Red Alert 3: Officiella tråden!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Red Alert 3: Officiella tråden!

Såg ingen tråd för Red Alert 3!

Nu när det kommit ut och är inhandlat (i skuggan bakom Fallout 3) måste jag säga att känslan från tidigare RA-spel är väl bevarad! Funkar alltid att rulla in med de fetaste tanksen som finns och kötta allt. Såvida man kör mot datorn dvs, har inte provat online än.

Synpunkter, tankar, åsikter?

http://www.ea.com/redalert/

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd

Har spelat igenom några uppdrag i Soviet-kampanjen. Kan inte säga mer än att det här spelet är suveränt!

Javisst är det visuella en aning "cartoonish"... men va faen. Det är snyggt.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Hmm ska ner å köpa det om några minuter hoppas att det är prisvärt.. tycker dock att det är synd att dom har gjort det så "ovärkligt" jämfört med red alert 1 och 2 okej 2an va kanske inte direkt SUPER värkligt men långt från lika over kill som 3an värkar vara... hoppas värkligen att dom går tillbaka till mer värklighetstroget som red alert 1 va.. det var juuh gudomligt bästa spelaet någonsin... (enligt mig)

men men får väll se snart om det är värt eller inte hoppas att jag ändrar min uppfattning efter lite spelande ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Efter att ha testat spelet i MP och single-player så måste jag säga att det är riktigt uselt, inte alls värt pengarna. jag är en riktig C&C fanboi men detta slog verkligen spiken i kistan, av-installation direkt.

path-finding är hemsk, enheterna fastnar och åker in i väggar etc, kameran är så långt nere att det är svårt att gruppera och styra. collision detection radien är för stor och det är omöjligt att ställa enheterna där man vill. sen själva fajterna känns rent ut sagt konstigt, infanterienheterna är värdelösa *cry* och det är väldigt sten-sax-påse (till det extrema= antingen massor av skada eller ingen alls).

ah, jag är så besviken.

Permalänk
Medlem

Får förhoppningsvis hem Premier edition imorgon (fredag).
Så blir att spela rätt mycke i helgen

Permalänk
Medlem

w00t visste inte att dom hadde släppt det buying.com

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Blir nog inget köp av RA3 pga. SecuROM samt att man kan bli avstäng från alla EA onlinespel om man inte beter sig på EA forum. Bojkottar EA tills de ändrar policy. Trist då det verkar vara ett roligt spel.

Permalänk

någon mer som har problemet att enheter inte gör det man säger till dem? helt slumpvis verkar alla units markeras (som om jag tryckte på Q) och dom rör sig helt förvirrat till någon slumpvald plats. jag stör mig (som norrby89 skrev) något enormt på pathfindingen i spelet, man tvingas sitta och micromanagea deras rörelser för att få dem att ta sig dit man vill hela tiden

Permalänk
Avstängd

Har inte märkt av några större problem vad det gäller kontrollen över enheterna... inte mindre än i tidigare C & C-spel.

Dock är AI-styrda Co-Commandern ganska så dålig. Så ett råd är ABSOLUT att spela tillsammans med en riktig person. Det blir GRYMT mycket roligare.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samilel
Efter att ha testat spelet i MP och single-player så måste jag säga att det är riktigt uselt, inte alls värt pengarna. jag är en riktig C&C fanboi men detta slog verkligen spiken i kistan, av-installation direkt.

path-finding är hemsk, enheterna fastnar och åker in i väggar etc, kameran är så långt nere att det är svårt att gruppera och styra. collision detection radien är för stor och det är omöjligt att ställa enheterna där man vill. sen själva fajterna känns rent ut sagt konstigt, infanterienheterna är värdelösa *cry* och det är väldigt sten-sax-påse (till det extrema= antingen massor av skada eller ingen alls).

ah, jag är så besviken.

Jag kan bara hålla med. Pinsamt dåligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RavyxX
Blir nog inget köp av RA3 pga. SecuROM samt att man kan bli avstäng från alla EA onlinespel om man inte beter sig på EA forum. Bojkottar EA tills de ändrar policy. Trist då det verkar vara ett roligt spel.

Varför ska man bete sig på ett EA forum?

Permalänk
Medlem

Rikigt roligt spel.

Jag måste säga att jag är riktigt imponerad av in-gamefilmerna. Helt sjukt bra skådisar. Typ bara A-list rakt igenom.

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViXoN
Rikigt roligt spel.

Jag måste säga att jag är riktigt imponerad av in-gamefilmerna. Helt sjukt bra skådisar. Typ bara A-list rakt igenom.

Skojar du med mig?

Tycker att ingamefilmerna var så dåliga att det var pinsamt. Även om det nu var kända skådespelare var manuset och utförandet så ofantligt barnslgt. Känns som det är gjort för en 10-årig utvecklingsstörd unge.

