Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-Frag
Windows 7 ... Mesta krutet kommer att läggas på det grafiska & användarvänlighet inte så mkt prestanda. Som vanligt då det gäller MS efter XP, snyggt men segt.

Så har det alltid väl varit; windows 95 krävde till exempel betydligt mera av datorn än windows 3.11. Så länge användarvänligheten faktiskt ökar behöver det dock inte vara så illa, utvecklingen brukar ju leda till att nya datorer har mera kraft att erbjuda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Windows 7 ... Mesta krutet kommer att läggas på det grafiska & användarvänlighet inte så mkt prestanda. Som vanligt då det gäller MS efter XP, snyggt men segt. Vista måste toppa listan på OS floppar. MS måste ta sig i kragen & fråga sig hur man fördelar resurserna i företaget. Kanske 5-10 % jobbar med Windows resten sitter & lallar med annat ( Jagar patent och piratkopierare ) Byt utledningen! Steve Ballmer ser ut som en sektledare

Dom har inte direkt gjort några fler os än vista efter xp för vanliga svenssons.

OnT: väntar spännt på mer info ska komma ut, för mycket kan ändras inom sin tid

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Windows 7 ... Mesta krutet kommer att läggas på det grafiska & användarvänlighet inte så mkt prestanda. Som vanligt då det gäller MS efter XP, snyggt men segt. Vista måste toppa listan på OS floppar. MS måste ta sig i kragen & fråga sig hur man fördelar resurserna i företaget. Kanske 5-10 % jobbar med Windows resten sitter & lallar med annat ( Jagar patent och piratkopierare ) Byt utledningen! Steve Ballmer ser ut som en sektledare

Om inte jag förstått allting fel kommer användarvänligheten och det grafiska vara nästan identiskt med Vista (vilket det också är, vad det verkar som), medans de för en gångs skull försöker sig på att öka prestandan.

Fast jaja, jag kanske bara har jättefel.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Dom har inte direkt gjort några fler os än vista efter xp för vanliga svenssons.

OnT: väntar spännt på mer info ska komma ut, för mycket kan ändras inom sin tid

Vad kallar du 95, 98 då? Me var ju en total flopp men vad jag kommer ihåg så var 95 och 98 just vad vanliga "Svenssons" brukade använda när de fortfarande var "inne".

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Dom har inte direkt gjort några fler os än vista efter xp för vanliga svenssons

Ursäkta? Inte "gjort" fler OS? Du har 3.11, 95 och 98 också. Finns många företag som fortfarande använder sig av 98.

Permalänk
Medlem

Läs hela meningen... karln skriver "efter XP"... inte "innan XP"... 3* 9* & 2000 är, om ni inte visste det tidsmässigt släppta innan XP.

Permalänk

Ojsan jag läste visst lite snabbt xD

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Hittills är jag mycket imponerad av Windows 7. Installationen gick på ungefär 20 minuter och när man kör det känns det nästan lika kvickt och responsivt som XP. Eftersom detta bara är en pre-beta lovar det mycket gott inför framtiden.

Passade dessutom på att installera Google Chrome som jag också är mycket nöjd med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte_a

Passade dessutom på att installera Google Chrome som jag också är mycket nöjd med.

Jag installerade Chorme så fort jag kunde när den kom. Den är vääldigt snabb, faktiskt den snabbaste, men fick popup virus av något slag. Tror att chrome släppte in den. Kör nu med avira antivirus som inte tog bort den fast håller den instabil så den fungerar inte ( vet ej hur, har inte gett någon varning ). Nu håller jag mig till Opera - näst snabbast, snyggare än firefox och finsk?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]-[ELMET
Jag installerade Chorme så fort jag kunde när den kom. Den är vääldigt snabb, faktiskt den snabbaste, men fick popup virus av något slag. Tror att chrome släppte in den. Kör nu med avira antivirus som inte tog bort den fast håller den instabil så den fungerar inte ( vet ej hur, har inte gett någon varning ). Nu håller jag mig till Opera - näst snabbast, snyggare än firefox och finsk?

Norsk.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Norsk.

`??

Permalänk
Medlem

Opera är norskt inte finskt.

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Citat:

`??

Som sagt, Opera är norskt, inte finskt.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Som sagt, Opera är norskt, inte finskt.

vilken tur då att jag satt ett frågetecken bakom:)

Permalänk
Permalänk
Medlem

verkar som win7 inte blir en flopp! testar betan och det fungerar mycket bra, responsen känns redan nu i beta, likvärdig med den i xp. och gränssnittet är ju "densamma" som i vista, vilket även är lite ögon godis. hoppas bara de lägger mer tid på stabilitet/performance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekkan
orkar absolut inte argumentera. men att diskutera windows 7 nu, är ungefär som att provköra en ferrari med 4däck ifrån lidel, och ett "chassi" gjort av lego...inget illa menat emot dessa två, men operativsystemet är inte ens klart för en public release till oss vanliga dödliga, utan bara massa extrema beta läckor, som inte allt är någonting av vad som komma skall!

..Ursäkta? Är inte själva meningen med ett diskutionsforum att diskutera? Varför inte analysera och argumentera över den information vi har, när det uppenbarligen finns intresse för det?

Sånt här kontraproduktivt skit är helt onödigt, varför ge sig in på ett forum för att säga åt folk att hålla truten, och sen ha mage att säga att man inte vill argumentera om det? Säg något vettigt eller håll käft själv.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

inget mer såntnu annars så blir tråden låst!!!

