Operation Flashpoint 2 - Dragon Rising [2009]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
du har inte hört något om demosläpp..?

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=31879

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=31879

mmmm.....

http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=37990...

Permalänk
Medlem

Kanske världen's första recension har kommit ut av spelet! Läs den här. Nu längtar jag ännu mer efter spelet >< Vafan!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Verkar ju riktigt bra! Blir grymt sugen på coop lir med polarna i det här.

Permalänk
Medlem

Tycker detta spel ser riktigt kul ut. Gillar bättre när det finns realism i krigsspelen - gillade inte riktigt CoD4, var för snabbt för mig.
Men synd att demot blev försenat, vill gärna prova demot först för att se hur det flyter på min PC, om det flyter kasst får det bli till PS3.

Permalänk
Medlem

Ny video ute från spelet - "The Fog of War". Här visar Codemasters de visuella effekterna i Operation Flashpoint: Dragon Rising.

Jag är mer än imponerad! Speciellt när de har gjort så att blodet från sår sakta, men säkert rinner ner o täcker allt större ytor på kläderna. Bara en sån sak liksom! FFS

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Ny video ute från spelet - "The Fog of War". Här visar Codemasters de visuella effekterna i Operation Flashpoint: Dragon Rising.

Jag är mer än imponerad! Speciellt när de har gjort så att blodet från sår sakta, men säkert rinner ner o täcker allt större ytor på kläderna. Bara en sån sak liksom! FFS

Ja det ser sjukt bra ut.
Det var länge sedan jag såg fram emot ett spel såhär mycket.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
Ja det ser sjukt bra ut.
Det var länge sedan jag såg fram emot ett spel såhär mycket.

Säger detsamma, men jag t.o.m. drömmer en del nätter, om att jag är en soldat i Operation Flashpoint: Dragon Rising xD

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Säger detsamma, men jag t.o.m. drömmer en del nätter, om att jag är en soldat i Operation Flashpoint: Dragon Rising xD

Haha jo jag vet va du menar

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Ni två är ju läskiga!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Ni två är ju läskiga!

Har du aldrig längtat efter spel som bara den?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag har inte drömt att jag är någon i spelet, var det jag syftade på!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Jag har inte drömt att jag är någon i spelet, var det jag syftade på!

Hehe, tycker också det är lite läskigt, men vafan xD Längtar man efter nått, så gör man det ^^

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Inaktiv

Allrighty, dags för en ny dator NU

Permalänk
Avstängd

Nån som hört hur det blir med gräs? Nått som stör mig enormt är att man inte kan använda gräs för att gömma sig i arma2.
Gräs och buskar kan ju inte bara försvinna och exponera en spelare helt oskyddad bara för att nån kör med kassa grafikinställningar. Gräs och buskar etc måste alltid, alltid renderas och skydda spelaren.. När ska utvecklarna fatta detta?

Om man nu pga tekniken inte kan rendera gräs på hur långa avstånd som helst så får man väll isåfall lösa det genom att lägga på ett filter som gör att en dold spelare flyter ihop bättre med marktexturen...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

I ArmA2 är det servrarna som bestämmer (i de flesta fall) hur användaren tillåts ha gräs och view distance inställt. Så det är lika för alla, ingen som kan skaffa sig fördelar i multiplayer genom att ställa ner grafikinställningarna.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Nån som hört hur det blir med gräs? Nått som stör mig enormt är att man inte kan använda gräs för att gömma sig i arma2.
Gräs och buskar kan ju inte bara försvinna och exponera en spelare helt oskyddad bara för att nån kör med kassa grafikinställningar. Gräs och buskar etc måste alltid, alltid renderas och skydda spelaren.. När ska utvecklarna fatta detta?

Om man nu pga tekniken inte kan rendera gräs på hur långa avstånd som helst så får man väll isåfall lösa det genom att lägga på ett filter som gör att en dold spelare flyter ihop bättre med marktexturen...

Ljus-källorna i spelet har mycket stor faktor i OpF: DR. Är det natt och man är hukad i gräset, kan fienden inte se en, då man nästan är helt osynlig. Om man kan delvis gömma sig i gräset på dagen, vet jag inte, men deras AI-motor är ruggigt kraftfull.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

nån som hört nåt om en demo? tycker det är tid för det nu!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Läs hela denna sida så finner du ditt svar. En liten ledtråd: leta långt upp och inte i något av edgrens inlägg.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Ljus-källorna i spelet har mycket stor faktor i OpF: DR. Är det natt och man är hukad i gräset, kan fienden inte se en, då man nästan är helt osynlig. Om man kan delvis gömma sig i gräset på dagen, vet jag inte, men deras AI-motor är ruggigt kraftfull.