Bara det att de har med massa lättklädda brudar i spelet säger väl allt. Känns inte seriöst nånstans.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Varför ska man bete sig på ett EA forum?

Samma regler angående gott uppförande torde gälla på alla forum... förutom de delar av forumen som är undantagsfall såklart.

@DJ1: Så du tycker då alltså att hela C & C-serien är värdelös?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samilel
Efter att ha testat spelet i MP och single-player så måste jag säga att det är riktigt uselt, inte alls värt pengarna. jag är en riktig C&C fanboi men detta slog verkligen spiken i kistan, av-installation direkt.

path-finding är hemsk, enheterna fastnar och åker in i väggar etc, kameran är så långt nere att det är svårt att gruppera och styra. collision detection radien är för stor och det är omöjligt att ställa enheterna där man vill. sen själva fajterna känns rent ut sagt konstigt, infanterienheterna är värdelösa *cry* och det är väldigt sten-sax-påse (till det extrema= antingen massor av skada eller ingen alls).

ah, jag är så besviken.

Här har du ännu en som håller med dig. Jag fann alla problem du räknar upp redan under första uppdraget otroligt störande. Nej, ryck upp er Westwood eller sluta förstöra den här underbara franchisen. *skakar ledset på huvudet*
Jag måste även lägga till att jag tycker enheterna är fantastiskt tråkiga. De ser fina ut och när man sett filmer med dem så har jag tyckt de verkat roliga att använda. Men väl i spelet känns de inte ett dugg orginella och rakt igenom tråkiga att använda.

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
Hmm ska ner å köpa det om några minuter hoppas att det är prisvärt.. tycker dock att det är synd att dom har gjort det så "ovärkligt" jämfört med red alert 1 och 2 okej 2an va kanske inte direkt SUPER värkligt men långt från lika over kill som 3an värkar vara... hoppas värkligen att dom går tillbaka till mer värklighetstroget som red alert 1 va.. det var juuh gudomligt bästa spelaet någonsin... (enligt mig)

men men får väll se snart om det är värt eller inte hoppas att jag ändrar min uppfattning efter lite spelande ^^

Menar du verkligen det?

RA1 hur verkligt var det på en skala,
Sovjet reser tillbaka i tiden.
Häftiga vapnen som Tesla coils och Chronostridsvagnen.

Jag vet vad ni menar, men enligt mig har Red Alert serien aldrig varit speciellt verklighetstroget. Red Alert ska vara Red Alert, annars kan man ju spela World in Conflict.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

Jag bara älskar hatkommentarer mot EA!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Skojar du med mig?

Tycker att ingamefilmerna var så dåliga att det var pinsamt. Även om det nu var kända skådespelare var manuset och utförandet så ofantligt barnslgt. Känns som det är gjort för en 10-årig utvecklingsstörd unge.

Bara det att de har med massa lättklädda brudar i spelet säger väl allt. Känns inte seriöst nånstans.

Känns väl lite väl omoget och dra in utvecklingsstörda barn i det hela.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Menar du verkligen det?

RA1 hur verkligt var det på en skala,
Sovjet reser tillbaka i tiden.
Häftiga vapnen som Tesla coils och Chronostridsvagnen.

Jag vet vad ni menar, men enligt mig har Red Alert serien aldrig varit speciellt verklighetstroget. Red Alert ska vara Red Alert, annars kan man ju spela World in Conflict.

MVH laggarbacken

Men EA gick över gräns. Skolflickor med superhjältekrafter. Många tyckte inte om idén med Yuri i RA2. RA2 var generllt på gränsen med sin galenskap.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Menar du verkligen det?

RA1 hur verkligt var det på en skala,
Sovjet reser tillbaka i tiden.
Häftiga vapnen som Tesla coils och Chronostridsvagnen.

Jag vet vad ni menar, men enligt mig har Red Alert serien aldrig varit speciellt verklighetstroget. Red Alert ska vara Red Alert, annars kan man ju spela World in Conflict.

MVH laggarbacken

Inte för att låta som en petig person men det var Einstein som åkte tillbax i tiden för att döda Hitler, vilket gjorde att Stalin egentligen inte hade någon större motståndare kvar i Europa.
Jag tycker att 3an är helt okej, gillar verkligen RA universumet så det är la antagligen därför jag icke är så kritisk mot spelet som andra är.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Skojar du med mig?

Tycker att ingamefilmerna var så dåliga att det var pinsamt. Även om det nu var kända skådespelare var manuset och utförandet så ofantligt barnslgt. Känns som det är gjort för en 10-årig utvecklingsstörd unge.

Bara det att de har med massa lättklädda brudar i spelet säger väl allt. Känns inte seriöst nånstans.

