Permalänk
Avstängd

Försökte installera Windows 7 nu men när jag kom till där man väljer om man vill spara simna filer eller rensa hela hårddisken så lagga det fast :S någon som har haft samma problem ?

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ | Gigabyte GeForce 9600GT Dual-DVI 512MB | Asus M2N-SLI | Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 1GB 2x | Corsair 550w | Zalman CNPS9700 NT | antec p182b + 5 nexusfläktar| hårddiskar 750 + 140 + 10 (interna) 500 + 500 + 400 (externa)

Permalänk
Medlem

En sak som ja har märkt är ganska irriterande i Windows 7. Och de är att ingen deamon tools funkar, har prövat typ alla. Och att vissa spel inte funkar att installera, tex: Slaget om misgård 1 å 2.

Visa signatur

Xbox live: micke9900, Playstation network: BLACKARMY-AIK

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke990
En sak som ja har märkt är ganska irriterande i Windows 7. Och de är att ingen deamon tools funkar, har prövat typ alla. Och att vissa spel inte funkar att installera, tex: Slaget om misgård 1 å 2.

Virtual CloneDrive funkar till windows 7.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk

30 dagar kvar tills aktivering, hur får jag bort den ??

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
30 dagar kvar tills aktivering, hur får jag bort den ??

Det är ju bara att aktivera den.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk

Någon som lyckats låsa upp den nya baren ? Försöker jag så får jag först lite felmeddelanden och sedan försvinner baren helt. Måste då boota och så kommer den vanliga tillbaks.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har för mig att man behövde en nyckel från Vista Beta 2 för att kunna aktivera. Lite svårt att få tag på en sådan nu. Är väl om man har kvar en sedan tidigare...

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk

Då lär snart testtiden gå ut, för någon sådan nyckel har man ju inte i bakfickan direkt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Undrar också hur fasen man låser upp nya baren?

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fammo
Undrar också hur fasen man låser upp nya baren?

http://www.withinwindows.com/2008/11/09/blue-badge-tool-now-a...

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Tackar Ska provas senare när jag kommer hem

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke990

beror inte på w7, utan på dem som gör drivrutiner och ger stöd för sin programvara.
daemon tools stödjer inte beta utan lär väl göra det först senare närmare rtm.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Nu så har jag provat att köra med detta OS i någon dag för att kika hur det fungerar och ser ut.
Jag måste börja med att säga att det finns lite buggar här och där men inget som är så hemskt störande (med tanke på att det är en tidig beta), om man tar ett exempel som när man trycker in scrollen och drar uppåt och neråt i en valfri webläsare så vill gärna bilden hacka lite, dock inte om man scrollar vanligt. Sen så om man kör WMP och pratar med någon på msn samtidigt och sen öppnar en webläsare och har kikat på msn konversationen sist så kan man inte klicka upp den direkt utan måste minimera WMP som har lagts över.
Om jag kör något program igång och sedan öppnar "den här datorn" och samtidigt msn tex. så vill gärna någon av sakerna låsa sig med, jag måste öppna sakerna var för sig och låta dom hinna ladda klart före (vilket går fort!) för att inte få lite problem.

Dock så är nog det där det enda jag faktiskt har stört mig på hittills trots av saknad av någon meny, men det är ju trots allt en tidig beta så att jag är inte precis förvånad över att några saker saknas

Men nu över till lite mera positiva saker!
Hela upplägget känns väldigt bra i detta OS och det känns framförallt väldigt snabbt! Hastigheten på laddningar går INTE att gämföra med Vista och det är så att jag funderar på om inte saker och ting går bra mycket snabbare än i XP med.
Alla knappar och sånt på taskbaren gillar jag då verkligen, är imponerad över upplägget och hur snyggt det faktiskt är, användningen klagar jag då verkligen inte heller på!
Taskbaren med klocka osv känns väldigt mycket som i Vista men jag gillar den ändå, den fyller sin funktion!
Alla drivar bortsett från ljudkortet fungerade direkt från start för min del och det var bara att ladda ner drivar till Vista för ljudkortet så fungerade det utan problem med så att det kändes då bra.
Fungerar perfekt att titta på film osv i, utmärkt att lyssna på musik.

Jag provade även att spela lite för att se om det ens skulle gå och det var då verkligen inga som helst problem, spelade ett relativt krävande spel med grafikinställningar på fullt och diverse program gåendes i bakgrunden utan att få en tendens till problem.
Jag ska prova lite mera spel som är mer krävande senare och se om det fungerar lika bra då.

Kort och gott så måste jag säga att jag är mycket imponerad över Windows 7 som faktiskt känns riktigt bra trots att det bara är en tidig beta än så länge, det är helt klart en värdig uppföljare till XP vilket jag verkligen inte tyckte att Vista var.
Jag rekomenderar folket som är nyfiken på detta OS att testa det men kanske inte att köra det som primärt OS än så länge, jag själv har XP kvar och kör med dubbla OS.

Avslutar med en bild på skrivbordet.

MVH// Mokko

Permalänk
Medlem

Håller med Mokko, det funkar riktigt bra, dock är IE8 betan EXTREMT buggig! Hänger sig ofta och ibland måste man trycka f5 för att sidan ska visa sig.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
beror inte på w7, utan på dem som gör drivrutiner och ger stöd för sin programvara.
daemon tools stödjer inte beta utan lär väl göra det först senare närmare rtm.

Kan ni inte bara anvenda Virtual Clone Drive, hur bra som helst, inget i taskbar, bara hogerklicka, open with Virtual Clone Drive, VIOLA!

Riktigt najs!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Håller med Mokko, det funkar riktigt bra, dock är IE8 betan EXTREMT buggig! Hänger sig ofta och ibland måste man trycka f5 för att sidan ska visa sig.

Ja det glömde jag visst bort att nämna med, var lite diverse som jag glömde att säga faktiskt.
Jag kör med Mozilla just nu och det fungerar därimot perfekt.

EDIT: Jag kör även med Virtual Clone Drive som fungerar perfekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ricke90
Självklart Finns i flera olika färger. Finns att hämta här: http://manicho.deviantart.com/art/Aurora-Reloaded-wallpaper-8...

Man tackar. Jag kommer växla mellan dom då och då

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Medlem

Nu så har jag provat att spela mycket mer krävande spel och jag har inga som helst problem att spela på dett OS!
Jag är som sagt fruktansvärt förvånad över att en så här tidig beta fungerar så här bra, är då riktigt imponerad över Microsoft vilket man inte får vara ofta precis!

Permalänk

Ett litet tips ifall du inte har någon gammal vista beta nyckel, testade just att köra en rearm för dagar kvar på aktiveringen som egentligen är för vista. Till min förvåning så funkade det så inga problem att förlänga aktiveringen i 180 dagar.

http://www.tweakvista.com/article39088.aspx

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att det är väldigt stabilt för att bara vara beta, helt sjukt stabilt jämfört med andra betaprogram jag testat. I och för sig är detta mitt första betaOS, men sak samma.

Jag citerar mig själv, är fortfarande sugen:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mig själv
Hur lägger man till en dator i MSHome på Windows 7?... (Kanske är på samma sätt som i Vista, men jag undrar ändå hur man gör)

Skulle vilja få mina datorer här hemma att kommunicera med varandra. (Har XP på de andra)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hmm varför tog nån bort mitt inlägg hur man aktiverar Windows 7 betan utan problem??

Visa signatur

Xbox live: micke9900, Playstation network: BLACKARMY-AIK

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zetsu
Jag håller med om att det är väldigt stabilt för att bara vara beta, helt sjukt stabilt jämfört med andra betaprogram jag testat. I och för sig är detta mitt första betaOS, men sak samma.

Jag citerar mig själv, är fortfarande sugen:

Den Windows7-version som finns ute nu är inte ens beta - det är PRE-beta, kallas ibland för alfakod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karelin
Den Windows7-version som finns ute nu är inte ens beta - det är PRE-beta, kallas ibland för alfakod.

Och ändå är den stabil MYCKET stabilare än IE8 som är beta.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Mitt krashade efter omstart och gick ej att starta igen

Permalänk
Hedersmedlem

Här har de testat: http://www.infoworld.com/article/08/11/10/46TC-windows-7_1.ht...
Inte så stor skillnad från vista än så länge i alla fall.

Permalänk

Efter att jag lyckats aktivera den nya W7 baren så började blåskärmarna komma. Slutade med att windows inte ville starta någe mer. Fick installera om 2 gånger innan den ville slutföra allt igen. Skumma hängningar när den ska expandera filer i böjan av installationen. Vet inte om jag vågar aktivera baren igen ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Efter att jag lyckats aktivera den nya W7 baren så började blåskärmarna komma. Slutade med att windows inte ville starta någe mer. Fick installera om 2 gånger innan den ville slutföra allt igen. Skumma hängningar när den ska expandera filer i böjan av installationen. Vet inte om jag vågar aktivera baren igen ^^

antaglingen ett fel på skivan när du brännde

Permalänk

Tror inte det e skivan. Allt börja efter att jag aktiverat nya baren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vart lite besviken, trodde att det skulle vara nästan 2008 server hastighet på det, så mycket som dom hypat att det ska vara snabbare än vista. Men den är like seg som vista än så länge, och tar upp lika mycket ram minne.

Hoppas dom förbättrar snabbheten och gör så att det tar upp mindre resurser. Annars kommer den bara ha bättre hårdvaru stöd än vista och annars vara nästan identiskt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Windows 7 ... Mesta krutet kommer att läggas på det grafiska & användarvänlighet inte så mkt prestanda. Som vanligt då det gäller MS efter XP, snyggt men segt. Vista måste toppa listan på OS floppar. MS måste ta sig i kragen & fråga sig hur man fördelar resurserna i företaget. Kanske 5-10 % jobbar med Windows resten sitter & lallar med annat ( Jagar patent och piratkopierare ) Byt utledningen! Steve Ballmer ser ut som en sektledare

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.