Komplett vs Datorbutiken?

Permalänk

Komplett vs Datorbutiken?

Ska beställa ny dator, har nästan alltid beställt mina grejjer på Komplett innan, gillar komplett, schysst service snabb leverans, alltid saker på lager etc

Satte dock ihop samma paket på Datorbutiken och fick 1800kr billigare
Det är ju nice när man får saker billigare

Dock så har jag läst mycket negativt om DB på sistonne, folk som inte får sina grejjer, saker som är sena etc.

Är det värt 1800 kr mer att satsa på Komplett som man vet kommer leverera 100%?

Permalänk

kör på den billigaste

Permalänk
Sötast

Billigt är bra, men vid tillfället hade jag nog undvikit DB.com

Permalänk

DB och Komplett är lika tycker jag. Komplett har inte lika bra organisering på varorna tycker jag. Och jag har inte fått några förlängningskablar nu på 2 månader -.-

beställde de i samband med 3 st 120 mm fläktar, men de va schysst nog att dela beställningen så de kom 1 förlängningskabel och 3 fläktarna. Men nu hare gått cirkus 2 måndaer utan några resultat, bara mail som de står att de ändrar preliminärt datum hela tiden.

Permalänk
Medlem

inet.se? Nästan samma pris lite dyrare men frakten kostar bara 49kr:- på inet.se

Visa signatur

Intel E8500 E0 3.16GHZ @3.5GHZ | Corsair VX550W | Sapphire HD4870 512mb 810/1100 | Asus P5Q-E 1406 Bios | Antec Three Hundred | XMS2 Corsair 2x2GB PC-6400 800mhz | WD Caviar Blue 640GB 7200RPM 16mb | Windows Vista Home Premium 64-bit SP1

Permalänk

Okay, undviker nog DB tillsvidare då iaf

Permalänk
Medlem

om du inte vill vänta 3 månader på en dator på db så undvik dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
om du inte vill vänta 3 månader på en dator på db så undvik dom.

Det där var en bred generalisering och inte särskilt rättvis. Vi är flera som beställt grejer senaste tiden från DB och fått dem inom rimlig tid, och långt mycket billigare än från t.ex. komplett.

Permalänk
Medlem

Av de 2 skulle jag välja den tredje dvs inet