Hahaha, näe. det känns inte seriöst någonstans. Men det har det ju aldrig gjort! Kommer du ihåg något RAspel som varit seriöst utan glimten i ögat? Det gör iaf inte jag.
Eller kanske RA2 var seriöst ändå där man kunde bygga jättebläckfiskar för att attackera ubåtar, trolla bort saker ut i ingenstans eller smälta människor till grön sörja med radioaktiva strålar? Eller kanske du refererar till RA1 där man både kunde resa i tiden och teleportera saker, för att inte tala om expansionerna med jättemyror som skjuter eldklot.

EDIT: har en fråga. Det var tidigare snack om att EAgames skulle använda samma kopieringsskydd som till spore vilket innebär begränsat antal installationer. Stämmer det att detta änven gäller på RA3?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Skojar du med mig?

Tycker att ingamefilmerna var så dåliga att det var pinsamt. Även om det nu var kända skådespelare var manuset och utförandet så ofantligt barnslgt. Känns som det är gjort för en 10-årig utvecklingsstörd unge.

Bara det att de har med massa lättklädda brudar i spelet säger väl allt. Känns inte seriöst nånstans.

Det har alltd varit snygga brudar i Red Alert.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Get också det här spelet minus. Gillar RA2 extremt mycket och spelar det fortfarande.

Det märks att det är EA och inte Westwood som gjort spelet.
Första loading skärmen är en tjej i underkläder. Känns som att de vill nå en annan marknad än vi som gillar RTS. Urringat som Tanya använt har varit okey, men bara underkläder...
Manuset till filmerna är riktigt dåliga. Känns som att nån unge på förskolan skrivit de.
Grafiken känns så rund och gosig, typ Teletubbies. RA2 grafiken är mycket snyggare.
Kameran är alldeles för långt ner, svårt att få en riktig överblick över sin bas och trupper.

Har sett fram emot det här spelet länge, men blev riktigt besviken när jag körde igång det.
Får bli att vänta på StarCraft2 från Blizzard istället.

Permalänk
Avstängd

Jag tror helt klart att det här spelet hade fått helt annan kritik ifall Westwood hade gjort det istället för EA. Även om allt hade varit exakt likadant. xD

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Har själv inte skaffat spelet än, väntar ett tag för att se vad andra tycker ^^ just nu värkar det inte vara så positivt.

Alltid gillat RA serien, speciellt RA1. Men aja, kanske blir ett köp senare när priset gått ner.

Manuset och filmerna i vilket fall som helst, har ni tänkt på att alla Red Alert spel's filmer har alltid varit i 'B' Film klassen, låter som de fortfarande är där ^^, de ska inte vara bra, de ska vara skratt retande men ändå försöka vara seriösa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Första loading skärmen är en tjej i underkläder. Känns som att de vill nå en annan marknad än vi som gillar RTS. Urringat som Tanya använt har varit okey, men bara underkläder...

Inte för att vara petig men du kanske ska köpa spelet så kanske du slipper det ? Jo du förstår nog ganska fort vad jag syfftar med detta :P, Finns en hel del diskussioner om just det här och var, och ja gruppen som crackade spelet har spelat ett spratt med EA.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Första loading skärmen är en tjej i underkläder. Känns som att de vill nå en annan marknad än vi som gillar RTS. Urringat som Tanya använt har varit okey, men bara underkläder...

Den här bilden du menar? Vem som helst borde väl förstå att det INTE är originalbilden. xD

Originalbilden för engelska versionen är denna...

Eftersom det bara är helt vanliga BMP-bilder så kan man lägga in vilken bild som helst och använda som SPLASH-screen. Och det är precis vad RELOADED gjorde.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Första loading skärmen är en tjej i underkläder.

Haha, busted din lilla pirat.

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk

HAhahhah, den var dagens!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Inte för att låta som en petig person men det var Einstein som åkte tillbax i tiden för att döda Hitler, vilket gjorde att Stalin egentligen inte hade någon större motståndare kvar i Europa.

Självklart har du rätt. Det var ett tag sen jag senast körde igenom kampanjen, brukar bara leka runt i skirmish och bygga banor nuförtiden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
EDIT: har en fråga. Det var tidigare snack om att EAgames skulle använda samma kopieringsskydd som till spore vilket innebär begränsat antal installationer. Stämmer det att detta änven gäller på RA3?

Ja det använder sig tyvärr av samma kopieringsskydd.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Hedersmedlem

jaja, då kommer detta spel aldrig att köpas heller då :(. Trist, för jag har köpt en hel del westwoodspel tidigare + att jag dessutom köpte First decade. Så de hade iaf en trogen köpare här innan som inte tänker slänga pengar på dem längre.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled