Nytt aktivitetsfält i Windows 7

Permalänk

Den förändring jag gillar bäst är förmågan att docka fönster bredvid varandra. Underbart när man som jag kör 3-4 program på 2 skärmar.

Stämmer det sedan att W7 går hyfsat att köra på netbooks så har Vista putsats upp till ett värdigt OS. Vista gör min 1gb laptop till en enda lång vänteprocess. Oandvändbart. Men w7 2010 är en bra bit bort.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Spelprestanda kan dock inte microsoft göra så mycket åt, det hänger mer på drivrutiner och liknande. För övrigt är väl prestandaskillnaden idag rätt liten mellan xp och vista?

Jupp, nära på obefintligt.

Faktum är att i vissa spel är det t.o.m. bättre prestanda i Vista.

Permalänk
Medlem

Det kan vara lite bra med ett nytt aktivitetsfält. Det har ju varit samma i hela Microsofts historia nu och det börjar kännas lite stelt och föråldrat. Lite färskt med lite rörliga och softa menyer och ikoner

Permalänk
Medlem

..och när xp kom var det det sämsta som hände...
då var 98 second edition the shit!!!

nåja..

Jag tycker det är bara planka OSX och köra..

Eyecandy alltså!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danjeel
MS tror tydligen att det bara är ögongodis vi vill ha..

håller med. vad hände med alla nya funktioner som till början var lovade för vista. sen sopades för att de inte kunde få det att funka.

börjar tro att microsoft mer är en hype machine. asså finns ju bättre teman och användargränsnitt utanför MS.

dom bör: banta ner oset istället. linux gör samma sak bättre på tre gig än vad Vista gör med 15+ gig efter en helt ny installation. jag köpte vissta 64 bitars för att jag behöver stödja vänner och potentiella kunder som behöver någon som fixar. men till alla som inte spelar dataspel säger jag alltid... om du vill ha mer säkerhet, och att datorn räcker längre. så kan du lika gärna byta till ubuntu. för 90 procent av folk jag talar med har dom INGEN använding av MS windows.. förutom att dom är vana med det.

while they are at it. remove all the crappy DRM that just segar ner allt.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Blev inte det ryktet dementerat? Nu är det väl snarare en uppgradering av vista som är aktuellt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Jag har förstått som att den planen skrotats av de konservativa inom Microsoft. Du tänker kanske på MinWin? InforWorld bland andra skrev om detta för några månader sedan:

Till de som klagar på att det klagas: ibland klagas det mer än nödvändigt, men på en marknad med så få aktörer är det nog ofrånkomligt. Dessutom tigger Microsoft lite om klagomål därför att man:
1. Bl a erkände att nya implementationer i Vista, vilka gillades av utvecklarna själva, aldrig testades på verkliga användare innan lansering
2. Överlag är det svårt att nå fram till Microsoft med förslag och synpunkter
3. Alla "Wow" blev kanske inte så fantastiska som det gjordes gällande

Helt ärligt tycker jag det är på tok för mycket passivt klagande på Microsoft, för om det inte följs upp av verklig aktion kan vi knappast förvänta att Microsoft kommer att hörsamma våra förslag på förbättringar. Windows 7 tycks lämna oss i yrkeslivet än längre ifrån drömmen om ett nytt, modernt arbetssystem utan nöjeskittet.

Det var som fan. Där ser man. :/

Att Vista inte håller måttet visste jag redan och därför skrotas det men detta hade jag ingen aning om dock.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem

Vad löjligt.. Måste dom släppa ett nytt OS för att ändra aktivitetsfälten?

Men jo, dom är ju smarta, ganska många kommer att köpa det, och då tjänar dom ju pengar på att nästan inte göra något alls.

"• Windows 7 will be more reliable than Vista SP1 from Day 1."
Sade dom inte det om Vista också?
Skitstabilt och säkert skulle det vara.
Säkert blev det väl, med alla störande varningar etc.

Edit: verkar vara mycket stora knappar och sånt..
Det gillar jag inte, det är som såna där pensionärstelefoner med gigantiska knappar..
Ser bara fult ut imo =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iliyena
Varför dessa ändringar?

