Hur betalar man? förskottsbetalning till tyskt konto.

Permalänk

Hur betalar man? förskottsbetalning till tyskt konto.

Halloj..

Tänkte höra om någon ville betala detta åt mig.
Vet nämligen inte själv hur man gör.

Nä, skämt å sido så skulle jag vilja veta vad som är vad på kontouppgifterna. Har beställt från ett tyskt företag och vill gärna vara säker på att det blir rätt när det handlar om tusenlappar.

Det här är uppgifterna på tyska.

Ihre Überweisungsdaten
Kontoinhaber: Mindfactory AG
Konto-Nr: 335633402
BLZ: 28240023
Bankname: Commerzbank AG Wilhelmshaven

BIC/SWIFT-Code: COBA DEFF 282
IBAN-Code: DE91 2824 0023 0335 6334 02

Har även översatt på svenska med googletranslate

Deras överföra data
Kontoinnehavare: Mindfactory AG
Account Number: 335633402
Sortera kod: 28240023
Bankens namn: Commerzbank AG Wilhelmshaven

BIC / SWIFT-kod: Coba Deffer 282
IBAN-kod: DE91 2824 0023 0335 6334 02

Någon som kan förklara vad som är vad och svara gärna endast om ni är säkra då jag som sagt vill vara säker på att det blir rätt.

Tack på förhand!
Mvh

Permalänk

altså,

du vet varför banken finns ?

ta och utnyttja deras tjänster, de e där för att hjälpa till vid många saker, och överföring av pengar är en av de,

ta de inlägget, skriv ut och gå in till närmaste bankkontor och snacka me de,

de e mitt tips!

lycka till

MVH

Permalänk
Medlem

Stämmer rätt bra vad jag kan se, skulle tro BLZ/Sortera kod motsvarar det vi brukar kalla clearing nummer här i Sverige. Samt att Überweisungsdaten skulle nog mer lämpligen kunna översättas med Bank uppgifter/Överförings detaljer.

Kommer inte ihåg exakt men tror jag sist endast behövde fylla i namnet på mottagaren, bankens namn(mottagarens), BIC/SWIFT samt IBAN numret när det gälde en överföring inom EU.

Vilket jag gjorde lätt via min internetbank hos Swedbank. Var nästan som en vanlig överföring mellan svenska banker, och tog några vardagar att komma fram.

Visa signatur

https://www.shutterslave.com
AMD Ryzen 5600X | Corsair H150i Pro | Corsair Vengence Pro RGB 3600MHz 32GB RAM | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | ASUS BW-12D1S-U | Samsung HW-T400/XE | Corsair Nightsword | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | Corsair K68 RGB | Nikon D800 | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | Windows 10 x64 |
Prova FELLO, använder Telia's nät.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aotw
Stämmer rätt bra vad jag kan se, skulle tro BLZ/Sortera kod motsvarar det vi brukar kalla clearing nummer här i Sverige. Samt att Überweisungsdaten skulle nog mer lämpligen kunna översättas med Bank uppgifter/Överförings detaljer.

Kommer inte ihåg exakt men tror jag sist endast behövde fylla i namnet på mottagaren, bankens namn(mottagarens), BIC/SWIFT samt IBAN numret när det gälde en överföring inom EU.

Vilket jag gjorde lätt via min internetbank hos Swedbank. Var nästan som en vanlig överföring mellan svenska banker, och tog några vardagar att komma fram.

Ja, det stämmer så dåligt överens med vad man är van att se bara och därför måste man ju fundera en gång extra innan man fattar vad som verkligen menas..

Gjorde en snabb koll för överföring på min bank (handelsbanken) och där fick man rätt mkt klarhet i det..

Trodde inte att det skulle ta upp till flera dagar bara.. Var ju lite halvdystert..

Ska se om jag får bukt med det, annars får jag väl återkomma.

Tack för svaret.