutinerna och sedan andra kompabilitets saken for filen sa den kors som om du kor "Vista RTM"

Sen kor bara filen, kan behovas en omstart efter du endrade komp. saken, gjorde det for mig i alla fall,

lycka till!

**Funkade Prima For Mig!**

Korrekt, installera som vista rtm så funkar det.

desktop upplåsningen är den gamla versionen, den nya är helt enkelt en högerklickning.

ser fram emot w7 beta i jan.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

behövs cd-key till betan ?

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ | Gigabyte GeForce 9600GT Dual-DVI 512MB | Asus M2N-SLI | Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 1GB 2x | Corsair 550w | Zalman CNPS9700 NT | antec p182b + 5 nexusfläktar| hårddiskar 750 + 140 + 10 (interna) 500 + 500 + 400 (externa)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joelhoglund
behövs cd-key till betan ?

Nope, du installerar och nar den fragar efter en cd-key sa checkar du bara av den lilla rutan med check saken i, och sedan fortsatter du bara (:

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Kanske har frågats förut men jag hittade inget om det i alla fall.
Var kommer namnet Windows 7 ifrån? Alltså vilka är de tidigare 6 releaserna? Eller har det inget med det att göra? Jag får det i alla fall inte riktigt att gå ihop hur jag än räknar.

Permalänk

Visst, det här kanske inte passar inte så mycket i den här tråden men jag tänkte bara om någon kunde hjälpa mig.

Jag har en annan dator som jag tänkt att använda Windows 7 på och då slipper jag dualboota.

Men eftersom jag redan dualbootar så undrar jag om jag ta bort min Windows 7 partition och få tillbaka den partitionen till den ursprungliga partitionen?
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

Men i övrigt så verkar det som att Windows 7 kommer bli trevligt. Har dock inte testat så mycket i det än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsk
Kanske har frågats förut men jag hittade inget om det i alla fall.
Var kommer namnet Windows 7 ifrån? Alltså vilka är de tidigare 6 releaserna? Eller har det inget med det att göra? Jag får det i alla fall inte riktigt att gå ihop hur jag än räknar.

Det har funnits 6 windows innan denna windows...

6. Vista
5. XP
4. 2000
3. NT (tror jag!)
2.98
1.95

jag ar inte 100% pa detta, ratta mig om jag har fel!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFister
Visst, det här kanske inte passar inte så mycket i den här tråden men jag tänkte bara om någon kunde hjälpa mig.

Jag har en annan dator som jag tänkt att använda Windows 7 på och då slipper jag dualboota.

Men eftersom jag redan dualbootar så undrar jag om jag ta bort min Windows 7 partition och få tillbaka den partitionen till den ursprungliga partitionen?
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

Men i övrigt så verkar det som att Windows 7 kommer bli trevligt. Har dock inte testat så mycket i det än.

Fattar inte vad du vill gora, men vad jag forstar sa vill du forena 2 partitioner pa en HDD till 1 partition, ja det kan du, bara deleta den partitionen du inte vill ha i storage manager (windows admin. tool) du maste DELETA den, och sedan "merga" den med partition 1

**

For er som undrar hur det ar att spela i Windows 7 sa funkar det prime, installerade Call Of Duty 5: World At War precis, funkar najs, allt pa hogsta och ligger pa ~55 FPS

har ar en bild (: :

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
Det har funnits 6 windows innan denna windows...

6. Vista
5. XP
4. 2000
3. NT (tror jag!)
2.98
1.95

jag ar inte 100% pa detta, ratta mig om jag har fel!

Fattar inte vad du vill gora, men vad jag forstar sa vill du forena 2 partitioner pa en HDD till 1 partition, ja det kan du, bara deleta den partitionen du inte vill ha i storage manager (windows admin. tool) du maste DELETA den, och sedan "merga" den med partition 1

**

For er som undrar hur det ar att spela i Windows 7 sa funkar det prime, installerade Call Of Duty 5: World At War precis, funkar najs, allt pa hogsta och ligger pa ~55 FPS

har ar en bild (: :

http://img201.imageshack.us/img201/6566/call5iq5.th.jpg

Hehe, du verkar ju visst fatta vad jag vill göra.
Tack för svaret.

Permalänk
Medlem

95 och 98 har inget med detta att göra men däremot NT 3.1 NT 3.5 och NT 4.
2000 Hette NT 5.0 rätt länge

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Inaktiv

Namnet kommer ifrån verisionsnummret skulle jag tro. Betan heter 6801, Färdiga verisionen kommer att heta 7xxx antar jag

Permalänk
Medlem

Nån som vet ett imageprogram som funkar med windows 7? Har testat daemontools och det andra i bästa gratisprogrammen-tråden, dom funkar inte.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Aha! Så det är det numret de menar.

Alltså:
NT 3.1
NT 3.5
NT 4
NT 5 (Windows 2000)
NT 5.1 (Windows XP)
NT 6 (Windows Vista)
NT 7 (Windows 7)

Tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Nån som vet ett imageprogram som funkar med windows 7? Har testat daemontools och det andra i bästa gratisprogrammen-tråden, dom funkar inte.

Har du testat Virtual CloneDrive ? http://www.slysoft.com/en/virtual-clonedrive.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbe_93
Har du testat Virtual CloneDrive ? http://www.slysoft.com/en/virtual-clonedrive.html

Funkar inte.

Edit: Missade att man skulle starta om datorn, funkar nu.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk

Har precis installerat Windows 7 nu. Drog ati:s beta drivrutin och den funkar. Ska testa vidare och fixa den dolda start baren.

EDIT: Har problem att köra programmet för att ta bort baren, får fel om att install.cmd på skrivbordet saknas bla bla. Kör 64-bits verisionen

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Allt flyter på så mycket bättre. Itunes känns inte lika segt längre och Photoshop likså. Det enda jag har haft problem med är Google Chrome som låser sig titt som tätt så jag får nog återgå till kära gamla FF.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV || MSI Z170A KRAIT GAMING 3X || Intel Core i5 6600K || Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz CL16 || EVGA GeForce GTX 1080 SC 8GB || SSD 128GB Samsung 830-Series + 447GB TOSHIBA-TR150 || Corsair RM750X 750W