Permalänk
Medlem

Detta var ju årets nyhet! Kan knappt bärga mig

Nu vill vi se den officiella billistan

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Är de inte ganska löjligt att man ska kunna spola tillbaka tiden om man missar en kurva? Det hör ju ändå till racingen att man kan göra misstag som förstör-

Permalänk
Medlem

Jo, det låter ju inte alls bra :/
Men det är ändå multiplayerdelen man köper spelet för

Jag har knappt kört något singleplayer på tvåan. Kör nästan uteslutande multiplayer!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

här har ni lite gameplay också

http://gamersyde.com/stream_11164_en.html

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut!

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Är de inte ganska löjligt att man ska kunna spola tillbaka tiden om man missar en kurva? Det hör ju ändå till racingen att man kan göra misstag som förstör-

Men VARFÖR?!!...jävla sell outs

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Är de inte ganska löjligt att man ska kunna spola tillbaka tiden om man missar en kurva? Det hör ju ändå till racingen att man kan göra misstag som förstör-

vad jag förstod så antar jag att denna möjlighet går att slå av och på, precis som assisted driving med pilar i backen osv.
Så man förlorar väl cash desto mer hjälp man har på banan!

Dock gillade jag spolningsfunktionen i Grid, utan den hade det inte gått att vinna racen

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Är de inte ganska löjligt att man ska kunna spola tillbaka tiden om man missar en kurva? Det hör ju ändå till racingen att man kan göra misstag som förstör-

Fan vad underbart. Finns inget värre än att ligga etta, göra ett misstag och hamna sist sen får man köra om hela loppet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CusmaR
vad jag förstod så antar jag att denna möjlighet går att slå av och på, precis som assisted driving med pilar i backen osv.
Så man förlorar väl cash desto mer hjälp man har på banan!

Hoppas det, men ändå, vad gör en sådan funktion i ett simulator spel?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Jag måste ha ett Xbox 360 och Forza 3..

Permalänk
Permalänk
Medlem

Helt klart snyggt och jag e helt i extas och väntar som en galning men så säger han.

"We made it easier, (one button racing) for a bigger audience and then the rewind function"

Om forza går arkad kommer jag gråta som en bäbis.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

jag tycker det kan vara helt ok med en sådan funktion om man ska lära in en kurva eller så. så slipper man börja om helt från rakstreckan innan t.ex

sedan så när den verkligen gäller i multiplayer , så finns det inge magi att stödja sig på. så det spelar ju ingen roll , dessutom så tyckte jag att ja läste att den funktionen inte kan användas för att slå rekord.

edit : hittade lite info om det här med rewind , även draft och wall riding leder till okvalificerad tid

Citat:

Forza 3 will also be forgiving in ways that its predecessors weren't, though. Make a mistake, and you have the option to rewind time for what seemed to be about 10 to 15 seconds, and try again. Cleverly, when you upload times to the game's leaderboards, they'll only be listed as "certified" if you didn't use the rewind feature. Purportedly, the game will also know if you gained an advantage by riding walls, taking shortcuts, drafting someone for the entire lap, or had someone in a faster car push you around, and your times will be listed as uncertified accordingly.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Helt plötsligt så längtar jag till oktober.

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kberg
Helt plötsligt så längtar jag till oktober.

Du är inte den enda..
Och sen längtar jag efter den officiella bil-listan!

Permalänk
Medlem

Längtar efter ett demo.. Kom inte ett Forza 2 demo strax efter E3?
Har i varje fall förbokat det på komplett nu.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Fan vad underbart. Finns inget värre än att ligga etta, göra ett misstag och hamna sist sen får man köra om hela loppet.

De känns inte så jäkla realistisk bara. Vilket spelet siktar på att vara om ja minns rätt.

Men om de går slå av så är de ju lungt. Lite småsugen på Forza men vetefan, palla köpa en 360...

Permalänk
Medlem

En positiv nyhet åtminstone jag läste nu är att Forza 3 kommer ha fullt stöd för koppling och H-låda får vi hoppas MS släpper nappen och fixar stöd för Logitech G25.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
En positiv nyhet åtminstone jag läste nu är att Forza 3 kommer ha fullt stöd för koppling och H-låda får vi hoppas MS släpper nappen och fixar stöd för Logitech G25.

Om du kollar deras hemsida så finns det redan stöd för Fanatecs Porsche-ratt. Som imo ser mycket bättre ut än G25:an!:D

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Medlem

Undrar vad den ratten kommer att kosta, ink pedaler och växelspak.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
jag tycker det kan vara helt ok med en sådan funktion om man ska lära in en kurva eller så. så slipper man börja om helt från rakstreckan innan t.ex

sedan så när den verkligen gäller i multiplayer , så finns det inge magi att stödja sig på. så det spelar ju ingen roll , dessutom så tyckte jag att ja läste att den funktionen inte kan användas för att slå rekord.

edit : hittade lite info om det här med rewind , även draft och wall riding leder till okvalificerad tid

Men varför ska man inte få drafta någon?
Så gör man ju in real life också?

Och eftersom man ligger bakom någon hela tiden så har man ju samma tid som den personen. Om inte snäppet sämre tid..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Det jag digger mest är att man kan sitta i cockpit nu med samtliga bilars riktiga interiör. Cockpitvy i spelet och ratt o pedal i soffan...blir najs.

Andra nyheter är att man kan stressa motståndarna nu. Ligger man nära o pressar dom i varje kurva kan dom göra misstag men ju svårare svårighetsgrad desto mindre misstag.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Undrar vad den ratten kommer att kosta, ink pedaler och växelspak.

Har läst att den kommer kosta €600, alltså porsche ratten.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Nått jag ser fram emot är att AIn tar hänsyn till spelaren mer realistiskt också, i forza 2 om man låg jämnsides med datorn och man råkade ha den bästa drivinglinen själv då prejjar dom ut dig som om du inte vore där.

Vore väldigt kul om datorn tar mer hänsyn till riktiga racing regler... ex om du sätter nosen vid förardörren brevid någon så har du rätt till den linjen. osv.
Även som någon skrev att man kan stressa datorn till misstag.

så länge det inte blir mer arkadigt en 2an så ser det ljust ut en så länge!

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Svårare AI? Tyckte 2an var allt för lätt och oftast så körde man "själv" då motståndaren oftast var flera mil bakom, lite tråkigt faktiskt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Svårare AI? Tyckte 2an var allt för lätt och oftast så körde man "själv" då motståndaren oftast var flera mil bakom, lite tråkigt faktiskt.

Spelat igenom hela spelet? Tycker verkligen inte det är lätt mot "slutet" i spelet när man kör samma bilar som övriga, R1-R4. svåraste nivån & alla hjälpmedel avslagna.

Ja fy fan blir fest till oktober då!

Visa signatur

på luft : 2600c@3700, 3200e@4300
7900gs @ 750/1800 3dmark05:11411, 3dmark06: 6875
6200agp @ 673/718 3dmark03: 8107, 3dmarl 05: 3458

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
Har läst att den kommer kosta €600, alltså porsche ratten.

Inte enligt Prisjakt, om de så vitt säga är samma ratt, vilket jag tror!:P

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
Har läst att den kommer kosta €600, alltså porsche ratten.

Den kostar verkligen inga 600 €. Den kostar 329,95 €. Sen beror det ju på vilken version man vill ha också. Själv är jag sugen på Gt3 ratten och clubsport pedalerna i metall och ett wheelstand. Det blir lite dyrt bara Får se när man fått skattepengarna om man ska köpa en leksak till sig själv kanske.

http://www.fanatec.de/webshop/new_eu/product_info.php?cPath=2...

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Men varför ska man inte få drafta någon?
Så gör man ju in real life också?

Och eftersom man ligger bakom någon hela tiden så har man ju samma tid som den personen. Om inte snäppet sämre tid..

det är om man skulle ha en skärpbil och skulle puttas av en enzo t.ex .

eller om det skulle vara uppgjort och du draftade bakom en bil hela race'et.
du kanske sitter i en D class och draftar bakom en C eller B ett helt race t.ex

här har du en video där de talar om detta.

http://www.gametrailers.com/video/e3-09-forza-motorsport/5040...

och så släpptes det tre nya screenshots , alla på 2008 BMW M3 E92

tycker fortfarande det ser sjukt bra ut för att det ska kunna köras på min sketna 360

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |