Permalänk
Medlem

Hjälp med val av Moderkort...

Hej!

Jag har varit såå duktig att jag troligtvis förstörde mitt Moderkort igår när jag skulle sätta i en Shytche Ninja 2 kylning.

Skärmen reagerar inte o har provat med två grafikkort.

Hur som helst, jag har följande som (troligtvis) fungerar som jag vill använda:

- DIMM RAM Minne 2st

- PCI-grafikkort 1st

- Minst 1st IDE-hårddisk (Inte superviktigt)

- 1st SATA 2 Disk

----------------------------

Vill ha en funktionell dator, mestadels arbetsdator men vill inte spendera några större summor. Max 2000 kronor inkl frakt.

Förut hade jag en Socket 478 P4 3,0 Ghz, så något minst lika bra iaf.

Tack för ideér och förslag!

Permalänk
Hedersmedlem

Det enklaste är att köpa ett nytt s478 kort.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=223516#rparams=ss=478

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Bättre hade väl varit att ge honom denna länken som listar bara s478-moderkort. http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=411

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Hedersmedlem

Jo men ja använder sälla prisjakt och är lat...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Tackar tack, har spanat en del på Prisjakt men 478 verkar inte vara så lätta att få tag på, mestadels bara Micro ATX isåfall.

Dessutom ingår väl inte processor i dessa?

Funderar på ett 775 Moderkort istället, skulle inte det kunna fungera? Jobbigt med RAM-minnen bara då antar jag...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Keep your Cool.

Permalänk
Medlem

Ett MSI P35 Neo-F MB och en billig Intel Core2Duo E7200 borde du kunna få under 2000:- inkl. frakt..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Supertacksam!

Ahh just de fast om jag köper den där Neo-F så måste jag köpa nya minnen också eftersom jag har gamla DIMM...?

Ett uppdateringspaket verkar ju lite mer lockande måste jag säga Men är verkligen Komplett så himla billiga nu för tiden?