Ja hur AIn reagerar skiter jag i, jag pratar multiplayer...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
I ArmA2 är det servrarna som bestämmer (i de flesta fall) hur användaren tillåts ha gräs och view distance inställt. Så det är lika för alla, ingen som kan skaffa sig fördelar i multiplayer genom att ställa ner grafikinställningarna.

Det är sant, MEN.... Fortfarande trist att bli skjuten av en gunner som sitter i en Venom när man ligger dold i en buske bara för att han är så högt upp att hans dator inte rendererar busken...

Ett spel som fixar detta och jag köper det direkt...

edit: vad jag menar är att även om du kör på max viewdistance (jag kör på max) så slutas gräs/buskar renderas hyffsat fort. Jag förstår att det beror på att det är för krävande, men då får man lösa det på andra sätt som tex blura ihop spelaren med marktexturen...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har så helvetets stora förväntningar för detta spelet. Arma 2 var skit bra, detta kan säkert bara bli bättre från vad man fått lägga ögonen på hittills.

Permalänk
Medlem

Lite ny info från två tyska recensioner (taget från Hoot på BIS forumet då det har blivit översatt där):

Citat:

Thanks to Dawnrazor666 from our forums, we have been shown some actual ranking of OFP2 in two German gamemags.

PCG 77%

Pro:
+ stylish and expensive lighting with vast battlefields
+ lots of weapons
+ compelling campaign
+ terrific sounds

Negative:
-AI comrades have blackouts
-you can complete some missions by using trial and error tactics only
-no quick save
-inconvenient radial menus

conclusio: it's like playing the old Ghost Recon series

Gamestar 78%

Negative:
-no embark and disembarking [animations]
-no vegetation drawn at distance [same clutter technology i guess]
-hostiles are often less demanding
-it hardly feels like playing a team
-vegetation is indestructible
-vehicle controls are woolly [?]
-campaign too short
-armory is just little in use
-less surprises
-some glitches in logics
-AI is sometimes not responding or behaves uncommon
-vehicle fleet is not really in use during campaign
-no cutscenes

Source: http://hx3.de/operation-flashpoint-2-dragon-rising-155/ofp-dr...

Edit: Thanks to Cyborg11 we have intel about the comparison article that can be also found in the current issue of the PCGames

[...]
"Is OFP2 the better Arma2 ?"
The answer is: obviously NO!

[...] But after some missions it becomes plainly clear that OFP2 is everything, but not a real military simulator. [...]

Source: http://hx3.de/community-161/ofp2-keine-konkurrenz-f-r-arma2-1...

http://forums.bistudio.com/showpost.php?p=1448511&postcount=3...

Permalänk
Medlem

Väntar hellre på lite trovärdigare reviews, arma communitys hatar OFP DR.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
Väntar hellre på lite trovärdigare reviews, arma communitys hatar OFP DR.

Vad menar du med trovärdiga recensioner?
PC Games och Gamestar är bland de största "speltidningarna" i Tyskland, de gav även ArmA2 lågt betyg pga buggar o sånt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Vad menar du med trovärdiga recensioner?
PC Games och Gamestar är bland de största "speltidningarna" i Tyskland, de gav även ArmA2 lågt betyg pga buggar o sånt.

Hmm ok, du kanske har rätt.
Men väntar definitivt hellre på en Gamespot/gametrailers/ign review.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Spelet verkar riktigt bra, så beställde detta för nåra dar sen, blir ballt, kanske man kan begrava bf2 sen för gott

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Jag boka från webhallen för nån vecka sen. Men nu hade dom sänkt priset tog bort bokningen och gjorde en ny. Men dom kanske hade sänkt det iaf när dom väl skickat det. 449 till 399.

Permalänk
Citat:

-AI comrades have blackouts
-no quick save
-no vegetation drawn at distance [same clutter technology i guess]
-vegetation is indestructible
-vehicle controls are woolly [?]
-some glitches in logics
-AI is sometimes not responding or behaves uncommon

The irony!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Om någon är på gång att köpa en ny CPU så kanske tex denna kan vara intressant (finns även några fler paket):
INTEL CORE I5 750 2.66GHZ 8MB S-1156 - 1 875 kr inklusive DR.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
The irony!