Permalänk
Medlem

SMP-klient i Windows Srv 2k8

Försöker få igång en SMP-klient (inte deino, utan den andra) på min filserver (Se Tilda i sign) som kör Win Srv 2k8, men den vill inte starta..? Får inga felmeddelanden, eller någonting annat alls heller för den delen, i min log, där står att den startades en gång och sedan fick sigterm kill, sedan finns ingenting mer där (och jag har försökt starta den bra många fler än en gång..). Kör inte NOD32 och jag har följt SMP-guiden så gott jag kunnat (och fått igång det på min Workstation iaf?), någon som har förslag på vad jag kan göra för fel?

Utdrag ur loggen:

--- Opening Log file [October 25 13:40:53 UTC] # Windows CPU Console Edition ################################################# ############################################################################### Folding@Home Client Version 6.22 SMP Beta2 http://folding.stanford.edu ############################################################################### ############################################################################### Launch directory: F:\Server Applications\F@H-SMP Executable: F:\Server Applications\F@H-SMP\Folding@home-Win32-x86.exe [13:40:53] Configuring Folding@Home... [13:41:49] - Ask before connecting: No [13:41:49] - User name: Rainbowsixteen (Team 37451) [13:41:49] - User ID: B1307B27ADA036F [13:41:49] - Machine ID: 3 [13:41:49] [13:41:49] Work directory not found. Creating... [13:41:49] Could not open work queue, generating new queue... [13:41:49] - Preparing to get new work unit... [13:41:49] + Attempting to get work packet [13:41:49] - Will indicate memory of 2046 MB [13:41:49] - Detect CPU. Vendor: AuthenticAMD, Family: 15, Model: 7, Stepping: 1 [13:41:49] - Connecting to assignment server [13:41:49] Connecting to http://assign.stanford.edu:8080/ [13:41:49] - Autosending finished units... [October 25 13:41:49 UTC] [13:41:49] Trying to send all finished work units [13:41:49] + No unsent completed units remaining. [13:41:49] - Autosend completed [13:41:53] ***** Got a SIGTERM signal (2) [13:41:53] Killing all core threads Folding@Home Client Shutdown.

Väldigt tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

Hm, SIGTERM ska den ju bara få om du avbryter den via CTRL+C. :S

Det skulle kunna vara nåt med rättigheter kanske? Har du kört medföljande "install.bat" och angett ett giltigt username/pass på din maskin? Tänk också på att username måste vara ett konto med adminrättigheter.

Sen vet jag inte om 2k8 har UAC (User Access Control) - i så fall måste du stänga av den för den användare som skall köra klienten. Detta måste göras innan du kör "install.bat" !

Ladda även ner 6.23 av klienten:
http://www.stanford.edu/~kasson/folding/windows/Folding@home-...

Avbryt klienten om den körs och skriv över din befintliga fil och starta om klienten. Inget annat krävs, det är en s.k. "drop-in replacement".

Starta sedan klienten med "-smp -verbosity 9" och posta loggen igen om den inte springer igång nu!

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

¤UAC var från början inte avstängt. Numera är den dock det.
¤Kör från kontot Administrator, därmed bör rättigheterna i mappen vara säkrade då det endast finns två mappar på hela datorn där admin inte har fulla rättigheter och dessa är på en annan hårddisk.
Om jag startar install.bat med administrationsrättigheter (dvs högerklicka, kör med admin...) så blinkar fönstret till och försvinner. Finns inte en chans att kunna se vad som står i det, så fort går det Om man däremot bara kör det så går den igenom proceduren precis som den ska utan några problem (dvs jag ser "if you see this twice then it's working" två gånger).
När jag sedan försöker starta .exe-filen (oavsett om jag gör det med 6.22 beta eller 6.23, med eller utan adminrättigheter) så blinkar fönstret till, jag hinner notera att det finns vit text i rutan och sen stängs den ned igen. Ingen logg skapas heller, det tycker jag är lite märkligt..?

Sedan en övrig fråga, ska man ange flaggorna under konfigurationen eller i genvägen? Har det någon som helst skillnad?

Tacksam för alla svar

Edit: Kan det ha att göra med att jag försöker köra på en Opteron 144 (Singelkärnig)?