Nu visar de väl ikon+text tills det blir för "många" program, då försvinner väl texten redan nu tills bara ikonerna visas? Och miniatyrerna finns redan i Vista...

Nu är det väl tvärt om, man kan välja att inte visa dem, nu har de alltså gjort så man får välja om man vill visa dem. Det nuvarande låter mer användarvänligt enligt mig...

Hålle med dig, den nya lösningen känns mer som att de "dummat ner" det, när det gäller OS vill iallafall jag välja vad jag INTE ska visa istället för vad jag ska visa, som en generell regel iallafall.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk

Microsoft gräver sin egen grav...

Permalänk
Inaktiv

Meh...dom gör operativsystem för medelsvensson ju, inte hardcore swec-medlemmar.

Permalänk
Medlem

Kolla noga på videon ser ni han är inne på neowin

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att det påminner om KDE miljön i Linux/BSD/Solaris.
* http://www.kde.org/
* http://en.wikipedia.org/wiki/KDE

Jag tycker Vista var snyggare än Windows 7. Gillade mer startmenyn/taskbar/systray i XP och Vista än Windows 7.

Kommer Windows 7 suga hårdare än Vista?

Permalänk
Medlem

Varför inte bara göra ett XP med dx 10? Har aldrig direkt gillat vistas design, så har hållit mig fast till XP. Fast Windows 7 ser onekligen bättre ut än vista, så kanske blir det min port över till dx10 världen.

Någon som vet om det finns patchar till vista/ev. windows 7 som ser exakt ut som xp?

Permalänk
Medlem

tänker faktiskt ge Microsoft lite beröm för jag tycker det verkar helt okej.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
Varför inte bara göra ett XP med dx 10? Har aldrig direkt gillat vistas design, så har hållit mig fast till XP. Fast Windows 7 ser onekligen bättre ut än vista, så kanske blir det min port över till dx10 världen.

Någon som vet om det finns patchar till vista/ev. windows 7 som ser exakt ut som xp?

Detta är typ det enda M$ kan göra för att locka mig att skaffa det.
som sagt på forumen jag var på innan; Skit i all fjantig design och satsa på ett OS som har tillgänglighet, inte inställningar som ligger långt ner i kontrollpanelen eller ibland ännu värre.
Just det att Vista inte har menyerna "Arkiv, Redigera, Visa, Favoriter, VERKTYG, Hjälp retade gallfeber på mig.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

vet inte hur windows 7 kommer bli men vista skulle ju kunna ta drivisar utan att starta om osv men det händer ju i princip bara nån gång. Den dagen man kan bytra graffedrivisar utan å starta om, bara göra en restart av den grafiska delen billket MS bor de kunna lösa pär automatik så borde det spara många plågan av alla jävla reboots.

Menar anndra OS har klarat att uppdatrera det msäta förutom at byta kernel utan att reboota stup i ett. Även det arbetas ju på att lösas.

jag är linux nörd men har 2st windows maskiner med av olika anlednigar så som gaming och hårdvaru avkoda h264 bland annat men windows är bra störigt i många fall och i många aveenden tycker jag vissta är mycket mer otydligt och flummigt än XP är. Windopws 7 kanske blir bra vem vet men dom msåte fixa te sådan enkla saker. Hart hur manyer saknas defautl i mediaplayer och filhanteraren osv. Bökigt rent ut sagt å bläddra bland mappar och enheter i bland från olika program. Går ju att confa om så klart men ändå.

Annars gillar jag facktiskt AUC "OM" man konfar den så fugnerar den mycket bra och är lätt att säta upp ett admin konto och vanliga users. Tom päronen kör så dock vissade det sig at dom knappade in admin kontot på request gladerligen då AUC är rätt orydlig på vad som föresgår.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen

Här är en film med tips för att likna XP.
http://cnettv.cnet.com/2001-1_53-25854.html

Permalänk
Hjälpsam

Off Topic:
En fundamental skillnad mellan Windows och OS-X, är att Windows kan köras på vilken PC som helst, MS tillverkar inga datorer.
OS-X kan bara köras på datorer tillverkade av Apple.
Försöker du tillverka en dator som klarar OS-X, får du hela Apples jättelika advokatkår efter dig.
Jag förstår inte att ett företag, som försöker begränsa vårt datorutbud så mycket som Apple gör, hyllas av så många.
Apple har heller inte varit duktiga på att hitta på nya saker, dom har varit duktiga på att stjäla.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Det är väl klart att de går ut med de små grafiska förändringarna, Svenssons bryr sig väl inte om sådana förändringar som han inte kan se/uppleva.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
2. "Alltid överst" -funktion på alla mappar och programfönster.

Ge mig!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983

Om du inte bryr dig om hur du skriver skall du inte förvänta dig att någon bryr sig om att läsa vad du skriver.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk

Jag förstår inte att ett företag, som försöker begränsa vårt datorutbud så mycket som Apple gör, hyllas av så många.

Det är väl just därför Apple lyckats, alla datorer fungerar direkt och är gjorda för operativsystemet. Microsoft kan ju omöjligt testa sitt operativsystem på alla pc system som finns, gamla och nya. Apple som har ett smalare utbud har helt andra förutsättningar.

Jag kör Windows, Linux och gillar Mac.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Hedersmedlem

Ett operativsystem ska ta lite platts, kräva lite av hårdvaran, enkelt att ställa om efter eget tycke, 2st inställningsprogram göt operativsystemet (en som berör hårdvara, en för mjukvaran).
då börjar det likna något.
extra valbara UI, specialvarianter för gamla/synskadade tex, blingbling variant för de som gillar detta.
Operativet ska vara stabilt. Strunt samma om det tar 5min för att starta upp det om det fungerar snabbt när de har laddat klart.
ska man tex bara surfa så kan man ju köra de där nyare BIOS grejjen som skulle ha webbläsare ^^
ja det var en del helt nöjd blir nog ingen oavsett vilka operativ som skapas haha

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

men allt alla klagade på om vista har ju de gjort bättre så varför klaga ännu mer?

Permalänk
Avstängd

Det är som vanligt för segt att få fram menyerna så det blir väl som vanligt att man letar fram ett tweak program och ser även till att ta fram classic läget.

Ett operativsystem ska vara så osynligt som möjligt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Jag tycker hela de grafiska gränssnittet i alla fall i vista tar för mkt "fysisk" plats, alla ramar osv runt fönster har blivit 4x bredare och de är ännu mer "döyta" i designen! man kanske borde gå över till os x

Minska kantbredden till noll så slipper du feta ramar. Engelsk version.
Classic appearance properties > Advanced... > Border padding

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!!
Detta är typ det enda M$ kan göra för att locka mig att skaffa det.
som sagt på forumen jag var på innan; Skit i all fjantig design och satsa på ett OS som har tillgänglighet, inte inställningar som ligger långt ner i kontrollpanelen eller ibland ännu värre.
Just det att Vista inte har menyerna "Arkiv, Redigera, Visa, Favoriter, VERKTYG, Hjälp retade gallfeber på mig.

trycker du på ALT på t-bordet kommer ju menyerna där uppe fram.

Tycker Windows 7 verkar lovande.
Körde Vista från dag1 typ fram till nu, tycker det funkade bra när det kom.
Tog lite tid att vänja sig vid en del grejer men inget direkt som störde mig speciellt mycket.
Kommer nog byta till Windows 7 när det väl kommer, har betan nerladdad (Build 6801) som jag skall testa så fort jag får tag på en tom DVD-skiva.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Avstängd

Jag blir verkligen förvånad över nivån i den här tråden. Tror ni verkligen på allvar att ett nytt GUI är allt som kommer att vara nytt i 7?

Känns som om varje gång det står Microsoft eller Windiows i rubriken så har ni något form av tvångsbegär att gnälla. Väx upp någon gång.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Det bästa är väll ändå att detta som visas i videon och som tydligen ska underlätta för oss att hitta rätt bland alla minimerade program och fönster laggar något så ofattligt att det blir helt oanvändbart.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Meh...dom gör operativsystem för medelsvensson ju, inte hardcore swec-medlemmar.

Gör ett själv då

BTW nice nice av Microsoft

Permalänk
Medlem

Detta är ren idioti! Varför i hela världen vill man ha det sådär?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.