Permalänk

Hej
Köpte mig en trådlös x360-kontroll till PC idag men kan inte få den att funka.
Kan någon vara vänlig att berätta vad det betyder när alla 4 gröna lampor kring X-knappen blinkar oavbrutet. Den söker efter connection eller? Jag har aldrig haft Xbox och är därför inte så hemma i detta blinkande och vad det kan betyda.
Någon som haft liknande problem med att få det att fungera?

Enligt programvaran Xbox 360 Accessories Status så (gissar jag) har jag ingen connection mellan kontrollen och usb-mottagaren då ingen lampa lyser. Kan det vara p.g.a. 64-bit OS?

Förlåt OP om jag kapade din tråd lite... vore tacksam för hjälp dock.

PS. OnT så känns kontrollen grymt skön, men hur den funkar kan jag tyvärr inte uttala mig om.

EDIT: upptäckte att det sitter något som ser ut att vara en lampa på toppen av usb-mottagaren. Är detta något som ska lysa när man kollar in den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apansbrorsa
Hej
Köpte mig en trådlös x360-kontroll till PC idag men kan inte få den att funka.
Kan någon vara vänlig att berätta vad det betyder när alla 4 gröna lampor kring X-knappen blinkar oavbrutet. Den söker efter connection eller? Jag har aldrig haft Xbox och är därför inte så hemma i detta blinkande och vad det kan betyda.
Någon som haft liknande problem med att få det att fungera?

Enligt programvaran Xbox 360 Accessories Status så (gissar jag) har jag ingen connection mellan kontrollen och usb-mottagaren då ingen lampa lyser. Kan det vara p.g.a. 64-bit OS?

Förlåt OP om jag kapade din tråd lite... vore tacksam för hjälp dock.

PS. OnT så känns kontrollen grymt skön, men hur den funkar kan jag tyvärr inte uttala mig om.

EDIT: upptäckte att det sitter något som ser ut att vara en lampa på toppen av usb-mottagaren. Är detta något som ska lysa när man kollar in den?

Klicka in "Connect" knappen som finns vid batteripaket, och den enda knappen på mottagaren Behöver bara göras en gång, sedan ansluter den automatiskt.

Lampan på kontrollern visar vilken 'player #' du är i spelet. Fungerar endast i spel märkta "Games for Windows" om jag minns rätt.
Men när den inte är ansluten så blinkar den och har sig...

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Har både testat 360 kontrollen och PS2 kontrollen.
Och för mig är PS2 kontrollen överlägsen mot 360...

Men det handlar självklart om tycke och smak.
Sedan handlar det även om hur dina händer ser ut.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Xbox 360 kontrollen är bäst jag kör med wireless versionen.

PES 2009 har förinställda inställningar just för för xbox 360 kontrollen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Klicka in "Connect" knappen som finns vid batteripaket, och den enda knappen på mottagaren Behöver bara göras en gång, sedan ansluter den automatiskt.

Lampan på kontrollern visar vilken 'player #' du är i spelet. Fungerar endast i spel märkta "Games for Windows" om jag minns rätt.
Men när den inte är ansluten så blinkar den och har sig...

Du kan använda kontrollen till vilket spel som helt men games for windows märkta spel har förinställda inställningar för xbox 360 kontrollen

Problemet i andra spel är att trigger knapparna räknas som Z axis (dom är analoga) och inte fungerar i andra spel, men det går att lösa genom att ladda ner gratis programet xpadder och remappa tangentbordsknappar till trigger knapparna

Permalänk

Tack för era svar.

Har provat att koppla in usb mottagaren till flera olika datorer nu och tyvärr verkar det som att den är död, då absolt ingenting händer. Ska den inte lysa eller dyka upp bland ny maskinvara eller någonting (även om jag inte hade installerat medföljande software i alla fall)??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan
Du kan använda kontrollen till vilket spel som helt men games for windows märkta spel har förinställda inställningar för xbox 360 kontrollen

Problemet i andra spel är att trigger knapparna räknas som Z axis (dom är analoga) och inte fungerar i andra spel, men det går att lösa genom att ladda ner gratis programet xpadder och remappa tangentbordsknappar till trigger knapparna

Självklart vet jag det, men jag menade lampan som visar vilken spelare man är om man spelar splitscreen t.ex.

apansbrorsa: Jo, den borde lysa. Kolla så att du installerat drivrutinerna, trots att det borde göra det automatiskt, annars är det nog bara att gå tillbaka med den till butiken

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Vart sugen på en handkontroll oxå, funkar xbox360 handkontrollen "out of the box" till Linux, eller måste man krångla?

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Vart sugen på en handkontroll oxå, funkar xbox360 handkontrollen "out of the box" till Linux, eller måste man krångla?

Vet inte om det e plugnplay men det finns linux drivisar till den kontrollen.