Hur lång tid tar det att boota upp windows 7 om man jämför med mac os x 10.5?

Permalänk
Medlem

Windows 7 part 2

"Windows 7, tidigare känd under arbetsnamnen Blackcomb och Vienna, är namnet på den planerade ersättaren till Windows Vista [1].
Windows 7 förväntas komma i slutet av 2009 eller i början av Januari 2010. Klientversionerna av Windows 7 kommer att lanseras i 32-bitars och 64-bitars-versioner.
En servervariant med kodnamnet Windows Server 7 är också under utveckling.
I operativsystemet planeras flera saker som ursprungligen var tänkta för Windows Vista, framför allt filsystemet WinFS. Microsoft har gått ut med information om att den nya versionen kommer innehålla MultiTouch, det vill säga ett pekgränssnitt[2]. Förmodligen får operativsystemet även förbättrad taligenkänning.

Talet "7" syftar med största sannolikhet på versionen av Windows NT-systemet; Windows 2000 anges som version 5.0, XP som version 5.1 och Vista som version 6.0. Arbetsnamnet Blackcomb kommer som de andra OS-relaterade arbetsnamnen inom Microsoft från en skidort i British Columbia.
Windows version 7 kommer att bygga på användandet av en minikärna kallad MinWin som liknar den kärna som för närvarande används i Windows Server 2008"

Citat från wikipedia.

Varför heter tråden part 2? Jo för att den första tråden dog ut för att det inte kom så många nya uppdateringar.
Just nu så finns windows 7 6801 ( beta till betan ) ute. I den fick vi se ny taskbar, bootscreen, paint, kalkylator med fler.
Vi fick också veta att windows 7 kommer ha samma systemkrav som windows vista men fungera snabbare.

Vad har jag sett som är nytt?
Joo... en nyare bootscreen:
http://www.youtube.com/watch?v=j7oDvY1-XeY&fmt=18

Vad har du sett och märkt med windows 7?

Syftet med tråden: Att prata om windows 7

Permalänk

Duger inte de andra trådarna om Windows 7 ?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Avstängd

Den andra tråden dog ut? ... är väl bättre o skriva i den istället för o skapa fler trådar?

Permalänk
Medlem

Vaddå dog ut? skriv i den så lever den igen ska du se
Edit: Ops, ReZZiE var visst före

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ampoas
Vaddå dog ut? skriv i den så lever den igen ska du se
Edit: Ops, ReZZiE var visst före

Jag var den sista som skrev något i den. Men vad tycker ni om den nia boot upen?

Permalänk
Citat:

Jag var den sista som skrev något i den. Men vad tycker ni om den nia boot upen?

Den ser fin ut!

Permalänk
Medlem
Citat:

Jasså? missade det..

Jo, boot-up screenen ser clean ut tycker jag iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ampoas
Jasså? missade det..

Jo, boot-up screenen ser clean ut tycker jag iaf

Det känns som om apple kommer att sno den idén. Jag testade "maximera" och "halvera objektet till halva skärmen" förut. Det var väldigt användbart. Man tror inte det först men efter man har använt windows 7 i 1 vecka så glömmer man bort att man kan dubbelklicka för att maximera för att det andra är så bra! Det borde testas av spraliga windows testare:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Det känns som om apple kommer att sno den idén. Jag testade "maximera" och "halvera objektet till halva skärmen" förut. Det var väldigt användbart. Man tror inte det först men efter man har använt windows 7 i 1 vecka så glömmer man bort att man kan dubbelklicka för att maximera för att det andra är så bra! Det borde testas av spraliga windows testare:)

Är det detta du pratar om
http://www.lifehacker.com.au/tips/2008/11/06/snap_any_window_...

Finns det andra möjligheter än maximera och snappa till hälften av skärmen?
Det är ju i stort ett bara ett nytt sätt att komma åt den ganska värdelösa funktionen "Ordna fönster sida vid sida"

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar ihopslagna*

Håll er nu till topic i fortsättningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte_a
Hittills är jag mycket imponerad av Windows 7. Installationen gick på ungefär 20 minuter och när man kör det känns det nästan lika kvickt och responsivt som XP. Eftersom detta bara är en pre-beta lovar det mycket gott inför framtiden.

XP är ganska segt så det är inget att hurra för, själv märker jag inte mycket skillnad jämfört med vista i snabbhet. Att det är pre-beta säger inte mycket, dom har inte stoppat in allt som ska in så det ska sluta med att det är segare än nu.

Säger fortfarande att de ska göra en desktop version av 2008 server istället, det är snabbaste och stabilaste de har gjort hittils.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
XP är ganska segt så det är inget att hurra för, själv märker jag inte mycket skillnad jämfört med vista i snabbhet. Att det är pre-beta säger inte mycket, dom har inte stoppat in allt som ska in så det ska sluta med att det är segare än nu.

Säger fortfarande att de ska göra en desktop version av 2008 server istället, det är snabbaste och stabilaste de har gjort hittils.

Att det är pre-beta betyder ju att det är väldigt mycket kvar att göra, på säkert fler områden än bara pimpeffekter.

Och kan du ärligt säga att det är skillnad i stabilitet mellan Windows 2008 Server och Vista SP1 med samma tjänster aktiverade?

Visa signatur

Neun und neunsich.